Jet Sosyetenin Karadağ Adresi: Kotor

Karadağ’da Bar ve Budva’da da kısa gezilerim oldu. Fakat ben heyecanla Kotor’u bekliyordum. Karadağ’da küçük bir liman şehri olan yerleşme Unesco Dünya Mirası Listesi'nde yer alır. Kotor, jet sosyetenin göz bebeğidir.

Yatlar limanda yerini almış, değişik boyutlarda şık yatlar etrafı sarmıştı. Kotor’a geldiğimde bir kale karşıladı beni. Yanından nehir geçiyor ve sırtını dağ yamaçlarına yaslamış denize bakan bir kale.

Kotor Karadağ

Dubrovnik, Rodos dan bildiğimiz ve İstanbul’dan bilemediğimiz kale içi dar sokakları, renkli mimarisiyle beni büyüledi. Avrupa’da bu kentlerin surlarını böyle güzel sakladığını gördükçe İstanbul’un surlarını kaybetmesine tekrar tekrar üzülüyorum. Bazen Eminönü’ nden Bakırköy sahile giderken harabeleri gördüğümde içim burkuluyor. Umarım bir gün tarihi yarımadamız için benzer bir yapı oluşturabiliriz.

Kente girişte turist merkezi yer alır. Ücretsiz harita alarak, içeriyi daha verimli gezebilirsiniz. Çok küçük bir yer. Haritayı kontrol ettiğimde kapılar, hisarlar, saraylar, kiliseler ve kamu binaları 60’a kadar numaralanmış.

Bu Old Town'da dikkatimi çeken kapsında kare kare Osmanlı ile olan mücadeleyi anlatan kilisedir. Burada bir kez daha Osmanlı’nın hoşgörü politikasıyla karşılaşamıyorum maalesef.

Kapıda kentin Osmanlı’dan kurtuluşu resmedilmiş. Neredeyse balkanlar ülkelerinden hiçbiri hoşgörü politikası diye bir tabirden bahsetmiyor. Genelde şehirlerinin uğradığı saldırı ve kurtuluşlarını anıyorlar.

Kotor’dan bahsederken şurayı kesin görmelisiniz diyemiyorum. Fotoğraflarda göreceğiniz gibi sokaklar öyle güzel ki dolaşmak bir yerde oturup atıştırmak turistleri büyülüyor.

Gidin ve kendinizi sokaklara bırakın! Ben o kadar sevdim ki Tatiliyet isimli blogumun logosunu Kotor manzarasından oluşturdum.