KAFKA'NIN ŞEHRİ PRAG

Bu yazı Gezimanya üyesi mutu1453 tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Çek Cumhuriyeti’nin ya da yeni adıyla Çekya’nın başkenti olan Prag, ülkenin ve Orta Avrupa’nın en çok turist ağırlayan şehridir. Şehrin ortasından geçen Vitava Nehri’nden köprülerle karşıya geçerek iki yakasını da sıklıkla dolaşacağınızın garantisini veririm. Çok turist ağırlaması sizi turist canlısı bir şehir diye yanıltmasın. Özellikle Euro bozdururken "no commission" yazan bir yerde bozdurmaya dikkat edin yoksa yüzde 30'a yakın komisyon alıyorlar.

Prag

Ortasından nehir geçen her şehirde yapılması gereken tekne turunu Prag’da kesinlikle tavsiye etmiyorum. Çünkü şehir gece fazla ışıklandırılmadığı için cazibesini yitiriyor. Muhteşem mimarisi ile sizi büyüleyen dar sokaklarda ve nehir boyunca köprülerin ihtişamına kendinizi bırakın ve yürüyerek tadını çıkarın. Ben şehri ikiye ayırarak gezmeyi uygun gördüm. Eski Şehir Meydanı ve Prag Kalesi’ni ayrı ayrı birer gün ayırarak gezmenizde fayda var. Zaten her yer Astronomik Saat Kulesi’nin olduğu ve turistlerin her saat başı önünde bekleyerek muhteşem gösteriyi izlediği meydana çıkartıyor siz. Bu yüzden kendinizi bırakın kaybolmazsınız. 600 yıllık saat 1410 yılında inşa edilmiş ve sistematik olarak yapılmış olması nedeniyle dönemin hayran kalınacak eserleri arasında yerini almıştır. Dileyenler kulenin tepesine çıkarak seyir zevki yapmak isteyebilir ama Prag’daysanız gökyüzünden çok yeryüzünde olmayı tercih etmeniz daha yerinde bir karar olacaktır.

Prag-1

Şehrin simgesi konumunda ki bir diğer yapıda Karl Köprüsü’dür. Araç trafiğine kapatılmış ve 1402 yılında açılmış olan bu köprünün üzerinde çok sayıda heykel var. Her birinin kendine has hikayesi ve mitleri vardır. Bu heykellerden bizi ilgilendiren bir yeniçeri ağasının bir rahibi kafese tıkmış keyfine bakar bir şekilde tasvir edildiği ve Osmanlı’yı çok da misafirperver göstermeyen heykeldir. Ya bize tarihi yanlış anlatıyorlar ya da Osmanlı kültürü öğrendiğimiz kadar hoşgörü politikasını Avrupalılar üzerinde etkin bir şekilde uygulayamamış!

Prag Kalesi’ne gidecek olursak inanılmaz bir yoğunluğun bulunduğu kaleyi görmek için bence önceden bilet almanız size epey bir zaman kazandıracaktır. İnternetten biletinizi mutlaka ayırın! Kale Guinness Rekorlar kitabına girmiş en geniş kale olması özelliğiyle dikkat çekiyor. 880 yılında yapılan kalenin ihtişamını görünce kendinizi küçük birer nesne hissedebilirsiniz. Kalenin yokuşunu çıkmak biraz zorunuza gitse de aynı Paris Montmatre Tepesi’ne çıkarken bulunan resim ve heykel sanatçılarının size sunduğu seyir zevki bir nebze olsun yorgunluğunuzu alacaktır.

Prag şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Suite Ohrada güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Old Town Apartments Tyn, Centre Apartment Řeznická, Charles IV Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Good King Wenceslas Apartment, Hotel Imos, Bridge gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Discounts Prague Hotel, Hostel Fontána, Plus Prague tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Prag aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Prag-2

Yeme-içme kültürlerine gelirsek elbette bir Balkanlar gibi bizim damak tadımıza uygun şeyler beklemeden yola çıkmıştık. Macaristan’da olduğu gibi burada da gulaş çorbası gibi yerel lezzetlerin yanında kafe kültürünü en az Paris kadar yansıtan kafelerde ve sigara içilen bazı lokantalarda hamur işi lezzetleri deneyerek midenizi tatmin edebilirsiniz. Ayrıca Avusturya kadar olmasa da şnitzeli, Amerikan salatası ve limon ile yerken damak tadına doyamayacağınız pek çok lokasyon sizleri bekliyor.

Prag'da Kafka Müzesi'ne tabi ki Kafka okurları ve severleri için girmeyi çok istedim fakat zaman olayını pek oturtamadığım için ve Atatürk’ün de rahatsızlığı sırasında bir ay kadar misafir kaldığı Karlovy Vary'e gitmek üzere planlar yapıp sadece duvarlarda Kafka figürlerine razı olarak Prag’ı, Orta Çağ ihtişamı ve romantizm tutkunlarının aklında yer tutmuş olan evleri ile geride bırakarak tekrar gelmeyi umut etmiş bir şekilde yola koyuluyorum. Elbette ileri de eşimle gelmek nasip olursa diye kendimce edindiğim romantikvari notlarla hoşça kal Prag. Hoşça kal Kafka.