KALWARIA ZEBRYDOWSKA VE MANASTIR

Polonya’nın güneyinde Krakow’a yaklaşık 30 kilometre mesafede yer alan küçük bir yerleşim Kalwaria Zebrydowska. Toplam nüfusu yaklaşık 5.000 kişi. Yerleşim küçük olmasına ragmen ünü büyük. Ünü ise ev sahipliği yaptığı Kalwaria Manastır kompleksinden geliyor.
Krakow

Krakow-1

1602 yılında Krakow’a 30 kilometre mesafede, Mikołaj Zebrzydowski tarafından yaptırılan Kalwaria, Kudüs'teki Via Dolorosa'nın dizaynının bir taklidi.

Kalwaria, Papa 11. Jan Paul'ün de ülkesi Polonya'ya geldiğinde defalarca ziyaret ettiği bir manastır. Paskalya öncesi binlerce kişinin ziyaret ettiği Kalwaria, oldukça büyük olup, bir tepe üzerine kurulmuş.
Krakow-2

Krakow bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Avrupa’nın ilginç ve harika bir peyzaj ile yapılmış büyükçe bir park içerisinde yer alan Kalwaria, aynı zamanda Avrupa’nın en ilginç mimari projelerinden biri.
Krakow-3

Krakow şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Pokoje Gościnne Poselska 20, Pokoje Leonardo, Pokoje Vera güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Luxury Apartments Mondrian Old Town, JT Apartments/Salwator, Blueberry Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apollo Kraków, Novum House Apartamenty, Lou Lou Apart gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel B Movie, Art Hostel, Pillows Party Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Krakow aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu manastır kompleksi, Polonya'nın en çok ziyaret edilen hac merkezleri arasında. Tüm binada Hz. İsa ve Hz. Meryem figürleri ve sembolleri yer almakta.
Krakow-4

Yemyeşil, asırlık ıhlamur ağaçlarından gelen kokular ise müthiş.

Manastırın içindeki kilisede yer alan Meryem ana heykelinde acılı ananın gözlerinden, oğlu çarmıha giderken çektiği acıların anlatmak için kan akarken resmedilmiş.

İnsanlar buraya 200 km yol yürüyerek ulaşıyor, amaç acı çekmek ki, acı çeken insanların anlasınlar. 1999 yılında UNESCO Dünya Mirası listesindeki yerini almış.
Krakow-5

Önceleri burada bir yerleşim yokmuş sadece manastır bulunuyormuş. Zaman içerisinde bu manastırı ziyaret edenlerin sayısı arttıkça burada da yerleşim başlamış. İlk evlerin yapılmaya başlanması ise 1617 senelerine rastlıyor.

Bu küçük yerleşim de adını manastırdan ve manastırı inşaa ettiren Mikołaj Zebrzydowski’den almış.

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...