KAMBOÇYA VE ANGKOR WAT

395412 Kas 2013Gezi Notu
IŞIL ATAKERIŞIL ATAKERSilver Yazar12 Kas 201339540 Yorum

Mekong Deltası’ndaki konaklamamızı zayiatsız atlatarak bir sonraki güne uyandık. Bugün tekrar sabah erken saatlerde yollara döküldük. Bot, ardından başka bir bot ve ardından hızlı feribota binerek Kamboçya´ya sınırı geçerek yol aldık.
Angkor

Tüm gün süren bir nehir yolculuğunun sonunda Kamboçya´nın başkenti Phnom Penh´e vardık. Yeniden yapılanma aşamasında olan şehirde görülmesi gereken en önemli yerler arasında Silver Pagoda ve Royal Palace bulunmakta.

Bize yollar bitmez. Phnom Penh sonrası 6 saat sürecek otobüs yolculuğumuza yeniden başlıyoruz ve Siem Reap´a doğru yol alıyoruz. Son günlerimizde hep yollardayız. Yorucu mu? Elbette yorucu… Ama halkın yaşamını, kültürünü de yakından görebilme şansına ancak bu şekilde sahip olabiliyorsunuz.
Angkor-1

Akşama doğru vardığımız Siem Reap´de otelimizde biraz dinlendikten sonra Apsara danslarını izlemek üzere yemeğe gittik. Kesinlikle görülmeye değer…

Ertesi sabah ise günlerdir yapmış olduğumuz yorucu seyahatin ödülünü hak etme zamanı gelmişti. Sabah erkenden bindiğimiz tuktuk´lar ile Angkor tapınakları bölgesine hareket ettik.
Angkor-2

Gün doğumundan gün batımına kadar tüm günümüzü harcadığımız tapınaklar bölgesi tek kelime ile harika. Herkes elinde fotoğraf makinası, Angkor’u kaydetme çabasında.
Angkor-3

Angkor-4

Angkor şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Orient D'Angkor Hotel, Hotel Somadevi Angkor Resort & Spa - Premium, Friendly Villa Boutique. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Bong Thom Homestay, Vimean Angkor Pich Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Chumnor Angkor Hotel, Thunborey Hotel, Residence La Paix tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Angkor aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Angkor-5

Tek tavsiyem, tuktuk´u günlük olarak kiralamanız. Çok pahalı değil, 18 USD vererek tapınaklar arasında en azından tuktuk ile seyahat edebiliyorsunuz. Bisiklet de kiralayabilirsiniz, ancak akşama haliniz kalsın ve her yeri tek bir günde görmek istiyorsanız bana güvenin, kesinlikle tuktuk kiralayın.
Angkor-6

Angkor-7

Gezimizin kapanışını çok güzel bir şekilde yapmanın verdiği mutluluk ve enerji ile Siem Reap´den Bangkok´a yapacağımız uzun otobüs yolculukları, Bangkok´tan Bahreyn´e uçak yolculuğu, Bahreyn´de 1 gece konaklama ve ardından Bahreyn-İstanbul uçak yolculuğu göz açıp kapayıncaya kadar bitivermişti hem de 3 gün sürmesine rağmen.

Umarım seyahatim boyunca aldığım hazzı sizler de en azından sıkılmadan okuyarak alabilmişsinizdir ve umarım eğer yolunuz buralara henüz düşmediyse Güneydoğu Asya ülkelerini görme şansına sahip olursunuz.

Angkor şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Yarım gün Kraliyet Sarayı, Ulusal Müzesi ve Wat Phnom Tur (65.61 €), BBQ Buffet Mekong Tara Prens Sunset Cruise (31.08 €), Tam Gün Udong Stupas Gezi (69.06 €), Tonle Bati ve Ta Prohm tapınak Yarım Gün Turu (93.23 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.