KANALLAR KENTİ AMSTERDAM

155724 Eki 2016Gezi Notu
Berke KüçükyağcıBerke KüçükyağcıGezgin24 Eki 201615551 Yorum

6 gecelik bir gezi kapsamında Amsterdam, Brüksel ve Frankfurt'a gittik. İlk durağımız ve benim en çok beğendiğim yer Amsterdam idi.

Amsterdam'a erken bir saatte uçaktan indik. Havaalanından şehre gidişin ilk başta biraz zor olduğunu söyleyebilirim. Schipol Havaalanı'na indiğinizde havaalanından çıkıp mağazaların olduğu yeri bulmanız gerek. Oradan da biraz yürüdükten sonra otobüslerin olduğu yeri bulun. İlk olarak bilet almanız gerekiyor. Information'a sorduğunuzda zaten sizlere yardım edeceklerdir. Otobüs sizi bir yerde indirecek ve oradan Amsterdam Central Station'a giden trene binmeniz gerekiyor. Tren sizi Central Station'da indirdikten sonra düz yürüdüğünüzde ünlü Dam Meydanı'nı bulabilirsiniz. Otel olarak önerim ise Amsterdam Student Hotel City

Otele yerleştikten sonra birer bisiklet kiralayın bisiklet yolunda insanları takip edin. Amsterdam'ı en iyi gezme yolunun da bisiklet olduğunu unutmamak lazım. Ayrıca bisiklet sürerken dikkatli olmazı gerektiğini söylemem gerek. Sağ taraftan gitmenizi öneririm çünkü insanlar bisikleti birer ulaşım aracı olarak kullanıyor ve yolun ortasında giderseniz kızabiliyorlar...

Amsterdam

Amsterdam'da görmeden dönmemeniz gereken yerler:

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Canal Belt apartments - Golden Corner area, A351 Bed & Breakfast Studio on a Houseboat, Amsterdam Cosy Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Mokum Suites, Guesthouse PJ's gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Houseboat apartments - Canal Belt East area, Apartment The little garden Jordaan, Jordan Canal View Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

• Ünlü Dam Meydanı
  • Van Gogh Müzesi
  • I am Amsterdam (Rijksmuseum)
  • Central Station
  • Anne Frank Evi
  • Vondelpark
  • Zaanse Schans (ünlü değirmenler)

Amsterdam-1

Amsterdam'da 100 km'yi aşan 165 kanal bulunur ve bununla birlikte 1.281 köprü bulunur. Amsterdam'ı ziyaret etmek için en iyi zaman temmuz ve ağustos ayıdır; ancak biz eylülde gitmemize rağmen çok güzeldi (Şemsiye unutmamanızı öneririm). Ayrıca Amsterdam 223 kent arasında en güvenli 11 . kent seçilmiştir, bu da güvenle gezebilirsiniz demek oluyor.

Amsterdam isminin anlamıda şudur: Amsterdam ismi eskiden Amsteldam olarak okunurmuş. Bunun nedeni ise şehrin Amstel Nehri üzerinde kurulmuş bir barajın (dam) etrafında gelişmiş olması. Amsterdam'da (çevresiyle birlikte) yaklaşık 1.500.000 kişi yaşamaktadır, merkezinde ise bu sayı 750.000'e düşer. Amsterdam'da yaklaşık 1.000.000 bisikletin olduğu söyleniyor. Ayrıca Amsterdam'da dil sıkıntısı çekeceğinizi hiç düşünmeyin, neredeyse herkes İngilizce biliyor. Ayrıca Central Station'daki görevlilerden biri ve Schipol Havaalanı'ndan bindiğiniz otobüsün şoförü de Türk çıkabilir, bilginize :)

Bu benim ilk blogumdu umarım beğenmişsinizdir :)

Amsterdam şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Amsterdam Untold: Gece 2 Saatlik Rehberli Yürüyüş Turu (25 €), Zaanse Schans Şehir Turu (15 €), Amsterdam: 1.5 Saatlik Hafif Festival Cruise (27 €), Amsterdam Micropia atla-Line Kabul Bilet (14 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.