KARADAĞ’IN YÜKSELEN YILDIZI BUDVA

731606 May 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör06 May 201173160 Yorum

Dubrovnik’ten yola çıktığımız otobüs ile Herzeg Novi üzerinden Budva’ya doğru ilerliyoruz. Herzeg Novi’ de çok büyük bir fiyort var kilometrelerce uzanan bu fiyordu dolaşmaktansa pratik bir çözüm bulmuşlar. Eğer fiyordu dolaşmaya kalkarsanız, yol bir buçuk saat fark ediyor. Onun yerine minyatür araba vapurları ile 5 dakikada karşı tarafa geçebiliyorsunuz.

Otobüsler çok eski olsa da, sınırlarda sıkıntı yaşamıyorsunuz. Sonunda akşam 22:00 sularında Budva’ya vardık. Otogarda indik ve yaklaşık 10 dakika yürüdükten sonra şehir merkezine ulaştık.

Burası tam bir yazlık mekan. Aynı Dubrovnik’te olduğu gibi burada da bir eski şehir var. Kale içi bölgesi Dubrovnik’ten daha küçük. Buraya gelmeden önce kalacak yer ayarlamamıştık. Kale içinde birkaç yere sorarak ufak ama çok temiz bir pansiyon bulduk kendimize. Çevrede çok büyük oteller yok, ama yapımı devam eden lüks oteller var. Önümüzdeki dönemde buranın çok ciddi bir tatil beldesi olacağı kesin. Bizim kaldığımız pansiyon, denize sıfır ve kale içinde. İki kişi için gecelik 42 avro ödedik. Hem de 4 kişilik oda için.
Budva

Çok şirin ve geniş bir marinaya sahip. Her cinste tekne demirli burada… En ucuz pancar motorlu takadan en pahalı yatlara kadar görmek mümkün. Bu marinada sahil kısmı biraz dağınık, henüz tam düzenle yapılmamış gibi.

Sokaklar cıvıl cıvıl, deniz kenarında yan yana restoranlar dizili. Sahil boyunca devam ettiğinizde açık havada gece kulüpleri başlıyor. Dört tarafı açık bir nevi sokak diskosu gibi yan yana 6-7 tane gece kulübü var. Hepsinde de çok şık dekorasyonlar kullanılmış. Tıka basa dolu olan bu mekanlarda gençler sabahlara kadar müzik eşliğinde dans ediyor. Hareketli bir gece hayatına sahip Budva’da, kale içinde ise daha ufak çaplı barlar bulunuyor.
Budva-1

Budva şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment W, Venetian Apartments, Apartments and Rooms Grubor. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Danile Cosy Apartments, Vila Jasna gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Miroslav, Guest House Maslinjak, M2 Budva Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budva aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Marinanın hemen arkasında derme çatma dükkanlar kurulmuş. Buralarda günlük tur acentaları, fast food büfeleri ve hediyelik eşya satan dükkanlar var. Kale içinde ise ufak kafeler, barlar ve pizzacılar çoğunlukta. Kalenin ana iki giriş kapısı var.

Özellikle Karadağ’da alkol marketlerde çok ucuz. Marketlerde çok fazla içecek çeşidi var ve fiyatları çok uygun.