KARADENİZ KIYISINDA BİR KENT BURGAZ

Bu yazı Gezimanya üyesi turker.tukuc tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bulgaristan’ın en turistik bölgelerinden biri, Karadeniz kıyılarıdır. Ülkemizin Karadeniz kıyıları ile kıyaslandığında, öyle bölgeleri vardır ki, Akdeniz kıyıları ile bile yarışabilir. Bir arkadaşım, “bu kıyılara özellikle deniz kumu getirilerek dökülmüş olmalı, yoksa Karadeniz’de bu şeklide bir kumun olması mümkün değildir” demişti!..

Eğer Edirne’de yaşıyorsanız, Bulgaristan’ın Karadeniz kıyılarına gitmek için, Hamzabeyli Sınır Kapısı'nı kullanmalısınız. Edirne dışında iseniz, Kırklareli Dereköy Sınır kapısı en uygun olan gümrük kapısıdır.

Burgaz

Hamzabeyli sınır kapısından geçtikten sonra, Bulgaristan’ın Lesovo sınır kapısına giriş yapıyoruz. Bulgar gümrük polisinin sigara paranoyasını aşmanız için, çelik gibi sinirleriniz olmalı. Bulgar yasalarına göre, sadece iki paket – iki karton değil- sigara geçirme hakkınız olduğundan, sizi bir kaçakçı gibi arayabilir, ya da insaflı ise sadece iyi yolculuklar dileyebilir. Gerekli kontrollerden sonra, sınır kapısından ilk çıktığımızda, sağdaki Lukoil Benzin istasyonundan eğer araç ile gidiyorsanız vignette almamız gerekiyor. Haftalık, aylık ve yıllık seçenekleri ile (Haftalık 15 BGN, Yıllık 93 BGN. ) tercihimizi yapıyoruz. Bundan sonra BG topraklarında Elhovo’ya kadar ilerliyoruz. Bu ara yol çok kötü, yavaş gitmekte fayda var. Elhovo’dan sonra ilk kavşak’tan sağa saparak Burgaz yönüne dönüyoruz. Oldukça şirin, birçok küçük köyden ve yer yer ağaçlık yollardan ve son derece düzenli mezarlıklardan sonra büyük bir yol ayrımına geliyoruz.

Burgaz bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Burgaz-1

Burgaz şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz My cosy place, Ganz Real Estate Sarafovo 4, Homestay By the market güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Apartment DENI, Sweet Studio, Apart Blue Marine. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Уютно студио в центъра на Бургас, Apartment Vesko Sea, Апартамент Тройката gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Вила МИЛЕНА, Old House, A16 Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Burgaz aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu yol ayrımında, tam karşımız deniz, sol tarafımız Burgaz, sağ tarafımız ise, Dereköy Sınır kapısından girmek üzere Türkiye. Sağ tarafımızda ayrıca bir de Sozopol diye şirin bir sahil yerleşimi var ki ileriki yazılarımda bahsetmek isterim. Yol ayrımından sola saptığımızda, kendimizi artık Burgaz şehrinde buluyoruz.

Burgaz-2

Center tabelalarını takip ederek, (Bulgarlara center ya da city center olarak yön sorduğunuzda, size cevap veremezler, ancak “santa” derseniz, (Bulgarca tsantar kelimesinden gelen) size center yönünü kolaylıkla tarif edebilirler.) Burgaz’a vardıktan sonra içerisinde bir tur atıyoruz. Burgaz, Bulgaristan'ın Varna'dan sonra gelen sahil kentleri arasında ikinci büyük sahil kenti ve Bulgaristan şehirleri içerisinde ise dördüncü büyük kenti. (Sıralama, Sofya, Varna, Plovdiv, Burgas) Şehrin merkezini ve sahil şeridinde bulunan şehir parkını (central park) gezmeden buradan ayrılmamalısınız.

Burgaz-3

Burgaz parkında yaz aylarına her zaman çeşitli aktiviteler ve etkinlikler olabilmektedir. Uçurtma şenliği, Temmuz ayında ise dünyaca meşhur Caz Festivali gibi. Hiç bir şey bulamazsanız, bizim Türklerin sattığı, kara sevda denilen kavrulmuş ayçiçeklerinden bir bardak alarak da eğlenebilirsiniz. :)

Burgaz-4

Burgaz parkında dondurma da yiyebilirsiniz. Ancak ben biraz sabredip, daha sonraki durağımızda, Nessebar’da yemenizi öneririm.

Burgaz-5

Burgaz’da kaybolma endişeniz olmamalı. Gerçi deniz kıyısında olan tüm şehirlerde kaybolma riski diye bir şey söz konusu olamaz. Burgaz’ı kuzeye doğru giderek terk edeceğimize göre, denizi sağımıza alarak yolumuza devam ediyoruz. Bu yol Varna yoludur. Ancak yolumuzun üstü çok eğlenceli ve çok muhteşem olacak. Buna hazır olmalısınız…

turker.tukuc kullanıcısının resmi

turker.tukuc

uyurgezerim... uyumayı da gezmeyi de severim yani :)