Karaman -Konya hattı çok kısa bir keşif

Bu yazı Gezimanya üyesi kafanereye_benoraya tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Uzun bir aradan sonra  geçtiğimiz haftalarda Konya-Karaman  yolculuğu yaptım. Aslında amaç Karaman'daki arkadaşıma ziyaretti, ama gitmişken de  gezilecek yerlerini  göreyim dedim. Karamanda iken kısa bir mesafeyle  Konya'ya Mevlana Türbesi'ne  ziyarete gittim.
Karaman merkezde kaldığım için yürüme mesafesindeki  görülebilecek  yerleri  dolaştım.
 Şehir merkezinde Karaman müzesi, Mevlana’ nın annesi ve kardeşinin bulunduğu  türbeyi (Aktekke Camisi'nin içinde) ,Yunus Emre Camisi'ni ve Yunus Emre Türbesi'ni, tarihi konakları ve en sonda Karaman Tanıtım Merkezi'ni gezdim. Aslında  gezilecek bir çok yer var ama  arkadaşımla da vakit geçirdiğim için   yeterli geldi .

Karaman

Günü birlikte Konya ziyareti yapıp Karaman'a döndüm. Gittiğim  konaklara  ve müzeye giriş ücretsiz  ve hepsi yürüme mesafesinde olduğu için gün içinde  hepsine gidebilirsiniz. Özellikle Karaman müzesindeki kadın ceseti çok şaşırtıcı. Karaman'da gidemediğiniz yerleri Karaman Tanıtım Merkezi'nde  rehber arkadaş size  3d boyutlu  kısa bir tur yaptırıyor gidince görürsünüz:),tanıtım merkezi de ücretsiz, Karaman'da her yer ücretsiz :D

Karaman-1

Bu arada  Konya Karaman demişken etli ekmek yemeden, yanınızda getirmeden dönmeyin. İstanbul’dan  Konya   yüksek hızlı trenle  5-5 buçuk saat  Karaman'a geçmek isterseniz oradan otobüsle 1.5 saat  sürüyor.

Karaman ş hrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Dilkent Otel, Nadir Business Otel, Karaman Kent Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Grand Karaman Spa Otel, Nadir Business Otel, tesislerini incelebilirsiniz.

Karaman otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Karaman otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

kafanereye_benoraya kullanıcısının resmi

kafanereye_benoraya

Gezmeyi seven,yeni yerler keşfetmeyi ve farklı kültürleri tanımaya aşık,kendince amatör fotoğraflar çeken,bazen turla bazen  kendi başına gezen kısaca kafasına göre takılan bir seyahat severim... Aslında yıllardır bir çok şehir gezdim bu zamana kadar  ve daha önce gittiğim yerleride  fırsat buldukça paylaşacağım.