San Francisco - Monterey

Sabah kahvaltıdan sonra Petaluma KOA Kamp yerinden ayrılıp Monterey'e doğru yola koyulduk. Önümüzde 250 km'lik bir yol var. İlk önce Petaluma'dan kiraladığımız arabayı geri veriyoruz. Oakland ve civarında otoyol hayli yoğun ama yine de öğlene doğru Monterey'e varıyoruz.

Önce Marina Dunes RV Park kamp yerine yerleşiyoruz.

Kamp yeri sessiz

Bizim çocuklardan başka gürültü yapan yok

Çok güzel herkezin kullanabileceği bir ortak bir salon var

Kamp hemen denizin kenarında, ancak denize akşama doğru gideceğiz. Önce Monterey'i bir keşfe çıkalım.

Küçük ancak çok sevimli bir şehir

Old Fisherman's Wharf Pier'in üzerinde sayısız restoranlar, hediyelik eşya satan yerler var.

Eğer deniz ürünlerini seyiyorsanız tam yerindesiniz

En ilginçi de içi oyulmuş ekmeğin içinde servis edilen yengeç çorbası

Monterey biz yetişkinler için çok çekici olmasına rağmen, çocuklara bir hayli sıkıcı geldi.

Onlar bir an önce kamp yerine dönüp denize girmek istiyorlar. Kilometrelerce boyunca geniş, incecik kumlarla kaplı bir kumsal var.

Deniz hayli dalgalı ancak bu çocukların eğlencesine hiç de engel olmuyor.

Yetişkinler de çocukları endişeli gözlerle izliyorlar. Biraz sonra sahilden 100 metre ileride balinaları görüyoruz. Bata çıka kafalarından fıskiye gibi su fışkırtıyorlar.

Gökte pelikanlar, suda balinalar ve çocuklar ilginç bir manzara

HWY US1

Ertesi gün sabah erkenden yine yollardayız. Bu sefer hedefimiz Santa Barbara. Ya US-101 otoyolundan rahat ama can sıkıcı gideceğiz ya da US-1 sahil yolundan. Sahil yolunda karar kılıyoruz. Bu yol hep deniz kenarından gidiyor. Ama sahilin tüm girinti ve çıkıntıları bize viraj olarak geri dönüyor. Önümüzde 370 km'lik bir yol var. Başka bir problemimiz daha var. Ekim 2013 başında Amerikan Federal hükümeti bütçe arttıramaması dolayısıyla ödemelerini yapamayınca Federal devlete bağlı tüm kurumlar faaliyetlerini durdurdular. Biz de bu geceyi geçirmek için Santa Barbara'ya 20 km. mesafedeki Refugio State Park'ta yer ayırttık. Haberlerden tüm Milli Parkların kapatıldığını duyduk. Bizim Refugio State Park da kapandıysa kendimize başka bir yer bulmamız gerekecek ve Santa Barbara'da çok kamp yeri yok. Bu nedenle bir belirsizlik içinde yola çıkıyoruz.

Yolumuzun manzarası harika ancak virajları bol. Çocukların hepsini araba tutuyor. Bazen durup bir süre dinlenmek zorunda kalıyoruz.

Yolumuzun üzerindeki San Simeon State Park'ta bir mola veriyoruz.

Sahilde yüzlerce fok var. Hemen hepsi öğlen uykusunda. Bu mola hepimize iyi geliyor.

US1 yolu ilginç olmasına ilginç ama hayli yorucu. Neyse çoğu gitti azı kaldı.

Yazı dizisinin diğer bölümlerine aşağıdan ulaşabilirsiniz:

Yazı dizisinin birinci bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/karavanla-amerika-seyahati
Yazı dizisinin üçüncü bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/karavanla-amerika-seyahati-3-bolumYazı dizisinin dördüncü bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/karavanla-amerika-seyahati-4-bolum

Ridvan Filiz

Bence hayatın tadı, tuzu yani tüm baharatı, gezmek ve görmekte gizli. Mutlaka gezip-görme tutkunlarını meraklandıran, heyecanlandıran şeyler farklıdır.