Karayolu ile Pakistan Seyahati

Bu yazı Gezimanya üyesi GezginEmekli tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Pakistan geniş coğrafyası ve zengin kültürü ile insanları kendine hayran bırakıyor. Karayolu ile Ağrı ve İran üzerinden tamamladığım bu gezi herkesin yapmak istediği bir şey olmayabilir. Öncelikle çok yorucu ve tehlikeli olduğunu belirtmeliyim. İran etabını sorunsuz bir şekilde sınır şehri Zahedan'a kadar tamamlamak mümkün. Asıl zorluk Pakistan'a adım attığınızda başlıyor. Burada normal Pakistan yolcuları gibi Pakistan'ın içlerine doğru tek başınıza yolculuk yapmanız mümkün değil. Sadece otobüs seçeneğiniz var. Sınır görevlileri sizi hemen oradaki bir karakola götürerek yanınıza verilecek 2 silahlı korumayı ayarlamak için bir müddet bekletiyorlar. Ben bir gece konaklamak durumunda kaldım. Oranın şartları altında kendi yedikleri yemekten yedim. Bu arada İran'da yakalanıp teslim edilen 100 Pakistanlı genç  karakola getirilerek bir süre işlemleri için bekletildi ve sonra fotoğrafları çekilerek otobüslerle götürüldüler. Her yer kalaşnikoflu askerle dolu. Avluya bakan genişce bir bahçede nezarethane var. İki mahkum vardı ben oradayken, biri ayaklarından zincirli idi.

Sabahleyin 2 silahli askerle eski bir Toyota jeep'le yolculuğum başladı, Quetta'ya kadar (ertesi gün akşama doğru vardım) her gözetleme/kontrol noktasında askerler ve araba değiştirerek yolculuğumu tamamladım.
Toplamda 20 den fazla araba ve koruma değişimi oldu. Tahmin edersiniz ki her araba bir öncekinden perişan haldeydi. Beraber gittiğimiz askerlerle çatpat İngilizce ile anlaştım. Şunu da not etmek isterim, Pakistan'da Türklere karşı büyük bir sevgi ve saygı var.

Quetta Tehlikeli mi?

Quetta devamlı intihar eylemlerinin ve aşırı grupların ciddi saldırıları altında. Ben Türkiye'ye döndükten sonra yine bir saldırı sonucu 20 kişi ölmüştü. Quetta'da yine bir polis merkezinden NOC diye bir belge alınmak zorunda. Bu belge olmadan Quetta'dan ayrılmanıza izin vermiyorlar. Ben Lahor'a trenle gitmek istiyordum. NOC belgesinin işlemi uzun sürdüğünden (Bir belge normal şartlarda 15-20 dakikalık bir iş. Ama Pakistan söz konusu olduğunda işler farklılaşıyor) bir gece polis merkezinde kaldım. Polis şefi beni bir otele yönlendirdi. Ama böyle bir yerde inanılmaz bir fiyat söyledi. ben de bu kadar ödeyemeyeceğimi söyleyince mecburen polis merkezinde kalma teklifimi kabul ettiler.

Pakistan

Quetta - Lahor Tren Yolculuğu

Quetta'dan Lahor'e  her gün iki tren var. Biri benim bindiğim General Class denen uzun ve yorucu olanı. Diğeri daha erken kalkan ama benim NOC belgesi yetişmediği için kaçırdığım daha kısa ve rahat bir şekilde seyahat edilebilen.

Pakistan'a gelenlerin eğer Hindistan'a seyahat etme düşüncesi varsa Türkiye'de iken mutlaka vize almaları gerekiyor. Lahor ve Hindistan sınırı sadece 30 dakika. Her gün Hindistan sınırında olan törene giden araba ve organizasyonlar var.

Pakistan-1

Benim Pakistan'a geliş nedenim her sene yapılan Mela Chiraghan — The Festival of Lights'a katılmaktı. Her sene düzenlenen bu festivale ülkenin her yerinden insanlar katılıyor. Festival Sufi şair Shah Hussain ve Madho Lal anısına yapılıyor. Sufi eksenli bu festival ekstrem insanların ve çeşitli ritüellerin olduğu ve sık sık intihar saldırılarının gerçekleştirildiği bir dergah.