KARS GEZİM

97009 Şub 2017Gezi Notu
handeazaphandeazapGezgin09 Şub 20179700 Yorum

Kars'ı kafamda daha küçük tasarlamıştım bu kadar büyük görünce şaşırdım doğrusu. İlk işim Ani Harabeleri'ne gitmek oldu.Burasının tarihi çok eskilere dayanıyor.Çok büyük bir alana dağılmış olan harabeleri gezmek yaklaşık iki saat sürdü. Camiler, kiliseler, surlar,saraylar derken yeşil bir doğanın içinde buraları gezmek çok güzeldi. Bu kent Türkiye - Ermenistan sınırını da oluşturan Arpaçay'ın yanında kurulmış. Derin bir vadide Arpaçay akıyor siz yanında antik kenti geziyorsunuz karşınızda Ermenistan.

Aşağıda çayın yanında bulunan basamaklarla inilen Tigran Honents Kilisesi'nin fotoğrafı var.

Kars

İpek Yolu buradan geçiyormuş ve zamanında burada çok insan yaşamış. Burada ister yarım saatlik kısa tur ister bizim gibi iki saatlik uzun tur yapabilirsiniz. Ani antik kentinin Kars'a uzaklığı ise yarım saat.

Kars-1

Kars şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Kars Konak Hotel, The Gala Palace Suits, Kafkasya Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kars Oz Toprak Hotel, Hotel Kent Ani gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Temel, Gungoren Hotel, Sim-Er Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kars aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kars'ta görmeniz gereken diğer yerler ise Kars Kalesi ve Havariler Kilisesi (Kümbet Camii). Kalede çay içip şehri seyredebilir dönüş yolunda da Havariler Kilisesi'ni ziyaret edebilirsiniz. Yine buraya yakın yol üzerinde önünden geçeceğiniz diğer bir yer de Namık Kemal'in dedesinin evi. Buraya küçükken dedesinin yanına gelip kalırmış, ilk şiirini bu evde yazmış şimdi bu ev aşıklar evi olmuş.

Kars-2

Buraya kadar gelmişken Kars Müzesi'ni de görmenin iyi olacağını düşünüyorum. Ruslardan kalma taş evler de yine kaleye yakın bölgede bulunuyor onları da görebilirsiniz. Şimdi bazısı valilik binası bazısı defterdarlık gibi resmi dairelere hizmet ediyor. Kars'tan dolmuşla 45 dakika mesafedeki Sarıkamış'a geçtim.İki yaşına kadar yaşadığım evi bulduk hatırlamadığım evimi sokağımı görmüş oldum. Tepeye çıkıp Sarıkamış'ı seyrettik, sokaklarında gezdik. Çam ormanları arasında bol oksijen alıp şehitliği görüp döndük.

Buralara gidip gezip yörenin yemeklerini yememek olmazdı,yöre yemeklerinin başında da kaz eti geliyor. Bulgur pilavı yatağında kaz eti ve yanında ayran çok güzeldi. Ayrıca Hangel dedikleri kıymasız mantıyı da tatma fırsatım oldu. Cağ kebabı, kadayıf dolması da güzeldi. Kars deyince akla ilk gelen şey kaşar peyniri tabi ki. Kars kaşarı da çok güzeldi.

Kars-3

Gezmesi ve yemeği bol bir seyahati de burada noktaladım. Nostalji yapıp ,değişik yerler görüp,değişik lezzetler tatmak çok iyi geldi. Buraları görmenizi tavsiye ederim, canım yurdumun her yeri ayrı güzel.