Kartalkaya

İlk yazımı umarım beğenirsiniz. Ben ve erkek arkadaşım gezmeyi çok seviyoruz. Bu yüzden sizinle buradan tecrübelerimizi paylaşacağım.

Bu yazımda Bolu-Kartalkaya gezimiz hakkında bilgi vereceğim. Biz Ankara'dan yola çıktık ve 2.5 saatte Kartalkaya tepeye vardık. Kendi arabamızla gittik, gittiğimiz zaman aralık ortasıydı ve dağ yolunda o kadar fazla kar yoktu. Ama biraz daha sezonda gidecekseniz kar lastiklerinize güvenmeyin derim. Çünkü kar lastikleri bile dağ yolunda kayabiliyor. Yanınızda zincir bulundurmanızı tavsiye ederim. Zinciri unutursanız da üzülmeyin, dağ yolunda yanılmıyorsam 3-4 adet belirli mesafelerde zincirciler bulunuyor. Fakat bu zincirciler de birazcık pahalı. Eğer kendi arabanız yoksa Kartalkaya Bolu'ya otobüs ve oradan da taksilerle geçebilirsiniz. Aslında Kartalkaya'ya Bolu'dan giden servisler varmış. Fakat sezon değilse maalesef ki ulaşımı özel taksilerle yapmanız gerekicek. Özel taksiler de Bolu'dan Kartalkaya'ya 150-250 TL civarında gidiyorlarmış. Kayak ekipmanlarına gelince, bizim kayak için kıyafetlerimiz vardı, sadece kayağa ihtiyacımız vardı. Zirvede araştırmalarımız sonucunda kayak ekipmanlarının fiyatlarının biraz yüksek olduğunu gördük. Bu yüzden alternatif ararken Penguen Tepe diye bir işletmeye rastladık, zirveye gelmeden Dörtdivan Köyü'nün içinden geçip bulabilirsiniz. Burada kayak-snowboard-kıyafet her şeyi kiralayıp daha uygun fiyata bulabilirsiniz. Biz Dorukkaya Otel'de konakladık. Hafta içi ve tam sezon olmadığı için hafta sonuna göre daha uygun fiyatlı kaldık. Otelin pist manzaralı odasında kaldık. Odamızda 1 çift kişilik bir de ranzalı 2 kişilik yatak mevcuttu. Otelin yemekleri, özellikle çalışanları inanılmaz ilgili ve saygılılar. Çok güleryüzlü bir hizmet aldık. Otelde her şey dahil olarak konakladık. İçki ve gazlı içecekler gerçekten güzeldi. Hani hep otellerde her şey dahil olan kolalarda biralarda asit namına bir şey bulamayız, ama burada tam da aradığımız lezzetler var.

Gelelim pistlere ve Skipass'lara. Biz otelde kaldığımız için kaldığımız süre boyunca otel bize kişi başı 50 TL karşılığında sınırsız skipass verdi. Konaklamanız bittiğinde kartları iade edip paranızı geri alıyorsunuz. Bizim kaldığımız tarafta 4 pist, 3 teleski, 1 teleferik vardı. Hepsini de kullandık. Sezon tam anlamıyla açılmamış olsa da kar durumu pistlerde gayet yeterliydi. Kayma seviyenize göre pistler mevcut. Kolay seviyeden zor seviyeye kadar pistler var. Bizim gittiğimizde biraz fazla sis vardı ve bu yüzden sadece 4 pist açıktı. Yoksa sanıyorum ki daha birkaç tane daha pist var orada. Kayaklarınızı odanıza çıkartmak istemezseniz ücret karşılığında emanet dolapları mevcut otelin piste çıkan yerdeki kayak okulunda. En güzel kolaylık odanızdan çıkıp asansörle iniyorsunuz ve pisttesiniz :) Bence bu gerçekten harika bir kolaylık. Pistin hemen sağ tarafında bir lounge var. Drop lounge burası, otelin hizmetlerine dahil değil. Akşamları müzik oluyor. Yediğiniz ve içtiğinizi ekstra ödemeniz gerekiyor. Onun haricinde otelde kalacaksanız başka para harcamanız gerekmiyor. Umarım size biraz bilgi verip yardımcı olabilmişimdir. Biz Kartalkaya'yı çok ama çok sevdik. Ankara'ya çok yakın olduğu için günübirlik de gidicez.

Başka yazılarımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın ve şunu söylemeyliyim ki; asla planlarınızı ertelemeyin!

Kartalkaya bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Kartalkaya şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Kaya Palazzo Ski Mountain Resort, Grand Kartal Hotel, Kartaltepe Butik Otel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kartaltepe Butik Otel, Grand Baysal Hotel, Lagoon Palace Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Kaya Palazzo Ski Mountain Resort, Dorukkaya Otel Ski Mountain Resort, Kartal Otel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Kartalkaya aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.