KAŞ

931612 May 2015Gezi Notu
Filiz - BadeFiliz - BadeGezgin12 May 201593161 Yorum

Kahvaltımız sonrasında, Fethiye’den ayrılıp Kaş’a doğru yola koyuluyoruz. Kalkan üzerinden bol virajlı yollardan geçerek balıkçı tekneleriyle dolu Kaş Sahili’ne varıyoruz.

Kaş

Öncelikle kendimizi konaklayacağımız villaya atalım diyoruz. Limanağzı Plajı’na giden yol üzerinde muhteşem bir konuma sahip, Kaş Sahili’ni tepeden gören Villa Dündar’a (http://www.booking.com/hotel/tr/villa-dundar-kas-apartments.tr.html) yerleşiyoruz.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Kaş-1

Kaş-2

Muazzam rahatlığı ve inanılmaz güzellikteki manzarası sayesinde bütün bir günü hiç sıkılmadan burada geçirebilecek olsak da vaktimiz kısıtlı olduğundan kendimizi Kaş’ı keşfetmek üzere dışarı atıyoruz.

Kaş-3

Kaş-4

Turumuza; Yunan mimarisinin hâkim olduğu dar sokaklar arasında, begonvilleriyle göz dolduran meydan yakınındaki Uzun Çarşı Caddesi’nden başlıyoruz. Rengârenk, cumbalı, giriş katlarında hediyelik eşya dükkânı olan iki katlı evler cadde boyunca uzanıyor.

Kaş-5

Kaş-6

Kaş-7

Aslanlı Lahit, tüm ihtişamıyla bu tatlı sokakların kesişiminde karşımıza çıkıyor. Balıkçı ve gezi teknelerinin doldurduğu sahilde yer alan çay bahçelerinin birinde kısa bir süre soluklanıyoruz.

Kaş-8

Özel Çevre Koruma Bölgeleri’nden biri olan Kaş, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve birçok sivil toplum kuruluşu tarafından koruma altında tutuluyor. Deniz canlıları ve deniz çayırları çeşitliliğiyle Akdeniz’in belki de en önemli deniz altı hazinelerinden biri, Kaş’taki sular altında yatıyor. Gerek bu nedenden, gerekse gizemli batıkları dolayısıyla Türkiye’nin dalış için en heyecanlı bölgelerinden biri burası. Tarih meraklıları için; Antiphellos kalıntıları, kaya mezarları ve antik kent tiyatrosu görülmeye değer.

Kaş-9

Kaş-10

Kalkan’dan gelirken, aklımızı alan mavi sularında yüzmek üzere, Kaş-Kalkan arasındaki Kaputaş Plajı’na gidiyoruz. Avusturalya’daki okyanus tonlarıyla yarışabilecek mavilikteki suya ulaşabilmek için yol kenarındaki dik merdivenlerden aşağıya iniliyor.

Kaş-11

Hiçbir tesisin olmadığı, çakıl taşı kaplı sahilinde, büyüleyici manzarayı tuvallerine resmeden turistlerin hemen yanı başından kendimizi hafif dalgalara bırakıveriyoruz.

Kaş-12

Kaş-13

Kaş’ın yemyeşil tepelerinin ardından batan güneşi izlerken iyi ki buradayız diyoruz.

Kaş-14

Kaş şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Kekova-Kaleköy Tam Gün Kaş'a Özel Cruise ve Tur (845 €), 2 Günlük Kapadokya Turu (95 €), Kemer 2 Saatlik Dörtlü Safari Deneyimi (29 €), Fethiye: Kelebekler Vadisi ve Aziz Nicholas Adası Tekne Turu (22 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.