Kayseri Hakkında Küçük Bilgiler

Havalimanından şehre otobüslerle çok ucuza gidebilirsiniz. 20 dakika sonra şehir merkezindesiniz.

Seyyit Burhanettin Tırmizi’nin türbesini ziyaret ederek başladığımız gezimize hemen karşısındaki Ahi Evran Müzesi ile devam ettik. Yol boyunca Hunat Hatun Külliyesi, Cumhuriyet Meydanı, Saat Kulesi ve Gevher Nesibe Hatun Şifahanesi'ni detaylı inceleyerek gezimizi tamamladık. Darüşşifada özellikle müzikli terapi odaları müthiş etkileyicidir. Ayrıca yapıda Gevher Nesibe Hatun’un türbesi bulunmaktadır. Çifte medrese olarak da bilinir.

Döner Kümbet, Sırçalı Kümbet, Şah Kutlu Hatun Kümbeti, Ali Cafer Kümbeti gibi birçok caminin içinde kümbetleri bulunmaktadır. Sanırım Türkiye şehirlerindeki en fazla kümbet Kayseri'dedir.Restorasyonda olan Meryem Ana Kilisesi kent meydanına yakındır. Arkeoloji Müzesi, Etnografya Müzesi ve Atatürk Evi gezilebilir.

Küçük şehir turumuzdan sonra Gesi bağlarından geçerek Mimar Sinan’ın doğduğu evin bulunduğu, eski bir Ermeni yerleşimi olan Ağırnas'a gittik. Ağırnas’ın girişinde bulunan yeraltı şehrini, Mimar Sinan Evi ve Müzesi'ni ve Ağırnas Kilisesi'ni gördük.

Mimar Sinan, doğduğu evin alt katında bulunan bu kemerlerden esinlenerek Süleymaniye ve Selimiye’nin kemerlerini yapmış olmalı.

Sonrasında Tekir Yaylası'na doğru yola çıktık. 2600 metreye kadar ulaştık. Erciyes Dağı'nı tüm heybetiyle yakından görme fırsatı bulduk. Nisan ayının sonunda karlarda yürüme şansı yakaladık.

Erciyes Dağı 3916m

Kapadokya’nın başkenti Erciyes Dağı'nın eteklerinde kurulan Kayseri, geniş yolları ve müşterisini ısırmayan ahilikten gelen esnafı ile tam bir orta Anadolu şehri. Şehir, muhafazakar yapısı ve kimliği ile dikkat çekmektedir.

Erciyes 3.916 metre yüksekliğinde, Kapadokya’nın oluşmasını sağlayan, yaz kış tepesinde kar bulunan, volkanik bir dağdır.

Bir kaşığa 40 adetten fazla gelen Mantısı, üst üste yapılmış 10 adet lahmacuna benzer yağlaması, pastırması, sucuğu, Develi cıvıklısı ve gilaburu suyu denenmelidir. Özellikle pastırma ve sucuk satan dükkânlarda fiyatlar çok uygun. Şifa niyetine içilen, ekşimtrak Gilaburu suyunun böbrek taşına iyi geldiği söyleniyor.

Şehrin merkezindeki Elmacıoğlu veya Altın Kaşık restoranları yemek yemek için tavsiye edilir.

Mehmet BABA

Dağlarda yollarda seyyah, biraz fotoğrafçı, doğa sever. Dünya benim evim diyen, kendi halinde yazan, gezmek için yaşayan biriyim.