Kebap ve Fıstık Diyarı Gaziantep

Bu rotamızda Gaziantep, Halfeti ve Urfa'yı gezmek,tanımak için ailece düştük yollara... Fakat bu yazımda sizlere Gaziantep'ten bahsedeceğim. Uçak biletimizi 150 TL civarı flypgs'den Gaziantep'e aldık. Uçuşumuz yaklaşık 1,5 saat ve hayatımda ilk kez uçaktan korktum. Sert iniş tamam neyse de o nasıl bir kalkışsa, uçak yalpalaya yalpalaya zor kalktı, rotaya girerken ani manevra falan... Tamam hapı yuttuk buraya kadarmış dedim :) Neyse ki çok şükür sıkıntı olmadı ve sağ salim indik.Havaalanı küçük fakat bakımlı.

Gitmek istediğimiz noktalara daha kolay ve hesaplı olacağını düşündüğümüz için havaalanından araba kiralıyoruz. Araç kirası günlük 75 TL. Çeşitli rent a car'lar mevcut ve fiyatlar çok uygun. İlk durağımız Antep merkeze gidip sabah kahvaltısı yapmak. Havaalanı-Antep arası 25 km. Eğer araba kiralamayacaksanız, Gaziantep Havaalanı'ndan merkeze gitmek için belediye otobüsü B-39'u (5 TL) ya da Havaş servislerini kullanabilirsiniz, fiyatı 10 TL.

Şehir merkezinde otoparka arabamızı bırakıp kahvaltı yapabileceğimiz nezih bir yer aramaya çıktık fakat bir türlü bulamadık. Yoldan geçen birine sordum kardeş şöyle börek, poğaça yiyebileceğimiz yada açık büfe kahvaltı yapabileceğimiz bir yer varmı diye,cevaba bak ''abi zor bulursun,bizde kahvaltı kültürü yok,aşağıda Kamil ocak stadın orada ciğerciler'de ciğer yada yer varsa Metanet'te beyran çorbası içersiniz'' dedi. Hoppp hemen stadın oraya ciğercilere gittik. Aslında amaç ciğer yemek değil sadece merak ettik ciğercileri :)

Oda ne!! Sabah sabah stadın orası duman dumana ve millet ciğer yiyor saat 09.00, full. En azından sabah çorba içmek, ciğerden daha iyidir diye düşündük ve rotamız Metanet beyran salonu, 11 tl karşılığı bol yağlı, acılı, tam olarak ne olduğunu anlamadığım yahniye benzeyen bir yemek. Onlara göre çorba. Ben pek beğenmedim. Sabah gitmiyor. Bize göre değil. Neyse Başlayalım Gaziantep'i keşfe...

GAZİANTEP'TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER

GAZİANTEP MÜZESİ - HASAN SÜZER ETNOĞRAFYA MÜZESİ - DÜLÜK BÜYÜK MAĞARA VE ÇEVRESİ - DÜLÜK MİTRAS TAPINAĞI - DOLİKHE ANTİK KENTİ -DÜLÜK MEZARLIĞI - DÜLÜK TAŞ OCAKLARI - ŞEYH FETULLAH (ŞIH) CAMİ - ÖMERİYE CAMİ -  TAHTANİ (TAHTALI) CAMİ - NURİ MEHMET PAŞA CAMİ - ALAÜDDEVLE(ALİ DOLA) CAMİ - TEKKE CAMİ - EYÜPOĞLU CAMİ - ALİ NACAR CAMİ - ŞIH ÖMER (ÖMER ŞEYH) CAMİ -  KENDİRLİ KİLİSESİ - ARABAN KALESİ - BELEDİYE (ŞİRE) HANI - KÜRKÇÜ HANI - ESKİ BÜYÜK BUĞDAY PAZARI HANI - MECİDİYE (NAKIP) HANI - ESKİ MAARİF (YEMİŞ) HANI - KEYMİK BEDESTENLERİ - TABAKHANE KÖPRÜSÜ - NURİ BEY ÇEŞMESİ - HÜSEYİN PAŞA(KÖŞEÇ AHMET)
Yukarıda yazmış olduğum yerler hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Gaziantep'te son olarak Fox Tv Karagül dizisinin konak çekimlerinin yapıldığı Hasan Süzer Etnografya Müzesi'ne gidip, birkaç fotoğraf çekildikten sonra konaklamak için otelimize gidiyoruz.

GAZİANTEP'TE KONAKLAMA

Gaziantep'te konaklama sıkıntısı yok, zincir oteller ve apart oteller oldukça yeterli bu şehirde. Sizlere otel ve apart önerim ise Hilton (200 tl 2 kişi Nisan ayı) - İbis otel (170 tl 2 kişi Nisan ayı) - Holiday İnn  (170 tl 2 kişi Nisan ayı) - Güllüoğlu otel (100 tl). Konak olarak Zeynep Hanım Konağı (100 tl 2 kişi Nisan ayı). Bu fiyatlar 1-2 ay erken rezervasyon fiyatlarıdır. Daha hesaplı konaklama yerleri de mevcut. Booking.com'dan bilgi alabilirsiniz. Biz bu alternatifler arasından sabah açık büfe kahvaltısı ve sadece 1 gece konaklayacağımız için Hilton'u seçtik ve şiddetle tavsiye ediyorum.

GAZİANTEP'TE YEME-İÇME

Güneydoğu yemeklerinin ününü duymayan yoktur sanırım. Gaziantep'te ne yenir diye düşünmeye gerek yok, tabi ki de katmer-kebap-baklava fakat herkesin özellikle İmam Çağdaş diye önerdiği bu pahalı yeri önermiyorum. Fiyatları yüksek ve müşterisi olduğundan pekte sallamıyorlar müşteriyi. Siz boş verin Antep'te temiz gördüğünüz herhangi bir kebapçıya gidebilirsiniz. Aslında Gaziantep yeme-içme konusunda pek de ucuz bir şehir değil. Genel olarak, orta düzey bir mekanda kebap 30-35 tl civarı, cevizli baklavanın kilosu 60-70 tl, Antep fıstığının kilosu ise 70-80 tl civarı.

Ne bileyim fıstığın ve kebabın anavatanı olduğunu düşündüğümüz Gaziantep'te fiyatların daha ucuz olması gerektiğini düşündük ama pahalı bence. Asıl kebap için Urfa'da mekan önereceğim sizlere (diğer gezi notlarıma göz atabilirsiniz). Hem de sıra gecesi ve yemek dahil. Harika bir yer.

Gaziantep'te 1 gece konakladıktan sonra rotamızı Karagül diyarı, saklı kent Halfeti'ye çeviriyoruz. Gaziantep-Halfeti arası 100 km ve 1,5 saat civarı yol gidiyorsun. Gaziantep-Şanlıurfa arasında Birecik ilçesinden yukarı doğru Halfeti yoluna giriyorsun. Yollar güzel, sorun yok. Şayet aracınız yok ise Gaziantep'ten Halfeti'ye gitmek için önce Antep-Birecik minibüsü sonra Birecik'ten yeni Halfeti'ye oradan da eski Halfeti'ye geçmeniz gerekmektedir. Toplam maliyet kişi başı 25-30 tl.

Rotamın tamamı için yenirotalar.blogspot.com'a buyurun.

Yenirotalar'da buluşmak üzere hoşçakalın...