KISA AMSTERDAM GEZİSİ

411219 Şub 2015Gezi Notu
Gizem ŞahinGizem ŞahinSilver Yazar19 Şub 201541124 Yorum

Merhaba arkadaşlar! Meraklılarına Amsterdam hakkında bilgi vermek istiyorum : )

Öncelikle Amsterdam'da neler yapılır? Eğer iki kadın arkadaş gittiyseniz usturuplu usturuplu müze gezilir :P Şaka bir yana gerçekten de durum bunun gibi bir şey.... Amsterdam deyince herkes çılgın eğlenceler hayal ediyor ama bu çılgınlıklar biz Türkleri aşar : ) Hepsini tek tek anlatacağım.

Amsterdam

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Öncelikle en popüler yer Dam Square'den başlayayım. Amsterdam'a gidip orada fotoğraf çektirmeden dönerseniz gittiğinize falan inanmazlar :D O derece meşhur meydanı. Oraya gittiğinizde Madama Tussauds'un tepesinden bakın o manzaraya. Muazzam bir şey ama Amsterdam'daki Madame Tussauds asla bir Londra'daki Madame Tussauds etmez. Londra'da çok daha renkliydi aşama aşamaydı burada ise sadece balmumu heykelleri vardı öyle korku tüneli, 3D sinema falan yoktu.

Bunlar haricinde orada restoranlar, kafeler mevcut ve ek olarak orada bir şeyler yiyip sonra aaa bu fiyattı daha fazla ödedim yanılgısına düşmeyin. City tax (şehir vergisi) aldıkları için bir su bile alsanız ekstra vergisi var ve gördüğünüz fiyattan biraz daha fazla ödüyorsunuz. Ama gerçekten aldıkları verginin hakkını da sonuna kadar veriyorlar. Bu arada insanları da çok sıcakkanlı ve İngilizceleri süper. Yolda falan kalırsam ne olacak demeyin hemen yardımcı olurlar ve dil sıkıntısı yaşamazsınız. O yüzden hunharca, gezme korkusu olmadan gezebilirsiniz ama dikkatli olmak kaydıyla : )

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Spacious 130m2 3 bedroom-2 bathroom Jordaan Apartment, Luxury Canal House, Westerpark Suite. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Amsterdam City apartments - Northern area, BB-Bloom gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Leidseplein Night Life, Dutch Lion, Short & Suite No. 307 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Amsterdam-1

Amsterdam'da meşhur Vondelpark vardır. Tam bir yeşil deposu, insanı rahatlatan muhteşem park. Kesinlikle oraya gidin çimlere uzanın. Ben çim mim dedim ama kalma işini tamamen unuttum oraya gidince çimlerde bütün geceyi geçirmeyeceksiniz haliyle : ) Biz arkadaşımla Leidseplein tarafında De Paris otelde kaldık. Gayet rahat güzel bir oteldi. Oda+kahvaltı şeklindeydi. Biz memnun kaldık oradan, bir de merkeziydi.

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Leidseplein hediyelik eşya bakımından güzel bir yer : ) Eğer çevrenizde çiçek sever birileri varsa hele bol bol çiçek soğanı falan da bulabileceğiniz hediyelik eşyaların dolu olduğu bir yer. Zaten biraz ilerisinde Hard Rock Cafe var ve önünde kanal gezileri yapılıyor. Yani başlangıç noktası orası o gezilerin. Kanal gezisi demişken gitmişken yapın keyifli oluyor o kanalların üzerinden gezerek şehri görmek.

Amsterdam-2

Kanal gezisinde geçeceğiniz yerlerden biri Anne Frank Müzesi. Ben ilk gittiğim zaman tanımıyordum açıkcası Anne Frank'ı ama şu an kitabını okumaktayım ve şunu diyebilirim ki eğer bir daha gidersem günlüğünü okumuş biri olarak gideceğim için bambaşka inceleyeceğim. Siz de mutlaka gitmeden önce Anne Frank'ın Hatıra Defteri'ni okuyup gidin.O zaman gerçekten o müzeden çok etkileneceksiniz. Ayrıca resim severler için Van Gogh Museum var pek meşhur ve karşısında da alkol severlere özel ücretsiz kokteyl tadabileceğiniz bir müze var : ) Gittiğimiz dönem bir de yanlış hatırlamıyorsam takı üzerine bir müze vardı. Biz 1,5 gün kaldığımız için elimizden geldiğince önemli yerlerini 1,5 güne sığdırmaya çalıştık ve bu kadarı sığdı.

Amsterdam-3

Hmm bir de unutmadan Red Light District ve Sex Museum da var. Çoğu insanın meraktan gittiği ama turistik mekan olan yerler. Hele Red Light tamamen herkesin dilinde olacak kadar turistik : ) Ama siz siz olun sakın Red Light'ta fotoğraf çekmeye kalkmayın yoksa makineler direkt kanala : )

Umarım kısa süre için bu bilgiler yeterli olur.

Sevgilerimle...

Amsterdam şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Amsterdam: Leidse Meydanı'ndaki 1 Saatlik Canal Cruise (12.48 €), A'DAM Manzara ve Hızlı Keukenhof Günlük Gezisi (45 €), Amsterdam: Half Day Trip Zaanse Schans w / A'DAM Manzara (39.95 €), Ultimate Uçuş Deneyimi: Bu Holland olduğu (16.5 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.