KISA BİR VİYANA GEZİSİ

216207 Ara 2015Gezi Notu
user-profileZora07 Ara 201521620 Yorum

Viyana gelismis ve guzel bir sehir ancak bana gore fazla "Avrupai". Yavas yavas eski kulturunu kaybetmek uzere oldugunu dusunuyorum.

Özellikle sehir merkezi marka sevenler icin ideal cunku Louis Vuitton, Gucci ve alisveris yapan zengin Araplardan gecilmiyor! Tam olarak iki günde gezilebilecek bir yer ve tabi ki opera ve klasik muzikle ilgili cok fazla konser binasi bulunmakta (Devlet Opera Binasi gibi).

Viyana

Bunun disinda cok onemli sanat parcalarini da bulabilecegimiz yer. Surrealizm severler icin Gustav Klimt'in The Kiss'i Beldevere Sarayi'nda! Saray disardan cok harika ama tablolalari gormek istemiyorsaniz bosuna iceri girmeyin. Giris ucreti 15 Euro civarlarindaydi.

Viyana-1

Viyana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Two-Floor Central City Penthouse, Gala Apartments - City Oase am Reumannplatz, Apartment Walfischgasse. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Wieden / Top 8, Garden Apartment Mariahilferstrasse gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Wieden/ Top 19, Ferienwohnung Langegger, Vienna Inn Apartment Central tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Viyana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ulasim acisindan cogu yere yuruyebileceginiz gibi, metro da kullanabilirsiniz. Schönbrunn Sarayi ve Sisi Muzesi'ni gormeden sehirden ayrilmayin, cok buyuk bir bahcesi var.

Merkezden cok azicik daha uzakta Hundertwasserhaus var. Buradaki bitisik binalari unlu bir mimar yapmis, bu binalari
gordukten sonra icerideki hediyelik esya dukkanlarindan bir seyler alabilirsiniz.

Viyana-2

Gununuzu muzelere ayirdiktan sonra sehri gece de dolasabilirsiniz, sokaklar cok canli ve merkezde bir suru restoran ve kafe var. Fiyat olarak bayagi pahali bir sehir bence, o yuzden biz gun icinde marketlerden bir seyler atistirip gece de merkezde zar zor bulabildigimiz helal et satan bir restoranda guzel bir yemek yedik. İki kisi 40 euro odedik.

Viyana şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Viyana: Noel Pazarı Tour (13 €), Viyana: 2 Saatlik Yürüyüş Turu (15 €), Bratislava: Sovyet Dönemi ve Post-Komünist Tur (27 €), Viyana: Palais Auersperg'de Yılbaşı Gecesi Gala (230 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.