KLASİK MÜZİĞİN BAŞKENTİ: VİYANA

92722 Şub 2016Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar22 Şub 20169270 Yorum

Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası'nın (BİFO), klasik müziğin tartışmasız başkenti Viyana'da, 11 Şubat akşamı verdiği konser haberini gördüğümde; Selanik'ten başladığım gezimin son durağı olan Viyana hakkındaki yazımı yayınlamaya karar verdim. Minsk'te iki kez operaya gitme fırsatını yakaladım ama Viyana'da nasip olmadı!

Viyana

Şehirde yaşayan çok Türk var, bu yüzden trenden inip; metroda adres sormak için birisini bulmanız hiç de zor değil! Viyana'da yaşayan Türklerden birisi de lise arkadaşım Hasan. Sağolsun burada hiç yabancılık çekmedik. Onunla yıllar sonra Stephan Meydanı’nda akşam buluştuk!

Viyana-1

Viyana'da Gezilmesi Gereken Yerler

Viyana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri City Apartment Mariahilfer Straße, Philipp's House, Vienna Apartment Vienna. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartments Messe-Prater, DC Living gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartmenthotel Residenz Donaucity, Dan In'n Out, Dachloft tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Viyana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şehrin en popüler bölgesi olan Stephan Meydanı’nın ortasında yer alan 1365 yılında inşa edilen St. Stephan Katedrali (Stephansdom, Stephansplatz 3, 1010 Wien)'ni, Belvedere Sarayı (Prinz Eugen-Straße 27, 1030 Wien)’nı, eskiden yazlık olarak kullanılan Hietzig’de yer alan Schönbrunn Sarayı (Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Wien) ve Schlosspark’ını, Avrupa’nın en eski ve büyük dönme dolabı “Prater”i ve Prater Park’ını görmelisiniz.

Viyana-2

Viyana-3

Theophil Edvard Hansen tarafından yapılan Parlamento Binası (binanın önünde Athena Çeşmesi)’nı, Doğa Tarihi Müzesi (Naturhistorisches Museum)’ni, Viyana Devlet Operası (Wiener Saatsoper)’nı, Kraliçe Sisi’nin Hofburg Sarayı ve bahçesini, saraydan çıkınca İspanyol Binicilik Okulu (Michaelerplatz 1, 1010 Wien)'nun yer aldığı Joseph Meydanı’nı gezebilir, Ulusal Kütüphane’yi ziyaret edebilirsiniz. Stephansplatz’da, Graben Caddesi’nde gezip; Wienfluss (Viyana Nehri) kıyısında yürüyüşe çıkabilirsiniz!

Viyana'da Ulaşım

Viyana, gelişmiş bir toplu taşıma sistemine sahip! Otobüs, tren, tramvay, metro ile şehrin hemen hemen her noktasına ulaşmak mümkün. Biletler otomatik makinelerden veya satış noktalarından temin edilebilir. 48 saatlik ulaşım bileti 10 Euro.

Viyana Uluslararası Havaalanı şehrin dışında, Schwechat’ta bulunmakta. Şehir merkezi ve havaalanına en uygun ve ekonomik ulaşım, S-Bahn banliyö treni ya da arkadaşınızın sizi arabasıyla havaalanına bırakması!

Viyana'da Konaklama

Booking.com’dan rezervasyon yaptırdığım, Hotel Geblergasse (49 EUR)'de kaldık ilk gece. Ertesi gün otelde yer olmadığı için Hotel Hadrigan (64 EUR, “Kahvaltı 5 EUR”-42.49 TL)’da konakladık.

Viyana'da Yeme-İçme

Kentin restoranları, diğer yiyecek ve içecek mekanları her bütçeye ve her damak tadına hitap etmekte. Viyana’da kahve içilen Kaffeehaus’lar oldukça yaygın. Bunlardan birinde Hasan’la kahve içtik ve sohbet ettik, kahvesi gayet lezizdi. Ertesi gün Türk restoranında canlı müzik eşliğinde Türk yemekleri yedik. Viyana’da Türkiye’yi yaşadık! Viyana’da yaşayan Türkler çok ilginç gelmişti bana (farklı bir kültür oluşmuş). En ünlü yemeği şnitzel ama bence hiç cezbedici değil! NORDSEE’de balık ve deniz ürünleri yemenizi tavsiye ediyorum, gayet lezzetli (balık, salata, patates 20.75 EUR-40,96 TL).

Tavsiyem: Viyana’da operaya gitmek bambaşka bir kültür, Mozart Evi’nde konserlere gidebilirsiniz. Klasik müzik, opera için sanat şehri. Hediyelik olarak alınabilecek şey ise çikolata. Özellikle acı badem (marzipan) ve fıstık ezmesi içeren Mozart çikolataları.

Viyana, Budapeşte ve Prag’a göre pahalı bir şehir!

Viyana şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Viyana: Raimund Tiyatrosu'nda Müzikal bilet "Ben Avusturya'dan duyuyorum" (59 €), Viyana: Noel Pazarı Tour (13 €), Viyana: 2 Saatlik Yürüyüş Turu (15 €), Viyana: Palais Auersperg'de Yılbaşı Gecesi Gala (230 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.