Kopenhag'da Nereleri Gezmeli

Bu yazı Gezimanya üyesi merv.aydiin tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.
Danimarka’daki Kopenhag seyahatim eğlenceli, bir o kadar da dondurucuydu. Doğrusunu isterseniz hava bu zamanlarda biraz soğuk. Çeneniz titreyecek kadar değil ama o rüzgar soğuğunu hissedeceğinize eminim. Havadaki sis nedeniyle uçuşum Sabiha Gökçen havaalanından 2 saat rötarlı kalktı, hatta pilotun acelemiz yok anonsuna, bizim var, seyahatimizden 2 saat geçiyor diye düşünmeden edemedik. Kopenhag havaalanına indiğinizde, paranızı değiştirebileceğiniz yerler göreceksiniz ya da bankamatiklerden para çekip daha uygun olarak paranızı krona çevirebilirsiniz, ama kartınızı okumayabilir. Bunun için yanınızda bir miktar nakit bulundurmuş olmanız ve şehir merkezindeki bankamatiklerde tekrar denemeniz yararlı olacaktır. Şu aralar 1 Türk Lirası = 1.15 Danimarka Kronuna eşit. Oradaki yaşam biraz pahalı, anlattıkça anlayacağınızı düşünüyorum. Kopenhag havaalanının altından metro geçiyor. Metroyu kullanmanız için biletleri alacağınız yerlerden kişi başı 36 krona bilet alabilirsiniz. Biraz pahalı doğrusu, ya da ücretsiz şehir merkezine giden otobüsleri kullanabilirsiniz. Bizde, üzücü olan tarafı, bileti aldık, tam yürüyen merdivenlerden inerken free busu görmemizdi ve artık çok geçti… İnsanların metro kartı vardı ve okutucular vardı her metroyu bekleyen ve bilmeyen okutucuya basmamız lazım mı diye değişik şekillerde bileti deneyip uğraşıyordu aslında biletlerde gerek yokmuş. Bence bunu merak ettiniz. Evet ben de metroyu beklerken denedim. Metroda anonsta kaç dakikaya inebileceğinizi ortalama söylüyor ama yine de ilk kez gittiğinizde, bari yanlış yere inmesek demeden edemiyorsunuz. İndiğimizde uçağın rötar yapmasının da etkisiyle bayağı bir susadığımızı fark ettik ve 26 kronu gözden çıkarıp 1,5 lt su aldık ama bunu yapmayın kesinlikle marketten daha uyguna almalısınız. 5 krona 2 lt su alabilirsiniz. Biraz susamanın etkisiyle o kadar para ödediğimize üzülmedik desem, yalan olur. Ana tren istasyonun karşısında Tivoli Bahçeleri eğlence merkezi var. Bu arada Tivoli Bahçeleri'ne girişi ücreti alınıyor. İnsanlar o soğukta eğlence aletlerinde yüksekte nasıl döndüklerini merak etmeden geçemedim, bu yüzden biz girmedik ama hava soğuk olmasaydı bence eğlence aletlerini denemeye değerdi, adrenalin tutkunuysanız bir deneyin derim, bu arada internette puanlaması yüksek. Muhtemelen bayağı eğlencelidir. Ana ve uzun bir girişten sonra gezilecek yerlerrr… Unutmadan gezebileceğiniz yerleri haritadan işaretlemeyi unutmayın.

1-Küçük Deniz Kızı Heykeli

Zaten ona doğru yaklaştığınızı anlayacaksınız çünkü etrafı biraz da olsa kalabalık oluyor. Aslında doğrusunu isterseniz, kıyıya esen rüzgarın da etkisiyle resim çektiren direkt gidiyor.

Danimarka

2- Stroget Caddesi

Danimarka-1

Biz gittiğimizde şehir merkezinde bir sokak sanatçısı şarkı çalıyordu ve oldukça güzeldi. Hatta kendi çapında müzikle dans eden birkaç kişi vardı. Buralarda restoranlar ve çeşitli alışveriş yapabileceğiniz yerleri bulabilirsiniz. Kopenhag'da lego mağazası da bulabilirsiniz. Legonun Danimarka’da çıktığını, Lego mağazasından anlayabiliyorsunuz çünkü bayağı bir lego tasarımları var ve lego mağazasının içinde elinizi taratıp, hangi lego karakteri olduğunuzu öğrenebilirsiniz, ben Darth Vader çıktım. O kadar kötü de sayılmam aslında. Nasıl çıktım bilemiyorum. Yazıyı hala okumaya devam mı? O zaman karanlık Kopenhag sokaklarına sapmamanız dileğimle…

Danimarka-2
     Danimarka-3

3- Nyhavn Bölgesi

Akşam saatlerinde eğlenebileceğiniz yerler işte tam burada. Barlar ve restoranların bulunduğu yerler ama yine de gece saatlerinde aşırı kalabalık diyemeyeğim ama gece hayatı da var gibi. Canlı müzik eşliğinde eğlenmek istiyorsanız tam size göre, ama akşam resim çekilmek için hiç iyi bir fikir değil. Sevgili resim tutkunları aydınlatması yetersiz, resim için sabah gelmenizi tavsiye ederim çünkü resimlerde yüzünüz pek çıkmıyor. Resim için atmosferi çok güzel bir yer. Mutlaka bir uğrayın derim. Ben akşam görüntüsünün resmini aşağıya bırakıyorum. Kopenhag'ta ilgi çekici olan bir diğer şey de İngilizce seviyeleriydi. Gerçekten ihtiyacınız olduğunda çok rahat birini bulabiliyorsunuz.

Danimarka-4

4- Frederik Kilisesi

Aslında dışarıdan bakıldığında bayağı görkemli bir mimarisi var. Merkeze yakın bir yerde olduğu için gidip görebilirsiniz.

Danimarka-5

5- Gefion Çeşmesi

Gerçekten çeşmede su olmaması dışında güzel bir çeşmeydi ama, bence bu gittiğim zamandan kaynaklı bir şey. İnternette hep çeşmede suyun olduğu fotoğraflar var.

Koymuş olduğum tüm resimleri ben çektim. Tabi resim konusunda yetenekli olduğum pek söylenemez, yeteneksiz olduğumda pek söylenemez o yüzden umarım beğenmişsinizdir. Bu liste daha uzayabilir ama ben yazımı burada noktalıyorum. Diğer yazılarımı okumak isterseniz, profilime girip okuyabilirsiniz. Başka bir yazıda sizinle görüşmek üzere…. :)