KÜLTÜR KENTİ BOLOGNA

İtalya denince aklıma Bologna gelmiyor tabi ki… Çok açık söylemek gerekirse benim bu şehri tercih sebebim buradan İstanbul’a olan uçuşların ucuz olmasındadır. Ama memnun olduğumu söyleyebilirim. Venedik’ten dönüş yapsaydım uçak biletine ödeyeceğim fark ile 2 gün daha konaklama yapabildim. Şehirde hostel seçenekleri çok yok. Tren istasyonu yakınında küçük bir yere yerleştim. Venedik’ten sonra şehir çok ucuz ve tenha geldi.

Bologna ismini duyduğumda zihnimde canlanan hep bolonez sosu olmuştur. Şehir, sosa ismini vermiştir. Döndükten sonra ise kırmızı tuğlalı Orta Çağ evleri aklımda kalmıştır. Kızıl Şehir diye bilinen kentte Dante, Erasmus ve Kopernik gibi mezunlar veren Bologna Üniversitesi yer almaktadır. Umberto Eco’da halen öğretim görevlisi olarak üniversitede ders vermeye devam etmektedir. Tarihte Etrüskler, Keltler ve Romalılara ev sahipliği yapan bu kentin 2000 yılında Avrupa kültür başkenti seçildiğini de göz ardı etmemek lazım. Ama şehrin tek şansızlığı İtalya’da olması. Venedik, Roma ve Floransa’yı görmeden buraya uğramak mantıklı olmadığı için İtalya turlarına dahil değildir. Ülkenin güneyi ayrı güzel kuzeyi ayrı güzel adaları da ayrı güzeldir. Bu kadar güzel bir ülkede genelde Bologna'ya sıra gelmez.

İtalya’ya gittiğinizde bazı kelimeler işe yarayabilir:

Saldi: İndirimBambino: Erkek Çocuk
Grazie: Teşekkür Ederim
Ti Amo: Seni Seviyorum
Buonasera: İyi AkşamlarPronto: Alo-Hazır-Buyrun

Bologna’da şehir merkezi iki kulenin (Torre Degli Asinelli ve Torre Degli Garisenda) etrafında şekillenmiştir. Kuleye çıkış 3 Euro. Kule şehrin tüm manzarasına hakimdir. Ama çok basamak çıktığınızı da unutmayın. Yüzlerce merdiven ve dar bir çıkış bulunuyor. 5 Euro ücrete 30 dakikalık şehir turu yapan trenler var. Şehri tanımanız için ideal. Zaten şehir çok küçüktür. Piazza Maggiore ve çevresi tek buluşma noktasıdır. Burada Neptün Çeşmesi yer alır. Buradaki Basilica San Petroni'de ücretsiz internet erişimi var. Uzun lafın kısası illa ki Bologna’ya gidin demiyorum. Ama İtalya turu yapıyorsanız alışveriş için, dinlenmek için ve az para harcamak için tercih edebilirsiniz.