Kuzey Işıklarından Kayakla Atlamaya: Tromso

Soğuk bir ülke olan Norveç ve 4 günlük maceram.

Seyahat tarihim: 9-12 Mart 2017

Seyahat planımız Kuzey Işıkları'nı görmek ve Halmonkollen Ski Fest'te kayakla atlama yarışını izlemekti ve başardım da...

Güzel şehir İzmir'den başladı yolculuğum 9 Mart 2017'de.İzmir 'den Oslo'ya İstanbul aktarmalı olarak uçtum. Oslo'dan Tromso'ye ise Norweigean Airlines ile uçtum. Uçuşlarım toplam 7 saat sürdü (İzmir-İstanbul :1 saat, İstanbul-Oslo: 3,5-4 saat, Oslo-Tromso: 2 saat).

NOT: Mutlaka otel rezervasyonunuzun ve biletlerinizin çıktılarını alın (mümkünse yedeklerini de alın). Oslo'da ülkeye giriş yaparken isteyebiliyorlar.

Tromso'ya vardığım zaman yerel saate göre 17.00'dı (Türkiye-Norveç arası saat farkı 2 saat). Havaalanından otele taksi ile ulaşımı sağladım (170 NOK tuttu). Ancak otobüsle de ulaşım sağlanabiliyor (90-100 NOK gibi bir rakama). Ancak benim acelem olduğu için taksiyi tercih ettim. Tromso Havaalanı'nda euro'yu NOK'a çevirecek bir yer bulamadım. O yüzden Oslo'dan çevirmeniz gerek. Ancak kredi kartınız yurt dışı kullanıma açıksa hiç sorun yok. Çünkü şehirde her yerde kredi kartı geçiyor (taksi de bile). Bundan dolayı biz çok az bir Euro-NOK dönüşümü yaptık (yaklaşık 100 euro kadar). Şehir içinde "exchange" yapılabilecek 'Posten' adlı bir yer varmış (ama biz Oslo'da havaalanında çevirdiğimiz için ve kartımız da olduğu için burada çevirmeye hiç gerek kalmadı).

İlk gün yemeği otelimizin hemen yanında bulunan Da Pinocchio adlı pizzacıda yedik. kişi başı 170 NOK gibi bir para ödedik. Norveç oldukça zengin bir ülke. bir otobüs şoförü bile ortalam aylık 6.400 euro gibi bir para alıyormuş. O yüzden bütçeyi biraz zorlayabiliyor. En önemlisi de su. Ancak suları çeşmeden içebilirsiniz. Çünkü  o kadar temiz ki ve bizim damak tadımıza da uygun. Saat 19:00'da ayarladığımız turdan gelip bizi aldılar. Finlandiya sınırına doğru yola koyulduk. Kar montu ve kayak pantolonu kesinlikle götürün çünkü dondurucu olabiliyor. 1.45 dakikalık bir yolculuk sonrası ilk ışıklarımızı gördük.

Fotoğraf çekmek için kesinlikle profesyonel kameranız olması gerekiyor (DSLR bir makina). Ama yoksa turdaki rehberler de fotoğraf çekiyorlar. Ve sonrasında mail adresinize yolluyorlar. Fotoğraflarımızı çektikten sonra Finlandiya sınırına doğru yolumuza devam ettik. Ve yaklaşık 45 dakika sonra bir ışık daha gördük. Işıklar devamlı durmuyorlar. Yavaş yavaş görünüp ortalama 10-15 dakika içerisinde kayboluyorlar. Biraz daha devam edip kamp alanına geldik. Burada genelde ateş yakılıp bir şeyler yenilip 1 saate yakın oturuluyormuş. Ancak biz çok yorgun olduğumuz için 20 dakika kadar oturup dönüşe başladık. Otele geldiğimizde hemen duş alıp yattık. Tromso'da hava saat 6'da bile oldukça aydınlıktı. Güzel bir kahvaltıdan sonra Tromso'yu gezmeye çıktık. Tromso kuzeyde bulunan ve havaalanına sahip olan sayılı şehirlerden biri. Çok sakin ve huzurlu bir dokusu var ve şehrin temel geçim kaynağı balıkçılık ve turizm. Şehir içi ulaşım taksi, otobüs ve bisiklet ile sağlanıyor. Kar yağarken bile bisiklet süren insanları görebilirsiniz. Biz yine taksiyi tercih ettik.

İlk durağımız Arctic Katedral'di. Ancak kapalı olduğu için giremedik. İkinci durağımız ise Tromsdalen'de bulunan tepeye teleferikle çıkmaktı.

Burada tüm Tromso'yu görebildiğiniz büyüleyici bir manzara var ve tabiki de dondurucu bir soğuk. Yaklaşık 30 dakika kadar kalabildik. Çıktığımız telefrik yarım saatte bir vardı. 170 NOK gibi bir rakam ödedik buraya. aşağı indiğimizde Tromso da bulunan MACK Bira Fabrikası'na kadar yürüdük. Fabrikanın içini gezmek yerine hemen altında bulunan ve MACK biralarının satıldığı Olhallen adlı pub'a oturduk. Biraları gerçekten çok güzel ve bir o kadar da pahalı. 50'lik fıçı bira 91 NOK'tu. 33'lük ve 17'lik seçenekler de var. Daha sonra otele dönüp dinlenme ve akşam yemeğe çıkma vardı. Yerel insanların tavsiyesiyle Kaia adlı bir pub&restoranda yemek yedik.

Ertesi gün (ayın 11'inde) Oslo'ya döndük. Oslo Havaalanı'ndan şehre ulaşım oldukça pratik. Hızlı trenle yaklaşık 20 dakika kadar sürüyor. Havaalanı şehrin 30-35 kilometre kadar dışında. Bilet fiyatı öğrencilere 90 NOK (ama öğrenci olduğunuzu bir belge ile kanıtlamınızı istiyorlar), yetişkinler için ise 180 NOK.

Oslo aslında benim için biraz hayal kırıklığıydı. Ben daha tarihî bir şehir beklerken rezidans ve modern binaların daha fazla yer kapladığı bir şehirle karşılaştım. Halmenkollen Ski Fest'e yetişebilmek için Oslo'yu pek gezemedim. Ancak bazı önemli yerlere gidebildim.