KUZEYİN VENEDİK’İ BRUGGE

779110 May 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör10 May 201177910 Yorum

Brüksel’den Brugge’a hızlı tren ile yaklaşık 15 Euro karşılığında 55 dakikada gitmek mümkün.
Kuzeyin Venedik’i olarak bilinen bu şehir, 1300’lü yıllarda bir liman şehriymiş. Ama suların çekilmesi ile birlikte denizden uzaklaştığı için liman, Blakanberge’ye taşınmış.

Brugge’de bütçenize göre birçok konaklama alternatifi bulmak kolay. Bunlar arasından tavsiye edebileceklerim şehrin kenar kesiminde yer alan ve Beguinage'ye yalnızca 5 dakikalık ve Belfort'a ise 20 dakikalık yürüme mesafesinde bulunan ibis budget Brugge oteli. Şehrin iç kesimleride ki otellere gelecek olursak Hotel Bourgoensch Hof uygun konumu ve ulaşım ağlarına yakınlığıyla tercih edebileceğiniz bir otel. Otel, De Halve Maan Bira Fabrikası ve Beginaj Yapıları’na yürüyerek 10 dakikada, Groeninge Müzesi'ne de yürüyerek 5 dakikadan az bir mesafede bulunuyor. Buna alternatif olarak da hemen hemen aynı konumda yer alan ve alışveriş, restoran ve eğlence mekanlarına da yakın olan Hotel Koffieboontje’de düşünülebilir. Brugge’da ki diğer oteller için isterseniz buradan booking.com’a girerek göz atabilirsinizde.

Otelimiz Maria straat denen caddede ve tren istasyonundan yürüyerek gidiyoruz. Yürüyüş yolu çok keyifli. Öncelikle güzel bir parkın içinden geçiyoruz. Sabah saatleri olduğundan birçok kişi yürüyüşe çıkmış. Kanalın üzerinden çok sayıda köprüler var. Kanala bakan nehir kıyısındaki taştan evler, bu evlerin renkli kapı ve pencereleri çok etkileyici. Taştan yollarlarda valizimiz tekerlerinin çıkarttığı “tıkı tıkı tıkı” sesleri hala kulağımda. Yollar o kadar keyifli ki, aklımda hiç “hadi hemen otele gidelim de yerleşelim” gibi bir düşünce yok.

Brugge

Brugge’un nüfusu 1 milyon civarında, ama Belçika’nın en fazla turist çeken yeri. Yılda 4 milyon turist Brugge’u ziyaret ediyormuş. Otelimiz katedrale ve ana meydana çok yakın. Eski ama çok merkezi bir otel. Çok dik merdivenli ve yüksek tavanlı bir otel… Notre Dame Hotel

Brugge şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Holiday Home Kruitenberg, Holiday Home 't Visspoantje, De Drie Koningen. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Holiday Home De Pepel, Guesthouse Vlamynckpoort gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Design Apartment Pandreitje Brugge, B&B Tripel B, Brugge Vlinderhuis tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Brugge aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Otele valizlerimizi bıraktığımız gibi, kendimizi şehrin sokaklarına bıraktık. Burada dükkanlar saat 10:00’da açılıyor ve 18:00’de kapanıyor. İlk olarak Markt Place denen ana meydana yürüyoruz. Bu meydan biraz Krakow’daki meydanı andırıyor. Çevredeki binaların çatı stilleri de Letonya, Litvanya tarafındaki çatı mimarisine benziyor.

Brugge-1

Çevredeki tüm kafeler birbirinden güzel. İçlerinden birini gözümüze kestiriyoruz; Le Panier D’or… Burada Brugge’e özgü bir çeşit balık varmış onu denedik. Çok lezzetliydi.

Brugge-2

Brugge’da bisiklet kullanımı Brüksel’e göre daha yaygın. Ara sokakların neredeyse tamamı Arnavut kaldırımı. Bir çok ara sokak hep 16.yy’dan kalmış. Burada bisiklet kiralayarak ta şehri keşfedebilirsiniz. Bisikletlerin kiraları günlük 5 Euro ile 12 Euro arasında değişiyor.

Dünyadaki ilk feminist hareketin Brugge’de yapıldığına inanılıyor. Bunun sebebi ise burada yaşayan Beguine’lerin olması. Beguine’ler 12.yy’da Low countries diye adlandırılan Batı Almanya, Hollanda, Belçika ve Luxemburg’u kapsayan kesimde toplu biçimde yaşamaya başlayan kadınlardır. Bu kadınların bir kısmı bekar ya da eşinde ayrılmış, bir kısmı eşini savaşta kaybetmiştir. Roman – Katolik dinine mensup olan bu kişiler hastanelerde gönüllü hemşirelik ya da okullarda gönüllü öğretmenlik yapmışlardır. Toplu halde yaşayarak bir erkeğe ihtiyaç duymadan hayatlarını devam ettirebileceklerini göstermişlerdir. Bu toplulukta bir kadın evlenirse bu topluluktan ayrılabiliyormuş. En son Beguine’nin 1920 senesinde Brugge’da öldüğü söyleniyor. O nedenle Beguine’lerin zamanında yaşadığı yer Unesco dünya mirasları listesine girmiş. Diğer söylentiye göre ise şu an Brugge’da 27 tane Beguine kalmış.

Brugge şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bruges: 1 Saatlik Rehberlik Turu Turu (50 €), Ghent: İspanyolca Walking Tour Rehberli (10 €), Antwerp: Yerel Yürüyüş Turu (30 €), Bruges Historium Giriş Bilet (11.5 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.