Lahey - Marken - Volendam gezisi

Bu yazı Gezimanya üyesi Fatma Başoğlu Karayaka tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

8 günlük Avrupa gezimizin ilk gününü Amsterdam şehir merkezine ayırmıştık. İkinci gün ise önce Lahey’e doğru yola çıktık. Lahey’de bakanlıklar, Parlamento, Yüce Adalet Divanı, elçilikler bulunuyor. Şehir küçük ama oldukça düzenli ve sakin. Biz gittiğimizde sokaklarda nerdeyse hiç insan yoktu denilebilirdi. İlk olarak Parlamento binasına gidiyoruz. Hollanda başbakanı ve bazı bakanlara ev sahipliği yapan bina, Gotik bir yapı; iç avlusuna girip gezebilirsiniz.

Lahey (Den Haag)

Lahey (Den Haag)-1

Lahey (Den Haag)-2

Parlamento binasından sonra Uluslararası Adalet Divanı’nı görmeye gidiyoruz. Tek başınıza içeriye giremiyorsunuz fakat rehberler eşliğinde gezebilirsiniz. Yapı dışarıdan oldukça rahat bir şekilde görülüyor; bu sebeple bazı insanlar sadece önünde fotoğraf çektirmeyi tercih ediyorlar. Girişinde bir barış ağacı bulunuyor. Ayrıca içerisinde hâkimlerin kıyafetlerinin, fotoğraflarının ve bazı eski anlaşmaların yer aldığı küçük bir müzesi var. Aynı zamanda bir kısmında hediyelik eşya da satılıyor. Buradan kâğıt alıp üzerinize isminizi yazıp ağaca asabilirsiniz. Barış ağacının biraz ilerisinde ise dünya barışını temsilen 2002 yılından beri yanan ateş ve ülkelerden getirilen taşlar mevcut.

Lahey (Den Haag) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Private room with amazing views over The Hague, Bed & Breakfast Houtrust, Emilie güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri MAFF Canal Apartment, Bacán Bed & Breakfast, B&B Ereprijs. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hostel The Golden Stork, Royal Centrum, Babylon Hotel Den Haag gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel The Golden Stork, Stayokay Den Haag, Youth Hostel The Hague tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Lahey (Den Haag) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Lahey (Den Haag)-3

Lahey’den sonra ise Marken’e doğru yola devam ediyoruz. Marken eskiden bir adayken deniz doldurularak yapılan bir yol ile karaya bağlanmış. Marken oldukça sakin ve küçük bir kasaba. Evler son derece muhteşem; bahçeleri oldukça bakımlı. Sanki bir film sahnesinden fırlamış gibi. Marken’in hemen girişinde bir hediyelik eşya dükkânı var. Bilindiği üzere Hollanda’nın tahta ayakkabıları meşhur; burada da normal ayakkabı boyutundan anahtarlık boyutuna kadar tahta ayakkabılar var. Sokaklarında bolca yürüyüş yaptık ve daha sonra da sahil kıyısında gezdik.

Lahey (Den Haag)-4

Lahey (Den Haag)-5

Lahey (Den Haag)-6

Lahey (Den Haag)-7

Marken’den sonra Volendam kasabasına gittik. Burası Marken’e göre daha büyük ve çok daha kalabalık bir balıkçı kasabası. Evler yine Marken’de olduğu gibi çok güzel ve bakımlı. Sahile doğru ilerleyince bir sürü restoran, kafe, bar ve hediyelik eşya dükkânı bulunuyor.

Biz öğle yemeğimizi Volendam’da yedik. Özellikle haring denilen ringa balığı oldukça meşhur; üzerine isterseniz soğan ve turşu ekleyerek de yiyebilirsiniz. Bir diğer alternatif de kibbeling denilen mezgit ya da morina balığından yapılan yanında mayonezle servis edilen bir atıştırmalık. Tadı gerçekten çok güzel. Tabii ki bütün Amsterdam’da olduğu gibi her yerde Heineken birası reklamları, bayrakları var; biranın tadı oldukça yumuşak, biz çok sevdik. Volendam’da peynir almak isterseniz; Cheese Factroy Volendam’a gidebilirsiniz. Dükkânın alt katında peynir yapım aşamalarını sunum olarak da anlatıyorlar.

Lahey (Den Haag)-8

Hollanda’nın kırsal yaşamını görmek isteyenler için Marken - Volendam turu son derece güzel bir deneyim.