LEZZET DURAĞI GAZİANTEP

67518 Eyl 2017Gezi Notu
bidurulunyaabidurulunyaaGezgin18 Eyl 20176750 Yorum

Eski ve sık kullanılan adıyla Antep, Türkiye’nin ve dünyanın hâlâ yaşanılan en eski şehirlerinden biri. Yemekleriyle ün salmış bu şehri biz de bir hafta sonu kaçamağına denk getirdik ve günübirlik hem şehri gezelim hem de yemeklerini tadalım diye yola koyulduk. 5-6 ay öncesinden aldığımız, çok da uyguna gelen biletlerimizle İstanbul’dan Antep’e yaklaşık 1,5 saatlik bir yolculukla vardık. Yolcuların çoğunluğu zaten günübirlik gelmiş oluyor ve sabah uçakta karşılaştığınız insanlarla akşam yeniden dönüş yoluna koyuluyorsunuz. Havalimanından şehir merkezine 10 TL karşılığında 35 dakikada ulaşabilirsiniz.

İner inmez ilk olarak, beyran çorbası için Metanet Lokantası'nı bulduk. Şehir küçük olduğu için sokaktaki insanlara sorarak da yolları çok kolay bulabilirsiniz. Beyran çorbası enfesti!! Bol yağlı, pirinçli, bol kuzu etli ve bol acılı bir çorba. Her ne kadar içerken bir yandan yansak da yine olsa yine içerim.

Biraz Antep’in çarşılarını dolaştıktan sonra katmer için Katmerci Zekeriya Usta‘yı bulduk. Küçük bir yer olmasına rağmen çok fazla sıra oluyor ve siparişin gelmesi için biraz beklemeniz gerekiyor ama sonucu beklemenize değer. Kaymaklı, bol antep fıstıklı hafif bir tatlı. Sabahın erken saatlerinde yediklerinizi sindirmek için Bakırcılar Çarşısı'ndaZincirli Bedesten'de dolaşabilirsiniz. Tahmis Kahve'de kekik çayı içip yorgunluğumuzu üzerimizden attık ve soluğu Kebapçı Halis Usta‘da aldık. Halil Usta sürekli kalabalık ve et bittiğinde o gün dükkanı kapatan bir esnaf lokantası o yüzden çok geç saate ertelememenizi tavsiye ederim. Halil Usta’da bulduğunuz yere oturuyorsunuz, özellikle büyük gruplar için toplu şekilde yer bulmak zor ama yediğiniz yemek hepsine değer. Biz ortaya karışık söyledik, yanında ayran ve salata istedik. Önden salatalar geliyor, yediğim en lezzetli salatalardan biriydi. Başta salatayla karnınız doyuyor zaten. Daha sonra etler geliyor. Küşlemeyi ilk defa orada denemiş biri olarak tadı hala damağımda, sırf yeniden yemek için Antep’e bir daha giderim! Küşlemeye hayran kalarak Halil Usta'dan ayrılıyoruz. Durağımız Zeugma Mozaik Müzesi.

Müze 2011 yılında açılmış ve 3 blok halinde inşa edilmiş. Müze girişinde 10 dakikalık kısa bir film var, eserlerin nasıl çıkarıldığı ve taşındığı anlatılıyor. Çoğu çıkarılamamış ve Fırat’ın derin suları altında kalmış. Giriş ücreti 15 tl ve müzekart geçiyor. Müzeyi gezmeden önce telefonunuza Zeugma uygulamasını indirerek müzeyi daha güzel gezebilir ve eserlerin mitolojik olarak ne anlatmak istediğini daha ayrıntılı öğrenebilirsiniz.

Gaziantep

Gaziantep şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ali Bey Konagi, Divan Suites Gaziantep, Tepebasi Konaklari. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ottoman Antep, Yunus Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ugurlu Hotel, Zingaro Hotel, Asude Konak Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Gaziantep aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gezinin sonuna yaklaşırken kapanışı lahmacun ve baklava ile yapalım istedik. Bence lahmacun için yanlış durağı seçmiş olabiliriz, daha güzellerini yediğim olmuştu. Baklava için ise Koçak Baklava‘yı tercih ettik. Çok hafif ve güzeldi ama İmam Çağdaş da denenebilir. Orada yaşayanlardan duyduğumuza göre onlar İmam Çağdaş’ta yemeyi çok tercih etmiyorlarmış. En son Tahmis Kahve’de menengiç kahvesini denedik, bize biraz acı geldi ama hayranı çok.

Antep günübirlik bir yemek gezisi için uygun bir yer. Gezilip görülecek yerler birbirlerine yakın, biraz daha uzakta olanlara ise taksiyle kolay ve uygun fiyatlı bir ulaşım sağlayabilirsiniz. En sevdiklerim ise Beyran çorbası ile küşleme oldu diyebilirim. Biz günübirlik gezdik ama gezilecek daha çok yeri var, sizlere afiyet olsun.