Huzurlu Bir Gezi: Lindau / Almanya

Lindau, Almanya'nın güneyinde, Bavyera eyaletinde ve Konstanz Gölü'nün kıyısında yer alan bir kasaba. Avusturya sınırında bulunuyor.

Fotoğraf: www.ferienunterkunft-bodensee.de

Bregenz'i geride bırakıp Lindau'ya geçiyoruz ve şehir merkezinden yürüyerek Altstadt denen tarihi şehirin bulunduğu Insel Lindau adlı adadaya geçiyoruz. Adaya yaya veya araba ile geçmek mümkün. Şehir köprü ile adaya bağlanıyor. Burada mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında Bavyera Aslan Heykeli ve karşısındaki deniz feneri (Mangturm) geliyor.

Fotoğraf: commons.wikimedia.org

Şehirdeki insanlar çok sıcak, havanın güzel oluşuyla birlikte insanlar kafelerde oturup kahvelerini yudumlayarak güneşin tadını çıkarıyorlardı. Maximilianstrasse isimli caddede şirin kafeler, mağazalar ve tarihi binalar var. Lindau'yu keşfe devam ederken Bismarckplatz'de karşımıza Historic Town Hall çıktı. Çok etkileyici, renkli ve desenlerle bezenmiş bir yapı. Yine buraya yakın lokasyonda Marktplatz'de Haus zum Cavazzen isimli şehir müzesi bulunmaktadır.

Fotoğraf: home.fotocommunity.de

Müzenin karşısında Stephans Kilisesi var. Kilisenin önünde ise büyük bir çan var. Marktplatz'de ilerlerken bir kafede mola verdik. Molanın ardından tekrar köprüyü geçip, sol taraftaki yolu takip edip, göl boyunca yürüdük. Havanın güzelliği şehrin dokusu bizi çok etkiledi.

Göl etrafındaki yürüyüşümüzden sonra şehir merkezine döndük. Lindau'da alışveriş ve yemek için Lindau Park adlı isimli avm tercih edilebilir. İçinde birçok mağaza ve birkaç tane kafe var. Onun dışında şehir merkezinde de birçok restoran, kafe ve mağaza bulunmaktadır. Dil bilmeyenler için şehirde dolaşmak hiç sorun değil. Gezimiz boyunca çok fazla Türkle karşılaştık.

Lindau gerçekten huzur veren bir yerdi. Biz gezmekten çok keyif aldık. Avusturya'da bulunduğumuz süre içinde 4 kez Lindau'ya seyahat ettik.