LJUBLJANA’DA GÖLLER BÖLGESİ TURU VE BOHİNJ GÖLÜ

Ljubljana’da 3. ve son günümüzde rotamız göller bölgesi… Meşhur Bled Gölü'nü ilk Ljubljana gezimizde de görmüştük. Bu yüzden Bled'i pas geçip öncelikle Bohinj Gölü'ne gidiyoruz. Ne kadar da iyi ediyoruz. Burası tek kelimeyle MUHTEŞEM!

Bohinj

İnternette okuduğum şu söz durumu çok güzel ifade ediyor: "Many visitors to Slovenia say they've never seen a more beautiful lake than Bled… That is, until they've seen Lake Bohinj".

Bohinj-1

Gölün etrafında turlayıp kalabalık olmayan ve gölün güneş alan bir tarafını seçip konuşlanıyoruz : ) Böyle güzel bir göl manzarası, böyle güzel bir göl rengi ben ömrümde görmedim. Hemen suya atlıyoruz. Su epey serin. Ne de olsa dağların arasında, 2 bin metre rakımdaki bir gölde yüzüyoruz.

Bohinj'e yarım saat mesafedeki Bled Gölü’ne geri dönüyoruz. Artık Bled pek de etkileyici gelmiyor. Aslında Bled de farklı açıdan güzel. Bohinj gibi rengi insanı kendinden alan, yüzülesi bir göl değil ama onun da özelliği etrafında çevrili dağları, ortasındaki adacığı ve ada üzerindeki Kilisesi ile manzara açısından farklı ve görkemli oluşu. Bled etrafında Bohinj’in aksine pek çok otel ve restoran mevcut. Bunun yanı sıra yelken, bisiklet, golf, kano gibi aktiviteler yapılabiliyor. Biz de etrafında turlayıp, Hotel Villa Preseren' in göle nazır restoranında öğle yemeğimizi aldıktan sonra göller bölgesinden ayrılıyoruz.

Bohinj-2

Bohinj şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartments Stanko Pekovec, Chalet Zlatorog Mountain - Lake Getaway, Apartment Andolsek. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Katja, Villa Bohinj gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartments Kovačič 2, Guest House Prkosnik, Apartment Bohinj with a Fireplace 370 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bohinj aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Yazarın diğer yazılarını www.gezentianne.com'dan takip edebilirsiniz.

özlem demir

İkiz annesi, blogger, sonradan gurme, gezenti, doğa aşığı,42 ülke, 148 şehir...