LONDRA GEZİ NOTLARI

191918 Şub 2015Gezi Notu
Gizem ŞahinGizem ŞahinSilver Yazar18 Şub 201519190 Yorum

İlk yazımı çok sevdiğim ve ilk yurtdışı tecrübemi bana yaşatan Londra hakkında yazmam daha doğru olur diye düşündüm : ) Londra! derken bile iç çekiyorum. Felaket özlenilesi yer. Bu yazımda yolunuz Londra'ya düşerse neler yapılır anlatmak istedim özellikle de dil okulu için gidecek arkadaşlara! : ) Çünkü ben de dil okulu amacı ile gitmiştim ve o dönem inanılmaz bilgiye ihtiyacınız oluyor.

Londra

Öncelikle eğer oraya tek başınıza gidiyorsanız mutlaka transfer ayarlayın derim ben. Çünkü insan sudan çıkmış balığa dönüyor ilk gidişinde. Ondan sonrası kolay. Genelde merak edilen konudur aile yanı mı, yurt mu falan diye... İndik ya gidiyoruz ya transferimizle ama nereye? : ) Ben aile yanında kalmıştım. Şansıma yanında kaldığım kadın tek başına yaşıyordu o yüzden öyle gürültülü falan bir ortam yoktu. Kendisi Jamaikalıydı aynı zamanda. Zaten Londra'da genelde bu işi Jamaikalılar yapıyor diye düşünüyorum. Çünkü aile yanında kalan arkadaşlarımın neredeyse tümünün ailesi Jameika'lıydı : )

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Aile işi biraz şans işi. Sorunlu, takıntılı bir aileye de denk gelirsiniz sakin bir aileye de... Ama ilk gidiş için aile yanında kalmak en iyisi. Çünkü bilmediğiniz bir yere gidiyorsunuz ve orada birileri yardımcı olunca bir şeyler daha rahat halloluyor. Zaten orada ilk işiniz Oyster card ve Lyca hat almak olsun : ) Oyster oranın akbili niyetine kullanılıyor. Otobüs için ayrı, metro için ayrı ama metro istasyonlarında kartınız otobüs için bile olsa metro yüklemesi yapabiliyorsunuz. Uyarıyorum ki benim gibi bilet alıp kazıklanmayın! : ) Lyca ise hat olarak bereketli bir hat ama tek sıkıntısı internet kullanılmıyor : ( Orada kredi kartı olarak da HSBC kartı kullanın. Benim çok işime yaradı. Mesela siz bilmiyorsunuz diye eski paraları vermek isteyenler oldu mu gidip postahane ile uğraşmazsınız. Gösterirsiniz kartı bankada hallederler hemen.Para çekmeye kalkarken de toplu çekin, tek tek çekerseniz faiz rekortmeni olabilirsiniz : ) Bunların haricinde Green Line, Lower Clapton bölgelerinde Türk marketleri var ve oraya gidince fazlaca ihtiyaç duyuluyor : ) Green Line zaten Türk mahallesi olarak da biliniyor. Halk öyle söylüyor en azından : ) Türk kafeleri, restoranları dolu. Ama çok başarılı olduklarını söyleyemem : (

Londra-1

Londra şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Landmark London, Hilton London Canary Wharf, Hilton London Tower Bridge. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hilton London Metropole, The Park Tower Knightsbridge, a Luxury Collection Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hilton London Angel Islington, DoubleTree by Hilton London – Docklands Riverside, NH London Kensington tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Londra aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şimdi gelelim Londra'da gezilecek yerlere : ) Big Ben, London Eye aynı bölgede kalıyor. London Eye'a yürürken birçok kafe var ama akşamları hepsi kapanıyor ve çok sakin oluyor her yer. Londra'ya gitmişken binmek olmaz ama yine de demeden geçemeyeceğim London Eye çok sıkıcı. Sisten zaten neyi ne kadar görürseniz. Öyle eğlenceli görünse de eğlenceli bir havası yok. Ama yine de binin o kadar gitmişken.

Londra-2

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Orada müze anlamında keyifli zamanı Madame Tussauds'da geçirirsiniz, aşırı eğlenceli bir yer. 4 aşamadan oluşuyor; balmumu heykeller, korku tüneli, Londra tarihini anlatan küçük bir gezi ve 3D sinema : ) Verdiğiniz paranın her peny'sine değer : )

British Museum, St. Paul Katedrali, Science Museum ve The National History Museum da kesinlikle görülmesi gereken yerler sıralamasında başı çeker.

Alışveriş aşığı kişilere de güzel önerilerim olacak : ) İki yer var ki aklınız başınızdan gidecek : ) Bunlardan biri Oxford Street diğeri de Camden Town : ) Oxford Street oranın en önemli alışveriş merkezi. Her türlü markayı bulabilirsiniz. Camden daha farklı, daha rockçı tarza hitap ediyor ama sevimli bir yer.

Bunların haricinde de kesinlikle müzikale gitmeden dönmeyin! Favorim Singing In The Rain! : ) Hyde Park, Regent's Park oranın huzur merkezleri. Oralarda çimlere uzanın kafanızı dinleyin : ) Eğlence olarak bir İstanbul olmasa da Londra da idare eder ama İstanbul eğlenceleri bir başka : )

Londra-3

Umarım yolunuz Londra'ya düşer ve benim yerime de gezersiniz. Sevgilerimle...

Londra şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; British Airways i360 Uçuş (18.51 €), Cotswolds Kasaba ve Köyleri Küçük Grup Tam Gün Turu (104.1 €), Londra'dan Wight Day Trip Isle of (68.25 €), Londra: Wicked Show Biletleri (65.06 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.