LONDRA, WEST MINISTER CITY

502730 Nis 2011Gezi Notu
NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar30 Nis 201150270 Yorum

İngiltere parlamentosunu da içerisinde bulunduran Westminister City, Londra Metropolitan’ının içinde bir iç ilçe konumundadır. İlçenin yüzölçümü 21.48 kilometrekaredir.

Westminister Sarayı (Parlamento Binası), Lordlar ve avam kamarasından oluşan İngiliz parlamentosuna ev sahipliği yapmaktadır. Bu saray Westminister semtinde Whitehall’da bulunan diğer kamu binalarının yanında yer almaktadır.

Sarayda yaklaşık 1.100 oda bulunmaktadır. Sadece koridorlarının uzunluğu toplam 4,8 kilometre olan bu saray 19.yy’da yapılmıştır.

Westminister Sarayı önünde Aslan yürekli Richard heykeli var. Westminister sarayı – manastırı ve Margaret kilisesi Unesco tarafından dünya mirasları listesinde yer almaktadır. Yanındaki Big Ben saat kulesi ile muhteşem bir görüntü vermekte.

Londra

Londra şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Landmark London, Baglioni Hotel London - The Leading Hotels of the World, Hilton London Canary Wharf. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Jumeirah Carlton Tower, Park International Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Belgrave Hotel, The Mandeville Hotel, MEININGER Hotel London Hyde Park tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Londra aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Westminister Manastır kilisesi (West Minister Abbey) hem ulusal bir kilise hem ulusal bir müzedir. Gotik tarzda yapılmış olan bu kilise 19.yy mimarisinin çok güzel bir örneğidir. İçindeki Saint Edward şapelinde taç giyme törenlerinde kullanılan taht ve taçların bulunduğu ve de kraliyet ailesi fertlerinin mezar ve anıtlarının bulunduğu yeri gördük. Binanın güneyinde de şairler köşesi diye ayrılan bir bölüm var. Bu bölümde Shakespeare ve Dickens gibi önemli şahsiyetlerin de aralarında bulunduğu ünlü kişilerin anıt mezarları var.

Daha sonrasında St. Paul Katedrali’ne gidiyoruz. Bu katedral, Roma’daki St. Peter kilisesinden sonra dünyanın en büyük 2. kubbesine sahip. Winston Churchill’in de cenaze töreni bu katedralde yapılmış.

Aynı zamanda bu katedral, Prens Charles ve Lady Diana’nın düğün törenlerine de ev sahipliği yapmış. Londra Westminister'de konaklamak isterseniz Grange Rochester Hotel ve Grange Wellington Hotel otellerini tercih edebilirsiniz.

Londra şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Windsor 40-Dakika Dönüş Boat Trip (7.832 €), Vintage Bus ile Londra Noel Işıkları Turu (24.18 €), Windsor Öğle Turu (40.29 €), Nehir Roamer Londra Turu (21.3 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.