LOUVRE MÜZESİ'NDE BÜYÜLENMEK

Nihayet Louvre’deyiz! Bu müthiş müzeyi gezmek için çıldırıyoruz. Louvre’daki ilk günümüzde sadece bahçesine vakit ayırıyoruz. İçini gezmeye bir sonraki gün geleceğiz. Hava yağmurlu... Islanmaktan korkmak mı? Tam tersine, tadını çıkarıyoruz : )

Paris

Önceleri saray olan Louvre, 1793’te müze haline gelmiş. Dünyanın en büyük müzelerinden… İçinde resim, heykel, desen, Doğu sanatları, Mısır ve Yunan sanatlarına ait sayısız eser barındırıyor. Antik Yunan heykel sanatının en ünlü örneklerinden Venüs de Milo (Afrodit)’dan Jacques-Louis David’in çok ünlü tablosu The Consecration of the Emperor Napoleon’a (Napolyon ve Taç Giyme Töreni) ve The Winged Victory of Samothrace (Semadirek Kanatlı Zaferi)’den daha başınızı döndürecek binlerce farklı resme kadar inanılmaz eserler var. Bir de elbette Mona Lisa… Dahi Leonardo Da Vinci’nin “magnum opus”u, nefis Mona Lisa’sı da bu müzede yer alıyor.

Paris-1

Paris bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Daha bahçesinde başlıyorsunuz büyülenmeye! Muhteşem dış binası sizi öyle etkisi altına alıyor ki başınızı ne tarafa çevireceğinizi bilemiyorsunuz.

Paris şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Millésime Hôtel, Saint James Paris, Hôtel D'Aubusson. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hôtel Belloy Saint Germain, Hôtel Central Saint Germain, Hotel Royal Cardinal gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Smart Place Gare du Nord by Hiphophostels, Le Regent Montmartre by Hiphophostels, Hipotel Paris Printania Maraichers tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Paris aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Paris-2

Louvre’un bahçesinde 4 tane piramit göreceksiniz; 3’ü küçük ve 1 tane büyük. Bu büyük olan yani Louvre Piramidi aynı zamanda müzenin ana giriş kapısı. Bu piramit, geçmişin Fransa Cumhurbaşkanı François Mitterrand’ın isteğiyle yaptırılmış. Piramidin yapılmasına karşı çıkanlar olmuş. Bu modern-fütüristik “şey”in Louvre binasının klasik tarzına tamamen ters olduğunu düşünmüşler. Oysa bu zıtlık mükemmel olmuş ve post modern bir görüntü oluşturmuş. Bu piramidi Da Vinci’nin Şifresi kitabı ve filminden de hatırlayacaksınız. 20,6 metre yüksekliğindeki bu piramit, harika kareler veriyor bize…