LÜKS VE İHTİŞAM: CANNES

Fransız Rivierası’nın ünlü kentlerinden biri de Cannes… Nice’e oldukça yakın olan şehir, lüks otelleri ve restoranları ile ünlü. Zira kent her yıl Avrupa'daki en önemli 3 film festivalinden birine ev sahipliği yapmakta. Her yıl ortalama 20 filmin yarıştığı festival 1946 senesinde 2. Dünya Savaşı’ndan hemen sonra başlamış. 2014 yılında Türk yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın Kış Uykusu filmi de bir ödül kazanmıştı, hatırlayacaksınız, hatta bu filmi “güzel ve yalnız ülke”sine armağan etti.

Son yılların gözde tatil mekanı ve ünlülerin uğrak yeri olmasına bakmayın, burası da oldukça eski tarihi bir şehir. Binalara bakarsanız hepsinin ayrı bir tarihi güzellikte mimariye sahip olduğunu da görebilirsiniz. 1. Dünya Savaşı’ndan sonra buraya daha az İngiliz ve Alman turist gelirken zengin Amerikan turistlerin akınına uğramış, bunda ünlü kumarhanelerin de payı büyük olsa gerek.

Cannes
Fotoğraf: en.wikipedia.org

Asırlık ağaçları ve dev palmiyeleri ile Promenade de la Croisette da buranın deniz kenarındaki geniş ve ünlü caddesi, hemen önü de yine uçsuz bucaksız bir kumsal ve plaj.

Cannes bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Gezmek görmek için gidip öğlen çok sayıdaki restoranlardan birinde yemek yiyebilirsiniz, burada da sayısız İtalyan ve pizza restoranı bulabilirsiniz.

Cannes şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Alexandre III güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Palais Foch, A 2 pas de la croisette, Appartement Vaste Horizon - LRA Cannes. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Beach Penthouse Palais de la Plage, MARTINEZ AREA / MIRAMAR RESIDENCE, Cannes Croisette ALC 14 Juillet gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Cannes nel Cuore, Cannes Loft Alexander, Charmante Studette Cannes tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Cannes aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

nevinsalman kullanıcısının resmi

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...