LVIV GEZİSİ

484504 Ara 2015Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar04 Ara 201548440 Yorum

Öncelikle Türkiye’de epey ses getiren ve her Türk Erkegi’nde merak uyandıran bir iddiayı da gerçekliğe kavuşturmalıyım. “Lviv’in % 85’i kadın” şeklindeki haber/bilgi bir havayolu şirketinin uçuşlarını pazarlama tekniğinden ibaret, aslı astarı yok.

Lviv, Ukrayna’nın batısında yer almakta ve Polonya’ya sınır. Nüfusu 860.000.

Halihazırda Pegasus, THY, Ukrayna Hava Yolları, Atlasglobal ve diğer hava yollarıyla International Lviv Airport’a ulaşabilirsiniz. Havaalanından da ya korsan taksilerle biraz kazıklanarak ya da taksi firmalarını ararsanız (Rusça ya da Ukraynaca biliyorsanız) çok daha makul fiyatlara (60 Grivna) ulaşabilirsiniz. Sonrasında da elinizdeki dövizi Grivna’ya çevirmeniz gerekli. Havaalanında da kontör mevcut, şehirde de hemen hemen her köşe başında change ofisler (kontör) var! Başka bir şehirden (Minsk, Kiev vb.) de öncelikle trenle, otobüsle kolaylıkla ulaşabilirsiniz!

Lviv

Eğer bizim gibi gece gelirseniz de kalacak yer ihtiyacı nüksetmekte. Bunun için de Booking.com, airbnb.com, lx.ua gibi siteler mevcut! Benim tavsiyem ev tutmanız. Hem daha ekonomik hem de daha kullanılışlı ve rahat. Yalnız kalacağınız yeri; caddeler taş döşenmiş olduğundan, geceleri araçların müthiş sesinden rahatsız olmamanız için iç taraflarda tutmanızı tavsiye ederim.

Lviv şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Charming apartment in downtown, A&B Apartments, Vagilevicha Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment on Doroshenka 12, Romari gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bal'kon, Apartments with Fireplace on Kotlyarskoy, Lvivde Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Lviv aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Evinizde kahvaltınızı yapıp (bizim gibi sucuk, sosis getirirseniz yanınızda) duş alıp; hazırlandıktan sonra öncelikle Prospekt Svobody (Özgürlük Meydanı), Market Square (Rynok Meydanı), Old Town, Lviv City Hall, Lviv Theater of Opera and Ballet (Svobody Caddesi’nde), Adam Mickiewicz Monument, St.Yura Cathedral, Lviv Chocolate Factory, Lviv Coffee Mining Manufacture (Kahve Fabrikası), Chapel of the Boim Family, Dominican Cathedral, Arsenal Museum (10 Grivna), Masoch Cafe'de kırbaç yemek için (Leopold von Sacher), Armenian Street-Ermeni Kathedrali (Virmenska’da), Cathedral of the Assumption of the Blessed Virgin Mary, Armenian Virgin Mary's Dormition Church, Church of St. Andrew, Church of St. Olha and Elizabeth, Church of St. Mary Magdalene, The Latin Cathedral, Shevchenko Bulvarı (Mağazalar, Cafeler ve Pubların bulunduğu), Tren İstasyonu’nu gezmelisiniz!

Lviv-2

Vaktiniz artarsa da Church of the Jesuits, Lychakiv Mezarlığı, St. George Kathedrali, Johann Georg Pinzel Museum of Lviv Sacral Baroque Sculpture, Patotskih Palace, Pharmacy Museum, Ivan Franko Parkı, Lviv Beer Museum (Museum of Brewing), Lviv Historical Museum’u gezebilirsiniz.

Lviv-3

Gezerken yorulup; dinlenmek istediğinizde ya da karnınız acıktığında meydanın köşesinde bulunan Celentano Ristorante (Челентано ресторан)’ye uğramalısınız. Türk restoranı diyerekten sakın Taksim Restoranı aramayın. Biz hiç memnun kalmadık. Çorbası neyse ama kebabı ve tavuk şişi çok kötüydü. Fakat Sahibi Ukraynalı olmasına rağmen yıllarca Özbekistan’da kaldığından Kervansaray Restoran’a gidin ve Mantar çorbası ve Драники (Draniki) yiyin (patates ve mantarlı) kesinlikle. Svobody Caddesi’nde McDonald’s Gloria Jean's (at the George Hotel) Cafe‘de dinlenirken kahvenizi bu nezih ortamda yudumlayabilirsiniz.

Lviv-4

Diğer tavsiye edilebilir restoranlar ise Kryjivka (Slava ukraini-Yaşa Ukrayna), Cafe 1, Strudel Haus, Cukernia, The Most Expensive Galician Restaurant, kafe Jerusalem, Mons Pius, Pid Zolotoju Rozoju, Svit Kavy, The First Lviv Grill Restaurant of Meat and Justice, Bruderšaft isimli Macar Restaurantı, Gas Lamp, Lviv Coffee Mining Manufacture, White Lion, Cinemajazz, Seven Piggies vb.

Öğlen ve akşam yemeklerinde genelde votka içilmekte! Хортица (Khortytsa), Мороша (Morosha), MEDOFF, Мьрная (Mrnaya), Nemiroff, Votka Green Day, Prime, Истынна (İstinna), Столичная (Stolichnaya) Ukrayna votkalarının en iyileri.

Çikolata seven birisi iseniz! Lviv Handmade Chocolate (Serbska Cad. No:3), Roshen (Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko Sahibi) Çikolataları!

Ulaşımda ise taksiler gayet uygun (genelde her yere 40-50 UAH) Mesela : Taxi 1 www.15-15.lviv.ua

Tren İstasyonu’ndan Lviv Danuylo Halytskyi Havaalanına 31 No.lu Marshrutka (Sarı Midibüs) ile 3 UAH, Tren İstasyonu'ndan Şehir Merkezi'ne 1 No.lu Tramvay ile 2 UAH gidebilirsiniz! Tramvaya binerseniz şoför kabininden biletinizi alın ve biletinizi tramvaydaki aletle delin. Neden mi? Çünkü kontrole gelen kişiler ceza kesiyorlar.

Havaalanında, kafe ve restoranların çoğunda Wi-Fi mevcut ve şifresiz!

Araçları yolların ortasına park ediyorlar, sakın şaşırmayın!

Lviv-5

Lviv’de Gece Hayatı

Lviv’de en kaliteli mekan Fashion Club (Pidkovy Meydanı’nda), Club Metro (Sahibi Türk ve Türkler çok). Rafinad (Çok enteresan bir mekan bar-disco, yemek salonları mevcut, striptiz club mevcut) Split (Striptiz Club), diğer kulüpler ise Zanzibar, Sankoff vb.

Benim Lviv’de en çok eğlendiğim ve beğendiğim mekan Правда (Beer Theatre Lviv) oldu. Pazartesi akşamları hariç her akşam müthiş canlı müzik var. Burası Bira Üretim Yeri! Şampanya gibi birayı ilk kez burada içtim. Bizim beğendiğimiz Правда свитло 18 Grivna! (1 dolar bile değil) Mekanı ve birayı sevmeyen biri olarak; birayı da tavsiye ederim. Kesinlikle gidilmesi gereken bir mekan!

Lviv-6

Tavsiyelerim: Öncelikle Life’den simcard alınız! (25 UAH), Taksi fiyatları çok uygun ama taksi şirketlerine telefon etmelisiniz!

Lviv şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Lviv Özel Yürüyüş Turu Yahudi Miras (40 €), Lviv Old Town özel Walking Tour (50 €), Galiçya Mutfağı Gurme Turu (40 €), Lviv: 3-Saat Ortaçağ Kültürü ve Tarihi Yürüyüş Turu (17 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.