Marmara'nın Göz Bebeği Yalova

İstanbul'un hemenkarşısında bulunan Yalova aslında biz İstanbullulara çok yakın hatta öyle ki günübirlik bile gidilip gelinebilir.

Arabamızla Eskihisar-Topçular feribot iskelesine yaklaşıyoruz ve 50 lira karşılığında arabalı vapura biniyoruz. Ücrete kahvalti tabağı da dahil. Hmmm bu güzelmiş...Yaklaşık 40 dakika sonra Yalovadayız.Göz açıp kapayıncaya kadar geçti zaman en güzeli de çocukların uyuyor olması, deniz yolculuğunun keyfini çıkarıyoruz biz de..

İstikametimiz Yalova merkez ve termaller. Bilindiği gibi Yalova kaplıcalarıyla da ünlüdür biz de buralardan bir geçelim dedik ama çocukların böyle yerleri sevmeyeceğini düşündüğümüz için kaplıcalara giremiyoruz. Buraya gelmek için illa otelde konaklamak zorunda degilsiniz yani günübirlik bir ücret karşılığında da bu imkanlardan yararlanabilirsiniz. Biz sadece 15 dakika içinde Atatürk Köşkü'nü ziyaret ediyoruz. Burada Atamız'dan kalma çeşitli hatıraları görmeniz mümkün. Daha sonra Yalova sahil boyunca ilerliyoruz, deniz manzaralı ve ağaçlık yollarda ilerlemek çok keyifli. Gördüğümüz bir diğer şey de buranın da Arap istilasina uğraması. Otel,restoran ve emlakçı gibi kuruluşlar da hep onlara hitaben yazılar var belli ki buraya yoğun ilgi var. Aklımıza gelmişken Türkiye'nin ilk kağıt müzelerinden biri de burada ama bizim vakit darlığı ve malum çocuklardan dolayı fazla vaktimiz yok. Buraya iki günlüğüne geldik sonuçta vakit kısıtlı. Yalova'ya gelmişken eski Roma döneminden günümüze kadar gelebilmiş Kara Kilise'yi de ziyaret etmeden dönmeyin.

Birde sevgili Atatürk'e dair güzel anılartı var Yalova'nın. Bunlardan biri de Yürüyen Köşk: Bir gün Atatürk bahçede bir bahçıvanın ağaç kestiğini görür. Sebebini sorunca da dallarının köşke yaklaştığını söyler bunun üzerine Atatürk agacı kesmesini degil, koskü kaydirmaları emrini verir ve kösk yaklaşık 5 metre kaydırılır ve bundan dolayı adı Yürüyen Köşk olarak kalmistir.

Neyse artık Yalova'nın bir diğer meşhur şelalerini görme vakti geldi.İlk olarak Şu Düşen Şelalesi'ni ziyaret ediyoruz ama beklentilerimizi fazla karşılamayınca rotamızı  son durağımız olan Kent Orman'a çeviriyoruz. Biraz bulması zor oluyor ne hikmetse sorduğumuz kişilerin çoğu çıkartamadı burayı zaten navigasyonumuz da başarılı olamadı yeni yapılan yollardan dolayı. Nihayetinde Çınarcık'ı hemen geçince  bulduk. Araba ile giriş 5 Lira ilk önce dipsiz göle gidiyoruz ama burası bizi hayal kırıklığına uğratıyor göl dedikleri ufak bir su birikintisi. Oradan 10 kilometre yukarı Erikli Yaylaları'na çıkıyoruz ama orası da sesiz ve tenha kimseler yok, neyse biz de yol üzerinde denk geldiğimiz orman manzaralı yerlerde durup dinlenip resimlerimizi çekiyoruz. Tekrar çaresiz ilk geldiğimiz yere yani erikli şelalerine geliyoruz önce akan nehirin önündeki resturantlardan birinde durup 15 Lira'dan köy kahvaltımızı yapıyoruz. İyice dinlendikten sonra yaklaşık bir 10 dakika gibi yürüyüp dik merdivenleri tırmanıp büyük şelaleye ulaşıyoruz.

Kent orman'in içinde bulunan Dipsiz Gol

Kuzey boynumda çıkmak biraz zor oluyor ama mecburuz, yol dik ve yokuş olduğundan çocuk arabası sürmek burada imkansız. Gerçektende büyük şelale soluklanmak ve serinlemek için güzel bir yer, etrafı da çok kalabalıktı. Mayomuzu arabada unuttuğumuz için sadece ayaklarımızı serinletmekle avunuyoruz. Daha sonra geri dönüş yolunda ırmak yatağına bir restoran kurulmuş biz de oturup ayağımızın altından geçen soğuk su eşliğinde, temiz oksijenleri bol bol içimize çekerek yemeğimizi yiyoruz. İnsan böyle yerlerde nedense hem acıkıyor hem de daha fazla yiyor. Parktan çıkarken Balcı Emin abiyle tanışıyoruz ve ondan iki kavanoz bal alıyoruz 100 Lira karşılığında inşallah söylediği gibi gerçek bal çıkar.

Yalova özellikle İstanbul ve çevresinde oturanların rahatlıkla ziyaret edebileceği bir mesafede ve fiyatlar genel olarak İstanbul'un yarı fiyatı. Yaz mevsimi dileyenler Çınarcık gibi denizi olan ucuz tatil beldesinde ev kiralayıp ya da otel gibi ucuz seçeneklerde mevcut hatta Kent Park'ta çadır ve karavan gibi konaklama imkanları da mevcut aklınızda olsun..

ramazan yaka

1978 Istanbul dogumlu ve ist.Unv.Iktisat fakultesi mezunuyum.Yaklasik 12 yildir hem istanbulda hemde belcikada ikamet ediyorum.Evli ve iki cocuk babasiyim.AIlemle gezmeyi ve yeni yerler kesfetmeyi