MASAL DİYARI GÖLYAZI

Bu yazı Gezimanya üyesi Alev Demir tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Aslında bu yazıyı yazmaya elim varmıyor. Hani bazı yerler vardır size kalsın istersiniz. Paylaşsanız büyüsü bozulacak, tadı kaçacaktır sanki. Oynamaya doyamadan elinizden alınmış bir oyuncak gibi… Tadına doyamadığınız keyifli bir yaz akşamının ani bir sağanakla kısa kesilmesi gibi…

Gölyazı

Bütün bu ikilemlere rağmen yazıyorum yine de... Çünkü her güzellik keşfedilmeye mahkumdur.  Ben yazsam da yazmasam da...

Belki bu yazı Gölyazı daha turistik hale gelmeden, daha çok keşfedilmeden, daha çok kendinden bir şeyler kaybetmeden, hâlâ eskisi gibi iken onu deneyimleyebilmenizi sağlar.

Gölyazı-1

Ben Gölyazı ile Instagram semalarında tanıştım. Birbirinden güzel birbirinden renkli kayıkların su yeşili sular üzerinde süzüldüğü bir masal alemi gibiydi. Kimisi sazlıkların içinde kimisi kumsala sere serpe uzanmış nazlı narin kayıklar kasabası Gölyazı…

Gölyazı-2

Gölyazı sizi su yeşili gölü, rengarenk kayıkları ve cıvıl cıvıl insanları ile karşılar. Ve de leylekleri… Eski bir Rum kasabası, romantik bir balıkçı kasabası ve bir kuş cenneti Gölyazı…

Peki, Gölyazı'da ne yapabilirsiniz?

Daha adımınızı atar atmaz sizi bütün heybetiyle karşılayan, 750. yıllık dev Ağlayan Çınar altında önce biraz serinleyebilirsiniz. Sonra her adımında sizi kendine âşık edecek, Gölyazı'yı bir şal gibi saran gölün kıyısı boyunca yürüyebilir, nazlı nazlı gezinen sandalları fotoğraflayabilir, vaktiniz kalırsa da Rum evlerini dolaşabilirsiniz.

Gölyazı-3

Ardından soluğu gözlemeci teyzelerde alıp, el açması birbirinden leziz gözlemelerin tadına bakabilir ve bu ziyafeti de dondurmalı kavun ile taçlandırabilirsiniz. Dondurmalar ne yazık ki ev yapımı değil, hazır. Ama arabasıyla dondurma satan Gölyazılı amcayı bulursanız, kaçırmayın. Dondurmanızı ondan kapın.

Gölyazı-4

Güneş gölün üzerinde usul usul gözden yitip giderken, siz de bu masalsı kasabanın en güzel günbatımı karelerini yakalayabilirsiniz ya da sadece keyfini çıkarırsınız bu güzel gün batımının. Kıyıdaki çay bahçesinde ince belli bardakta, tavşan kanı çayınızı yudumlarken, hâlâ masumiyetini, güleç yüzünü kaybetmemiş yöre halkıyla koyu bir sohbet başlatır, karşınızda salına salına batan güneşi, süzüle süzüle giden kayıkları selamlarsınız. Velhasıl her ne yaparsanız yapın, Gölyazı'dan mutlu ve dingin ayrılırsınız.

Gölyazı-5

Kısacası bir hafta sonu şehrin gürültüsünden uzaklaşmak, nefes kesici kareler fotoğraflamak, güzel bir balık ziyafeti çekmek, doğayla baş başa olmak için kendinize fazla da uzak olmayan bir destinasyon arıyorsanız, Gölyazı eşsiz bir kaçış noktası…