MASAL GİBİ ESKİŞEHİR

Bu yazı Gezimanya üyesi Ceren-Murat Turgut tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Haftasonunu nasıl değerlendirelim diye düşünürken, Ankara'dan hızlı trenle Eskişehir'e gitmeye karar verdik. Şehre ulaştığımızda ilk olarak Devrim Arabası'nı görmek için Tülomsaş Müzesi'ne gittik.

Eskişehir

Eskişehir-1

Eskişehir-2

Eskişehir-3

Eskişehir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavsiye edilenleri Tasigo Hotels Eskişehir Bademlik Termal Hotel, The Merlot Hotel, Hangover Central Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Deeps Hostel Eskişehir, Şahin Apart, Sarar Boutique Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Soyiç Hotel, Doubletree By Hilton Eskişehir Termal Wellness Spa, Marwa Hotel Eskişehir tesislerini incelebilirsiniz.

Eskişehir otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Eskişehir otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

Sonraki durağımız Sazova Parkı oldu. Girişinden itibaren insanı cezbediyor. Sazova Parkı içinde Masal Şatosu, Nuh'un Gemisi, korsan gemisi ve büyük bir göl bulunmakta. Masal Şatosu bizim için en keyifli yeriydi. İçeriye girerken bir timsah sizi selamlıyor. İçeride ise masal kahramanlarının resimleri, çeşitli masal karakterlerinin ürünlerini satıldığı dükkanlar var. Şatonun bazı kısımlarını gezdik. İçerisi gerçekten masal dünyası gibiydi. Parkın hemen yanında Sabancı Uzay Evi var. Uzay Evinin bahçesinde uçaklar ve çeşitli bilimsel malzemeler sergileniyor.

Eskişehir-4

Bitmesini istemediğimiz gezimizin ardından Odunpazarı'na ulaştık. Restore edilen ve edilmekte olan birçok tarihi evin içinden Çağdaş Cam Sanatları Müzesi'ne doğru yol aldık. Camla harikalar yaratılabileceğini bu müze sayesinde görmüş olduk.

Eskişehir-5

Müzeden çıkıp Atlıhan Çarşısı'na doğru yürüdük. Bu çarşıda yöreye özgü Lüle Taşı'ndan yapılan çeşitli hediyelik eşyalar satılıyor. Atlıhan Çarşısı, Kurşunlu Camii ve Külliyesi'ne yakın bir konumda.

Eskişehir-6

Eskişehir-7

Kurşunlu Camii ve Külliyesi farklı bölümlerden oluşuyor. Kervansaray, İmaret, Aşevi, Şadırvan, Cami, Mevlevihane ve Tabhane bölümü gibi... Tabhane bölümünde El Sanatları Müzesi bulunmaktadır. Hat, ebru gibi Türk El Sanatları örneklerini gözler önüne seren hediyelik eşyalar satılıyor. Özellikle ebruyla boyanmış yaprak şeklindeki kitap ayıraçları çok ilgimizi çekti. Yine burada lületaşından yapılan eşyalar satılıyor. Yine burada bulunan bir atölyede camın nasıl şekillendiğini merak ediyorsanız. Sanatçıların canlı performansını izlemeniz mümkün.

Eskişehir-8

Eskişehir-9

Eskişehir-10

Eskişehir'de Eskişehir Anadolu Üniversitesi tarafından kurulmuş yerli ve yabancı karikatüristlerin eserlerinin yer aldığı karikatür müzesi bulunuyor. Biz tesadüfen keşfettik. Ama inanılmaz eğlendik bu müzede. Bu müzeden çıktıktan sonra balmumu heykellerinin sergilendiği Balmumu Heykeller Müzesi'ni gezdik. Kimler yok ki bu müzede! Tarihten sanata, edebiyattan spora birçok yerli ve yabancı ünlü kişilerin balmumundan heykelleri yer alıyor. Müzeye gelen ziyaretçiler ünlülerle fotoğraf çektirme yarışına girmişlerdi.

Eskişehir-11

Eskişehir-12

Eskişehir-13

Keyifli gezilerimizin ardından artık kendimizi Eskişehir'e özgü çi börekle ödüllendirmenin zamanı gelmişti. İnanılmaz lezzetli ve doyurucuydu çi börekler. Fiyatları da gayet uygun.

Eskişehir-14

Çi börek ziyafetinin ardından son durağımız olan Haller Gençlik Merkezi'ne ulaştık. Burası eskiden meyve sebze hali olarak kullanılıyormuş. Günümüzde ise küçük dükkanların bulunduğu güzel bir mekan olarak faaliyet gösteriyor. Sakin, keyifli bir kaç saatin ardından tren garına doğru yol aldık. Dönüşte sevdiklerimizi de unutmadık. Eskişehir'e özgü Met Helvasından aldık. Kesinlikle tavsiye diyoruz.