MASALSI BİR ÜLKE: İSVİÇRE

İsviçre’nin güzelliklerinden bahsetmek, sayısız doğa harikasını anlatmak…

Turkuaz mavisi gölleri, zümrüt yeşili ormanları ve gökyüzüne doğru uzanan dağları ile görülebilecek en güzel ülkelerden. Doğayla bütünleşmiş bu ülke; mutlu insanları, zenginliği ve etkileyici mimarisi ile ön plana çıkar.

Zürih

İsviçre’yi biraz anlatırsak…

Başkenti Bern olan bu güzel ülke, Almanya, Fransa ve İtalya ile sınırlara sahiptir. Alpler olarak geçen yüksek dağ sisteminin yanında bulunan düzlüklere kurulmuş bu ülkede 8 milyon kadar kişi yaşar.

Zürih şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Wohnen direkt am Wasser, Le Bijou Luxury Apartments City View - with Personal Butler, Luxus Apartment im Herzen von Zürich. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Guesthouse Gertrudstrasse, Hotel Glärnischhof gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Guesthouse Dienerstrasse, Hotel Sternen Oerlikon, Lake Side Location Bellevue tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Zürih aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bankacılık sistemi bu ülkenin zenginlik kaynaklarının başında gelir. Anlatılanlara göre Zürih sokaklarının altında bulunan kasalarda külçelerce altın stoğu bulunur. Gitmek için önceden ayarlanırsa birçok havayolu ile uygun fiyata Basel’e uçulabilir.

Avrupa Birliği'ne dahil olduğundan da Schengen vizesi alma şartı vardır. Gitmeden önce biletimi Pegasus’un kampanyası ile almıştım. Sabiha Gökçen-Basel uçağına binmem ile tatilim başladı.

İsviçre’ye yaklaştıkça Alpler’in üzerinden geçmek kesinlikle çok etkileyici bir görüntü! Yolculuk süresince camdan bakmak lazım! : )

İsviçre tatilim nasıldı?

Basel-Mulhouse-Freiburg Havalimanı hem Fransa hem de İsviçre’ye çıkışı olan bir havalimanıdır. Bu nedenle iki kapısı bulunuyor. Basel’e gideceğim için İsviçre çıkış kapısındaki pasaport kontrole yöneldim.

Pasaport kontrolde güvenlik çok sıkı olduğundan yanınızda dönüş uçak bileti bilgilerinin ve kalınacak otel bilgilerinin bulunması dikkat edilmesi gerekenler listesinin en başında bulunuyor.

Havalimanından çıktığınızda ise ülkedeki huzuru her yerde hissedebiliyorsunuz. Her yerin tertemiz olduğu ve herkesin trafik kurallarına uyduğu bu şehirde insanlar gerçekten çok huzurlu gözüküyorlar.

Kalacağımız yere bavullarımızı bıraktıktan sonra ilk gün gezeceğimiz yer olan Zürih’e doğru yola çıktık.

Bellevue...

Zürih mimarisi, doğayla iç içe olması ve insanların rahatlığıyla şimdiye kadar yaptığım seyahatler boyunca gördüğüm en güzel şehirlerden biri. Şehir merkezindeki Bellevue olarak geçen gölün kenarında oturup keyif yapmak bile o kadar güzel ki! Karşınızda Alplerin manzarası ve gölün içinde yüzen kuğular... Gerçekten unutulmaz!

Zürih-1

İsviçre’de ne yenir?

İsviçre’de en çok sevilen yemeklerden biri Cervelat (İsviçre sosisi) ve yanında da içmek için Feldschlösschen (yerel birası). Ülke çok pahalı olduğundan yemek sipariş etmeden fiyatlara bakmak önemli.

Çok büyük bir şehir olmayan Zürih’i gezmek yarım gün kadar sürüyor.

Ertesi gün güzelliğiyle ün yapmış olan Alpler’in arasında bulunan Interlaken bölgesine doğru yola çıktık. Interlaken iki gölün arasında kurulmuş ve Alpler’e yakın küçük bir şehir. Masalsı bir mimarisi ve doğası var.

Zürih-2

Buradan Gstaad olarak geçen çok ünlü bir kayak bölgesine geçtik. Alpler’in arasından gidilen bu bölgede onlarca kayak pisti bulunuyor.

Zürih-3

Doğası, mimarisi ve atmosferi o kadar etkileyici ki! İnsan gezdikçe şaşırıyor.

Basel’e arabayla 2,5 saat mesafede olsa da fırsat olursa buraya mutlaka gitmek lazım!

Seyahatimin son gününü Basel’de geçirdikten sonra doğasına ve mimarisine hayran kaldığım bu güzel ülkede tatilimi tamamladım.

Fırsatınız olursa bu ülkeyi mutlaka görmenizi tavsiye ederim!

*** Barış Tanzer'in diğer yazılarına baristanzer.com'dan da ulaşabilirsiniz.

Barış Tanzer

Hayatı deneyimleyerek yaşıyorum. Yaşarken tecrübelerimi ve anılarımı paylaşıyorum. Ölmeden önce hayata güzellik ve mutluluk katmak en büyük amaçlarımdan. Kendi çemberimden ve konfor alanımdan çıkarıp hayatın içine atan ve değer katan her şeyi yaşıyorum. Sonuçta "Bir hayatımız var, doğru yaşarsak bir kere yeterli olur!"