İtalya rotamın 2. durağı; muhteşem Venedik! Santa Lucia tren garından çıkarken daha kapısında, karşımdaki manzara karşısında nefesim kesildi. Venedik gerçek olacağına inanamadığım masalsı bir şehir benim için. Dar sokakları ve kanalları bu şehrin kimliğini oluşturuyor diyebilirz. Bu şehirde her yer San Marco ve Rialto Köprüsü'ne gidiyor. Şehrin en başından en sonuna kadar hemen her sokakta oklar sizi bu iki önemli yere götürüyor. O kadar mistik ve farklı bir yer ki bazen kendinizi bir labirentin içinde hissediyorsunuz. Mesela çok beğendiğiniz bir dükkanı yarın gelmek isteseniz bulamayabilirsiniz. Her yer birbirinin aynısı gibi, tabii ki harita yardımıyla her yeri gezebilirsiniz.

Venedik

Gelelim Venedik'te mutlaka gidilmesi gereken yerlere... San Marco Meydanı ve bazilikası, Rialto Köprüsü, Büyük Kanal, Ahlar Köprüsü, Santa Maria della Salute Bazilikası önemli yerler arasında. Benim zamanım yetmediği için Burano ve Murano adalarına gidebilme şansım olmadı. Ama eğer vaktiniz varsa bu iki adayı da görmenizi tavsiye ederim. Benim bir sonraki Venedik gezime kaldı artık. Venedik, İtalya'nın kuzeydoğusunda kalıyor ve 31 Temmuz 2010 tahminine göre nüfusu 270.516 kişidir. Büyük Kanal kenarlarında 200'ün üzerinde saray var. Saraylarda Gotik, Barok ve Rönesans stiline sıkça rastlanmakta. Bazı saraylarda Bizans mimarisi de göze çarpıyor.

Venedik-1

Büyük Kanal:

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ca' delle Perle, Cà 5393 Orange, Il Barbagiano. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Furlani Apartments, Locappart San Marco gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Tiepolo, Santa Croce Apartments - Faville, Ca' Frezzeria tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Büyük Kanal'da ulaşım deniz otobüsleri (vaporetto) ve gondollar ile sağlanmaktadır. Ayrıca deniz taksileri de mevcut. Büyük Kanalı boydan boya sadece 1 numaralı deniz otobüsü (vaporetto) geçmektedir. Büyük Kanal'ın bir diğer özelliği ise 45 adet kanala bağlanıyor olmasıdır. Kanalda yüzmek para cezasına tabidir. Bu konuda çok sıkı kontroller yapılmaktadır.

Venedik-2

San Marco Meydanı:

San Marco Meydanı turistlerin en çok ziyaret ettiği yerlerin de başında geliyor. Meydanın geçmişi ise 9. yüzyıla dayanıyor. Napolyon, San Marco Meydanı için ''Avrupa'nın en güzel şenlik alanı'' ifadesini kullanmış. San Marco Bazilikası ve 15. yüzyıldan kalma Aziz Mark'ın çan kulesi tüm meydana hakimdir. Çan kulesi en yüksek Venedik manzarasını seyredebilme şansı sunuyor. Manzara dolayısıyla uzun kuyruklar olduğunu hatırlatmakta yarar var.

Rialto Köprüsü:

Köprü 16. yüzyılda düzenlenen bir yarışma sonucunda yapılmıştır. Venedik denilince ilk akla gelen yerlerden biri olduğu için inanılmaz kalabalık. Hem çok renkli hem de çok hareketli bir yer. Köprü üzerinde özellikle mücevher ve cam işçiliğini görebileceğiniz dükkanlar bulunuyor. San Marco ve San Polo'yu birbirine bağlayan köprü, ilk inşa edildiği zaman ticaret için kullanılmıştır.

Venedik-3

Venedik-4

Ahlar Köprüsü:

Bu köprünün hikayesini okuduktan sonra Venedik bana çok daha hüzünlü geldi. Venedik mutluluk değil, hüznün şehri sanki. Eski zamanlarda duruşma bittiğinde mahkum edilenler bu köprüden geçerek hapse girermiş. Mahkumların son kez Venedik şehrine bakıp öyle içeri girdikleri anlatılıyor.

Venedik-5

Ülke İtalya olunca mutfağına diyecek söz yok. Makarna, pizza ve tiramisu üçlüsü bir harika! Hele ki yanına bir kadehte şarap da olursa... Ben tadını çok beğendiğim bir tiramisu dükkanı tavsiye edeceğim. Adı; I Tre Mercanti, dükkanın vitrininde tiramusunuz yapılıyor ve siz de bunu izleme şansı yakalıyorsunuz. Ayrıca fıstıklı, orman meyveli, çilekli ve klasik gibi alışılmışın dışında da tiramisu çeşidi sunuyor.

Venedik-6

Elif Hazal Gündoğdu

1991 yılı Haziran ayında dünya'ya gelmişim. Bol gezmeli bir çocukluğun ardından artık kendi seyahat planlarımı yapmaya başladım. Beykent Üniversitesi Turizm İşletmeciliği bölümünü bitirdim. Gezmekten büyük keyif alıyorum son zamanlarda Instagram hesabımda paylaştığım fotoğraflara aldığım olumlu tepkiler üzerine gezi notlarımı, çektiğim...