MASKELİ BİR BALO: VENEDİK

nclerhnnclerhnGezgin17 Nis 20178830 Yorum

2014 HAZİRAN

PİAZZA SAN MARCO

Venedik seyahatimin 1. günü sabahında kaldığım otelden “Antille Hotel” San Marco’ya gitmek için ayrılıyorum.

Venedik

San Marco Meydanı; Venedik’in kalbi diyebileceğimiz dünyaca ünlü filmlerin Premier’lerinin yapıldığı tarihi bir meydan ve tarihi dokusunu çok güzel korumayı başarabilmiş dünyadaki birkaç sayılı meydandan birisi. Venedik’i gezmeye başlamadan önce başlangıç noktanız olarak San Marco Meydanı'nı kendinize referans alabilirsiniz,zira hemen bütün sokak ve kanallar San Marco Meydanı’na çıkmakta, ayrıca gondol ve tekneler de burdan haraket etmekte.

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri The Red House, Ca' delle Perle, Cà 5393 Orange. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Malvasia White San Marco Apartment, Approdo gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Furlani Apartments, Accademia Apartment, S. Marcuola Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gondol Turu; San Marco Meydanı'nda bulunan Gondol Noktasından 15 Euro (2014 yılı) karşılığında,yaklaşık 30 dakika kadar sürecek olan gondol turu satın alabilirsiniz.Gondollar ve gondol kaptanları hep bir örnek olup işlerinde son derece usta ve güleryüzlü sempatik insanlar. İnerken bahşiş kutusuna bahşiş atmayı ihmal etmeyin. Gondol turunda birkaç kanaldan geçerek tarihe tanıklık etmiş ve hala eski ihtişamlarını koruyan binaların ve otellerin arasından geçerek en son Grand Canal’a girerek Rialto Bridge’e kadar gidip ordan tekrar San Marco’ya geri getirecek sizleri.

Rialto Bridge; Rialto Köprüsü Venedik’in en eski ve en meşhur köprüsü olmakla birlikte, köprüyü diğerlerinden ayıran özelliklerinden birisi Grand Canal üzerinde olması ve,köprünün üzerinde açık pazar bulunması.Venedik’e gidipte Rialto Bridge’e gitmemek olmaz.Gittiğinizde etrafında bulunan dondurmacılardan dondurma yemenizi şiddetle öneririm

Venedik-1

Yeme – İçme :

Venedik’te yeme-içme (2014) de gayet makul ve hemen her türlü yemeği bulmanız mümkün. Rialto Bridge yakınlarında bir ara sokakta yediğim Bonfile ve 2 bira için 13€ ödediğimi düşünürseniz aslında bizim ülkemizde yeme içmenin ne kadar pahallı olduğunu anlayacaksınızdır.Bakıldığı zaman 13 Euro x 4 TL = 52 TL yapıyor olabilir ama unutulmamalı ki bu hesaplama böyle yapılmıyor.Sonuç olarak biz kendi ülkemizde 13 TL’ye bırakın Bonfile yemeyi 1 adet bira içemiyorsunuz.Dondurmalar da gayet uygun, 3 top 5 Euro. Biz bugüne kadar dondurma yememişiz dedirten dondurmaları yapan bu ülkede 5-6 farklı şehirde dondurma yedim ve neden Roma dondurmasının meşhur olduğunu bizzat test edip anlamış oldum. Roma dondurması diye takılmayın, Napoli, Floransa, Verona bütün bu şehirlerde yiyeceğiniz dondurmaların lezzetlerini ülkemize geri döndüğümüzde anlayacaksınız. Hiç abartmadan söyleyebilirim ki en az 40 çeşit dondurma mevcut, Nutella’lıdan, Mozaik Pastalı’ya, Lavantalı’dan, Tiramisu’luya..

Konaklama :

Venedik’te konaklama tercihinizi etkileyecek en önemli 2 konu şu;

1.Konumu
2.Fiyatı

Venedik kanallar üzerine kurulu bir şehir olduğundan şehir merkezinde otel bulabilmek çok zor olduğu gibi bütçeniz yüksekse çok rahat bir şekilde de otel bulabilirsiniz tabi ki. Venedik’e 10-25 kilometre mesafede fiyat olarak çok daha makul ve daha fazla alternatifli otelleri bulmanızda mümkün.Bu otellerin tek handikapı San Marco’ya ulaşım konusunda biraz zor olmasıdır. Benim zamanım yok ben geceliğine 50 Euro fazla veririm, uğraşamam öyle yollarda falan San Marco’da kalırım diyorsanız da bu da mümkün tabi ki .

Hediyelik Eşya :

Her zaman olduğu gibi magnet alabilirsiniz tabi ki fakat Venedik’in sembolü haline gelmiş ve dünyaca ünlü festivali olan maskelerinden alabilirsiniz.Fiyatları 10 Euro ile 100 Euro  aradında değişiyor. Ayrıca Hard Rock Cafe'den de hediyelik eşyalar alabilirsiniz. Bu arada Venedik’in biraz dışında hediyelik eşyaların satıldığı yerlerde satıcıların sizinle türkçe konuşmasına hazırlıklı olun .

Venedik şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Benzersiz Saat Saint Marks Bazilikası sonra (89 €), Venedik: 3 Saatlik İlk Kabare Akşam Yemeği (80 €), Venedik: Dayak Yolu 30 Dakika Özel Gondol Ride (24.17 €), Venedik: Venedik Tarzı Karnavalı Pub Crawl (46 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.