MISIR'A ADIM ADIM HAZIRLIK

Bu yazı Gezimanya üyesi Umur tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Öncelikle seyahatimizle ilgili genel bilgileri vererek anlatmaya başlayalım. Biz iki kişi gezdik. Seyahat için hiçbir tur acentasıyla anlaşmadık. Sırt çantalarımızı alıp yola koyulduk (Bize göre tura katılmak, seyahatin kendiliğindenliğini ve ona asıl zevki veren bilinmezliği öldüren bir şey. Tur acenteleri size gidilen ülkede paket program deneyimler sunarak seyahati içi boşaltılmış, aynılaşmış basit bir turizm faaliyetine dönüştürür).  Mısır seyahatimiz toplamda 9 gün sürdü. 23 Ekim 2015 gecesi İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan uçağa bindik ve 24 Kasım sabahı ilk olarak Şarm El-Şeyh’e geldik. 24 ve 25’inde Şarm’daydık. Daha sonra otobüsle Kahire’ye geçtik. 26’sından 28’ine kadar da Kahire’de kaldık. Son olarak, yine otobüsle Luksor’a gittik ve 29 ve 30 Ekim’i burada geçirdik. 31 Ekim tarihinde gündüz ise Luksor’dan Kahire’ye döndük ve 1 Kasım günü gece 4’teki uçağımıza binerek İstanbul’a geldik. Zamanlamayı çok iyi yaptığımızı düşünüyorum. Her gittiğimiz yeri çok iyi gezdik. Mısır’a gitmek isteyenler bunu örnek alabilirler. Tabii bir de bizim gidemediğimiz Aswan’daki Abu Simbel Tapınağı var. Türkiye’de 1 Kasım seçimleri yapılacağı için seyahat kısa kesmek zorunda kaldık. Aswan’ı görmek isteyenler +1 gün seyahatine mutlaka ilave etmelidir.

Vize İşlemleri, Konsolosluk Belası

Şimdi en başa dönelim. Mısır için vize almak gerekiyor ve konsoloslukta absürt ve zorlu bir süreç sizi bekliyor. Öncelikle Bebek’teki konsolosluğa gidip başvuru formu dolduruyorsunuz. İki adet fotoğraf, kimlik fotokopisi ve iş yerinizden aldığınız, seyahatinizin zaman aralığını ve çalıştığınız kuruluş tarafından seyahatinizin desteklendiğini belirten bir yazı getiriyorsunuz. Öğrenciyseniz öğrenci belgeniz ve hatta öğrenci kimlik kartınızın fotokopisi bile yeterli oluyor. Yaklaşık 20 gün sonra talebiniz onaylanıyor ve bu sefer pasaportunuzu konsolosluğa götürüyorsunuz. Bir hafta sonra ise pasaportunuzu almak için gidiyorsunuz. Konsolosluktan bilgi almak oldukça zor, telefonları çok ender yanıtlıyorlar. Yani tam üç kez Bebek’e gitmek ve her gittiğinizde 1 saate yakın sıra beklemek zorundasınız. Bu nedenle seyahatinizden 1,5 - 2 ay önce başvuruyu yapmanız en iyisi.

Gitmeden Önce Yapılması Gerekenler

Eğer öğrenciyseniz muhakkak bir International Student Identity Card (ISIC) edinin. Genç Tur’dan ve bir çok yerden 20 TL karşılığında yarım saat içerisinde çıkartabilirsiniz. Mısır’daki tüm müze ve ören yerlerinde geçerlidir ve bilet fiyatlarınızı yarı yarıya düşürür.

Mısır hijyen açısından oldukça sakıncalı bir ülke. Yanınızda bolca kolonyalı mendil, anti-bakteriyel jel ve sabun götürün. Dışarda geçirdiğiniz bir gün içerisinde, Türkiye’de 3-5 gün geçirmişçesine kirleniyorsunuz. O yüzden bol bol kıyafet alın. Oteller pis olabiliyor. Yanınızda mutlaka yastık kılıfı, havlu ve banyo terliği götürün. Yanlış anlamayın, Ulaşım araçları da dahil her yer, her şey çok tozlu. Tuvaletler leş gibi, hatta bazılarında sabun bile yok. Hijyen takıntılı bir adam değilim ve emin olun hiç abartmıyorum. Neyse, gidince anlarsınız.

Kahire bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

- Lüks bir tatil yapmayacaksanız çok önceden otel rezervasyonu yapmanıza da gerek yok. Herhangi bir şehire gitmeden 1-2 gün önce Booking’den bakın ve en uygun yerden rezervasyon yapın. Booking fiyatları, oraya gittiğinizde size söylenecek fiyattan daha uygun oluyor.

- Akıllı telefonunuz veya tabletiniz olsa çok iyi olur. Bizde yoktu, sıkıntısını çektim.

Kahire

Yeme İçme

Kahire şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Single Room (Females Only), Green Area Homestay, The Pyramid Lofts güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Pyramids Garden Motel, Aisling, Pyramids Sun Capital. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Grand City Hotel, Yaro Apartment, شقه فندقيه في مدينه نصر gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz pyramids youth house, Museum House Hostel, Safary Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kahire aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

“Marketten kapalı gıda al, et yeme, hijyene dikkat et”

Emin olmadığınız yerlerden et yemeyin. Hatta hiçbir yerden et yemeseniz daha iyi edersiniz. Gerekirse kesenin ağızını açın ve yemek için yalnızca kaliteli mekanlara gidin. Açık su içmeyin. Gittiğiniz yerlerde içeceklerinizi mümkün olduğunca bardaklara doldurtmayın, kendi kutusunda tüketin. Kutuların ağızını kolonyalı mendilinizle iyice silin. Kendi çatal, bıçağınızı götürseniz iyi edersiniz. Mümkün olduğunca dışarda yememeye çalışın. Büyük marketlerden kapalı gıdalar, konserveler alın ve otelinizde bunları yiyin. Meyve, sebzeleri bol suyla yıkadıktan sonra tüketin.

Ben Mısır’daki son günümde turist ishaline yakalandım. Sonraki bir hafta bu hastalıkla boğuştum. Çok tehlikeli, aman diyorum!! Turist ishalini tedavi edici ve önleyici Maflor isimli bir ilaç var. Kapsülünü tavsiye ederim, onun sayesinde iyileştim. Gitmeden yanınıza alabilirsiniz.

Seyahat Ekonomisi

“Pazarlık yap”

- Mısır genel olarak ucuz bir ülke. Orada Türk Lirası, Türkiye’deki Euro gibi oluyor. Mısır Pound değeri oldukça düşük bir para birimi. Biz uçak biletleri ve vize ücreti hariç kişi başı 1000’er TL harcadık seyahat boyunca. Hiç de kısmadık.
- Liberal ekonomide fiyat arz ve talebin kesiştiği yerde belirlenir, Mısır ekonomisinde ise tamamen pazarlıkla belirlenir. Kim kime kaça satarsa fiyat odur. O yüzden pazarlık yapmaktan çekinmeyin. Size söylenen fiyat karşısında komik kaçacak çok daha düşük bir fiyat teklif edin, Kabul etmezse eyvallah diyip gidiyormuş taklidi yapın. Merak etmeyin, onlar arkanızdan gelip çok daha makul bir fiyat söyleyecekler. Ancak çoğu zaman bu da oldukça yanıltıcıdır. Diretmeye devam edin ve ikna edici bir fiyat duyana kadar bunu tekrarlayın. Olmadı o müesseseyi terk edin; çünkü unutmayın ki her mal ve hizmetin bir alternatifi var ve turist olarak bütün satıcıların odağındasınız.
- Hiçbir mal ve hizmeti fiyatını sormadan almaya kalkışmayın, size sonradan öyle bir fiyat çeker ki aklınız durur. Artık almış bulunduysanız geri dönüşü de yoktur. Bu kurala özellikle yeme içmede, turistik yerlerdeki taksilerde ve diğer ulaşım araçlarında kesinlikle uygulamanızı öneririm. Buradaki esnafın gözünde kendileri çok akıllı ve kurnazdır, turistlerin hepsi kazıklanmayı hak eden gerizekalılardır. Onlara yanıldıklarını gösterin.
- Yanınızda mutlaka bol miktarda bozuk para bulundurun. Zira Mısır esnafında turiste para üstü vermemek gibi bir gelenek vardır.
- Mısır’daki kamu görevlileri avantacıdır. Mesela bir antik mezar odasına girdiniz ancak girişteki tabelada “fotoğraf çekmek yasaktır” yazıyor. Bu sizin için bir engel olmamalı. Bekçinin eline 5-10 Pound sıkıştırırsanız içerde uzun metraj belgesel bile çekersiniz. Ya da hiçbir yasak tabelası olmamasına ragmen polis gelip neden şuranın fotoğrafını çektin, çabuk sil onları, pasaportunu göster falan diyorsa anlayın ki avanta istiyordur. Bu durumda korkmayın. Vermezseniz de bir şey olmaz, en iyisi salağa yatmanız ve o görüntüleri silmeniz.

Kahire-1

Ulaşım:

“Şehirler arası otobüsleri kullan”

Gidiş için Pegasus’u tercih ettik. Şarm’a sefer düzenliyorlar ve önceden bileti alırsanız çok ucuz oluyor. Dönüşte ise THY’yi kullandık. Şarm’daki havaalanından şehir merkezine gitmek için taksiye 120 Pound'dan fazla vermeyin. Onların başta söylediği fiyat bunun iki katıydı. O bile fazla ama neyse… Şarm zaten küçük bir yer, her yer için minibüsleri kullanabilirsiniz. Fiyatı 1.5 Pound. Bu minibüslere fiyat sormayın. Sorarsanız 5 derler. Binin ve eline 1.5 Poundu verin; o sizin bildiğinizi anlar, fazla istemez. İsterse, minibüsü durdurup inin. Beş dakika sonra yenisi gelir. Gittiğiniz otelin resepsiyonuna ulaşım bilgilerini sorun, danışın, yardımcı olurlar.

Şarm’da birkaç tane şehirler arası otobüs terminli var. 100 Pounda Kahire’ye otobüs bileti alabilirsiniz ve 6 saatte Kahire’ye ulaşırsınız. Kahire biraz karışık olduğundan, hangi minibüsün nereye gittiğini bilmek zor ayrıca minibüsler bir hayli sıkışık ve konforsuz. Bu yüzden taksiyi tercih edebilirsiniz. Taksiye binerken mutlaka taksimetreyi açtırın. Şarm’da taksimetre açtırmak zor olabiliyor ancak Kahire’de bunu yatırabilirsiniz. Açmazsa kesinlikle binmeyin. Ayrıca Kahire’de metroyu da kullanabilirsiniz. Bir çok turistik yere metro gidiyor. Kahire’de Giza Piramitleri'ne ve Sakkara’ya gitmek için oteller tur düzenliyor ve sizden 150-200 Pound istiyor. Sakın bu parayı vermeyin. Tahrir Meydanı'ndan Giza’ya metro var. Oradan Sakkara’ya otobüsle gidilebiliyor veya en kötü 20-30 Pound verip taksiyle gidebilirsiniz.

Kahire’den Luksor ve Aswan’a giden trenler var. Ancak turistler yalnızca yataklı-lüks vagonlarda seyahat edebiliyor ve bunların fiyatı 100 dolar. Bu parayı trene vermektense Egypt Air’in tarifeli seferiyle Luksor’a ulaşmak daha mantıklı. Biz ikisini de yapmadık ve şehirlerarası otobüsle 110 Pound’a gittik. Bu otobüsler oldukça kirli, eski model ve konforsuz. Bir veya iki molayla yaklaşık 9-10 saatte Luksor’a gidiyorlar, yolda beklemeler de olabiliyor. Gerçi gidiş ve gelişlerde otobüsün yarısı boş olduğundan, boş koltuklarda yatarak seyahat ettik ve bir nevi yataklı vagon gibi oldu bizim için. Turistler otobüsü pek tercih etmediğinden içeride insanlar size uzaylı gibi bakıyorlar. Duyduğuma göre, otobüsün bagajından çantalarınızın çalınma riski de varmış ama bizim başımıza gelmedi böyle bir şey.

Luksor’da çok sayıda fayton ve taksi var. Karnak tapınağına gitmek için fayton’a 10 Pound verin. Tren veya otobüs garından otelinize giderken bir 10 daha verebilirsiniz. Şehir içinde herhangi bir araç kullanmanıza gerek yok, zaten çok küçük, yürüyerek gezin. Krallar ve Kraliçeler Vadisi, Hatşepsut Tağınağı ve Batı Yakasındaki diğer tapınakların hepsini günü birlik gezebilirsiniz. Bunlar için bir taksiciyle anlaşın. 80-100 Pound’a sizi gün boyu gezdirsin. Akşam üstü Nil’de tekne turu yapın. Bunun için özel tekne tutun ve 40-50 Pound’dan fazla vermeyin.