MOSKOVA HAKKINDA KISA KISA

Bu yazı Gezimanya üyesi nevinsalman tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bin Kiliseli Güzel Şehir Moskova

Moskova’da Kültür ve Eğlence

Moskova, Rusya’daki sahne sanatlarının merkezi. Tüm dünyada tanınan Bale ilk aklıma gelen en popüler eğlence ve sanat etkinliği. 150’ye yakın sinema, 100’e yakın tiyatro, 25 kadar konser salonuna sahip şehir tiyatroları dünyaca ünlü.

Moskova

Moskova’nın Uluslararası Müzik Evi olan Moskova Uluslararası Sahne Sanatları Merkezi klasik müziğin en iyi örneklerinin icra edildiği yer. Moskova’nın sirkleri oldukça meşhur.

Moskova-1

Gece eğlencesinin yaşandığı başlıca mekânlar Tverskaya Caddesi’nde. Bu caddenin güneyinde pahalı ve lüks barlar çok popüler. Arbat Caddesi, kentin hareketli gece kulüplerinin bulunduğu diğer bir yer.

Moskova-2

Moskova’da Yeme-İçme

Moskova’da oldukça çok restoran var, eski tarz Rus restoranların yanı sıra modern mutfaklardan örnekler sunan modern mekânlar da var. En ünlü yemekleri Borsch Çorbası. Şaşlık ise en ünlü Rus yemekleri ama şehirde Rus lokantalarından fazla uluslararası mutfaklar da oldukça popüler (Gürcü, Azeri, Ermeni, Amerikan, Avrupa, İtalyan, Japon ve Ukrayna mutfakları kentteki popüler mutfaklar).

Elbette Rusya deninde akla bir de havyar gelir. Siyah havyar fazla görmedim ama kırmızı havyar oldukça popüler, sandviç, kanepe bile yapıyorlar. İyi bir siyah havyar almak isterseniz düşündüğümün aksine oldukça pahalı.

İçeceğe gelince elbette votka, Ruslar ve Moskova eğlence hayatının en önemli içeceği. Havyar markası diye bildiğim “Belluga” en iyi votkasıymış aynı zamanda.

Votka: diğer en ünlüleri Sarskaya - Ruski standart – altın, gümüş ve platinium olmak üzere 3 tür)
Siyah havyar: en iyi marka Belluga
Sadyeskaya: en iyi şampanya markası
Ünlü bir çikolatası da var: Rus Grasniatiabir (devrimden dolayı Kızıl Ekim anlamında)

Moskova-3

Moskova-4

Moskova şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Homestay Staraya Moskva, Homestay on Shmitovsky Proyezd, Ippo HomeStay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Balmont Apartments Park Kultury, BatmanHome Apartment, Apartment on Koroleva. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Allinrent Voykovskaya, Maxima Zarya Hotel, Business Brusnika Apartments Sokol gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Dominus, LEN Inn Hostel, Lublino Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Moskova aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Moskova-5

2007 Yılında 950 Yaşına Giren Bir Açık Hava Müzesi: Moskova

** Otellerde, bazı restoranlarda, müzelerde vs. İngilizce konuşulsa da çoğu dil bilmiyor. Buna karşılık her yerde çat pat da olsa Türkçe biliyorlar. Azeriler, Özbekler, Tacikler, Ahıska Türkleri, Gürcüler ve Ermenilerin bir bölümü gayet iyi Türkçe konuşuyor.
** Kapkaça karşı çantanıza, cüzdanınıza dikkat edin dense de kötü bir durum hiç yaşamadık. Şehirde güvenlik iyi.
** Otelimiz Radisson Slovenskaya idi. Nehir kenarında, lokasyon olarak oldukça iyi, yakınında büyük bir alış veriş merkezi ve değişik restoranlar, barlar var. Memnun kaldık, özellikle kahvaltısı süperdi.
** Moskova’ya kışın gidiyorsanız kar Kasım gibi yağmaya başlıyor ve 6 ay hemen hemen yerden hiç kalkmıyor. Ama karlar altında Moskova’yı görmek isterim doğrusu.
** 100′den fazla yükseköğretim kurumu, üniversite, enstitü; 600′den fazla din örgütü, değişik dinlere ait sinagog ve camiler var.
** Girdiğimiz tüm WCler temizdi.
** Trafik çok yoğun ve kötü ancak hiç korna sesi duymadık desem yalan olmaz.

Moskova-6

moskova rehberlik kullanıcısının resmi
moskova rehberlik
Cts, 08/15/2015 - 22:14
Moskova'da işinize yarayacak firmalar: Moskova Rehberlik Hizmetleri: www.moskovadarehber.com   Moskova Tercümanlık Hizmetleri: www.moskovatercuman.com   Moskova Fuar Hizmetleri: www.moskovafuar.com   Moskova Havalimanı Transfer Hizmetleri: www.moskovahavalimani.com Moskova Havaalanı Transfer Hizmetleri: www.moskovahavaalani.com   Moskova’da Türk Taksi: www.moskovataksi.com   Moskova’da Türk Taksi: www.moskovataksi.ru Moskova Devlet Üniversitesi: www.moskovadevletuniversitesi.ru Moskova Gezi Rehberi: www.moskovadarehberim.com Moskova Rehberi: www.moskovarehberi.com

nevinsalman kullanıcısının resmi

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...