MUAZZAM BİR TREN YOLCULUĞU: THE BERGEN RAILWAY

Bu yazı Gezimanya üyesi Goksu Koksoy tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Eğer Norveç tatiliniz Oslo ile birlikte Bergen’i de kapsıyorsa ucuz uçak biletleri yerine kesinlikle "Bergen Railway"i tercih edin. Bu yolculukta keşke zaman kazansaydım diye düşüneceğinizi hiç sanmıyorum.

Bergen

Bergen-1

Biz "Norway in a Nutshell" turunun ilk ayağı olarak Myrdal’a kadar bu trenle gittik. Hayatımda yaptığım en etkileyici tren yolculuğuydu.

Bergen-2

Bergen şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Veversmauet Apartments, Claus Ockenssmauet 3, Room between the 7 Mountains güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Comfort Apartment, Floating House Bergen, Apartment with Beautiful View to Bryggen. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Birkebeiner Apartment, Stølegaten Appartment, Støletorget Appartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bergen Hostel Montana, Bergen Budget Hostel, Bergen YMCA Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bergen aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bergen-3

Myrdal İstasyonu; Flam'in güneyine yaklaşık 13 km, Aurlandsvangen'in güneyine ise yaklaşık 20 km uzaklıkta yer almaktadır.

Bergen-4

Bergen-5

İstasyon, Bergen hattında iki tünel arasında bulunmaktadır.

Gökyüzünün nerede başlayıp bittiğini anlayamadığınız beyazlıkta bir yolculuk... Zaman zaman küçük kulübeleri görmesem başka bir gezegende olduğumu düşünecek kadar beyaz…

Bergen-6

Bergen-7

Onlarca fotoğraf çektim, umarım yolculuk boyunca hissettiklerimizi size de hissettirirler. Bu bölge Norveçlilerin sık sık kayağa gittiği ve Avrupa’nın en büyük kayak merkezlerinden biri olan Geilo’nun yakınları.

Bergen-8

Goksu Koksoy kullanıcısının resmi

Goksu Koksoy

Hem bir mimar hem bir ogrenci olarak gezmeye asigim ve vakit buldukca blogum olan www.fromdasegg.com'a yazmaktan buyuk zevk aliyorum,