NAHAL ME'AROT DOĞA REZERVİ

56718 Nis 2016Gezi Notu
Can SARICACan SARICABronz Yazar18 Nis 20165670 Yorum

Haifa'dan bu kez rotamızı güneye doğru çevirmiştik. Haifa gerçekten bölgede teknolojinin en gelişmiş olduğu kentlerden birisi. Yol üstünde birçok teknoloji üssü ile karşılaştık. Yarım saat kadar gitmiştik ki, Atlit'de UNESCO Tentative List'de olan 1218'de Haçlılar tarafından deniz kıyısında yapılan Château Pèlerin'in kalıntıları ile karşılaştık. Kale 1837'de depremde yıkılmış. Şu an İsrail Ordusu'nun deniz komandolarının eğitim merkezi olduğu için içeriye sivillerin girmesi yasak. Biz de buradan Haifa'nın uzaktan manzarasına bakıp yolumuza devam ettik.

Tel Aviv

Tel Aviv-1

Tel Aviv lokasyonunu gezmenin en pratik yollarından biri de tur paketlerini tercih etmek. Eğer zorlanmadan, bir rehber eşliğinde Tel Aviv lokasyonunu gezmek isterseniz; Uçaklı Kudüs Turu - 2430 TL , Uçaklı Kudüs Turu - 2430 TL , Uçaklı Kudüs Turu - 2430 TL , Uçaklı Kudüs Turu - 2430 TL , İsrail & Ürdün Turu - 2096 EUR gibi seçenekleriniz bulunuyor. Ayrıca tüm Tel Aviv turlarının listesini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Tel Aviv-2

Asıl durağımız olan Nahal Me'arot'a yaklaşık bir on dakika sonra ulaştık. Nahal Me'arot, yani diğer adıyla El-Mughara Vadisi Mağaraları UNESCO korumasına alınmış. Karmel Dağları'nın batı eteklerinde bulunan bu rezervde 4 adet mağara bulunmakta; Tabun, Nehir, Deve ve Genç Keçi Mağaraları.

Nedir burayı önemli kılan derseniz; burası insan evriminin kronolojik sırasını anlayabilmemiz için dünya üzerinde çok önemli bir nokta. Dünya üzerinde şu ana kadar bulanabilmiş en uzun tarih öncesi kültürel sekanslardan birini sunuyor bize. Burası, 90 yıllık kazılar sonucunda tam 500.000 yıl öncesi Aşağı Paleolitik çağa ait Aşölyen (Acheulean) kültürden, yani armut şeklinde taştan yapılma el baltalarını kullanan insanlardan, 250.000 ile 45.000 yıl öncesi Orta Paleolitik çağda yaşanan Musteryen (Mousterian) kültürden, yani çakmak taşlarından, Epipaleolitik çağa ait 15.000-11.500 yıl öncesine dayanan Nautifan kültürüne ve sonrasında avcılıktan tarıma geçiş dönemine ait buluntuları bir arada barındırarak insan evriminin yaklaşık 500.000 yıllık bir dönemine tanıklık ediyor.

Tel Aviv-3

Tel Aviv şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Belissima Patio, Ziv Apartments - Hayarkon 196, Family Vacation Apartment TLV. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz City Home Tel Aviv- Prague 8, Old Jaffa Beach & Flee Market Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz City Home Tel Aviv - Geula, Two Bedroom Apartment - Montefiore Street, Feel at Home tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Tel Aviv aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tel Aviv-4

Tel Aviv-5

Tel Aviv-6

Tel Aviv-7

Tel Aviv-8

Tel Aviv-9

Bir yukardaki resimde de farklı dönemleri bir arada görebiliyorsunuz. Mağaralar, çocukların dahi anlayabileceği şekilde tabelalar ve maketler ile donatılmış. En son mağaraya girdiğinizde ise yaklaşık 10 dakikalık bol ışık efektli interaktif bir eğitim videosu var. Biz gittiğimizde burası neredeyse lunapark gibiydi. Herkes çocuklarını alıp gelmiş, bir de Yahudilerin çok çocuklarının olduğunu düşünürseniz durumu daha iyi anlarsınız. Bir ülkenin bilime verdiği değer muhtemelen çocuklarına verdikleri bilim eğitimi ile doğru orantılı. Ortamda yetişkinden daha çok çocuk vardı.

Tel Aviv-10

Tel Aviv-11

Tel Aviv-12

Özetle, sadece beşeri bilimlerle uğraşan bizlerin değil, her insanın mutlaka görüp öğrenmesi gereken şeyleri öğretiyor bize burası. Burada öğrenmenin keyfine vardıktan sonra bir sonraki durağımız için yola koyulduk...