NATO VE BELÇİKA'NIN BAŞKENTİ: BRÜKSEL

Belçika'nın başkenti olan Brüksel, 2 milyona yakın nüfusa sahip. Atomium, dünyaca ünlü Grand Place meydanı, çikolataları ve NATO'nun başkenti olması ile biliniyor.

Brüksel

Brüksel-1

Fotoğrafta Palais de Justice, yani Adliye Sarayı yer alıyor. Ağustos'ta tadilat vardı fakat biz bir kısmına girme şansı bulduk yine de : )

Brüksel bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

2. Dünya Savaşı sırasında birçok hasar gören Adalet Sarayı, hala şehrin sembolik yapılarından biri olarak karşımızda durmayı başarıyor.

Brüksel şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Chambre privée dans loft avec vue sur l'Atomium, Teddy Picker, Studio Rempart güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Art de Sejour - B&B, Louise sur Cour, Abbaye de la Cambre. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Albergo, Hotel Best Western City Centre, Brussels City Center Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Train Hostel, Holidays Hostel Midi, Hostel Louise tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Brüksel aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Brüksel-2

Mimarisi beni büyüledi. Hangi zaman diliminde olduğunuzu karıştırabilirsiniz : )

Brüksel-3

Grand Place meydanı etrafındaki yapıların mimarileri, bulutlar eşliğinde güzel manzaralar sunuyor.

Brüksel-4
Grand Place meydanında yer alan; L'Hôtel de ville (Hükümet -yerel hükümet- Konağı)

Brüksel-5

Brüksel'in dünyaca ünlü Grand Place meydanı, bu yıl yapılan etkinliklerde Türk halısına bezendi. Birçok renkte begonyalar görsel bir ziyafet sundu bizlere. Havai fişek ve çeşitli gösterilerle bu meydan oldukça keyif verici : )

Brüksel-6

Biz Türkleri onurlandıran bu çiçek halıda; tam 600 bin begonya bulunuyor.

Brüksel-7
Brüksel'in huzurlu caddelerinden birinde bu çift artık ölümsüz : )

Brüksel-8
1958 yılında yapılan Atomium

Gidemedik ama uzaktan görmek için yeterince büyük bir yapı : )

Brüksel-9
2. Dünya Savaşı’nı temsili bir yapıt. Adalet Sarayı’nın hemen yanında bulunuyor.

rifkiunal

13 Şubat 1993’te Van’da doğdu. İlkokulu sırasıyla; İnönü İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, TED Van Koleji’nde okudu. Ortaöğretimi; Özel Çınar İlköğretim Okulu’nda okudu. Lise öğrenimini; Van Zeve Anadolu Lisesi, Van Atatürk Anadolu Lisesi ve babasının Sakarya Üniversitesi’ne tayini üzerine son seneyi Sakarya Serdivan Lisesi’nde...