NEFS-İ CİHAN İSFAHAN

“Nefs-i Cihan İsfahan” diyorlar İsfahanlılar, yani “İsfahan'ı görmek dünyanın yarısını görmektir, işte burada Tebrizliler devreye giriyor: tabii Tebriz olmasaydı”. Bizim İstanbul üzerine söylediğimiz ne kadar güzel sözler varsa İranlıların İsfahan üzerine ettikleri methiyeler de bir o kadar fazla. Bu şehir huzurun, tarihin ve doğal güzelliğinin hakkını fazlasıyla veriyor.

İsfahan

Bir meydan var ki dünyanın en büyük meydanlarından biri… 10 binlerce kişinin dolabileceği, harika bir çevre düzenlemesine sahip, etrafında sıralı yüzlerce kapalı çarşı dükkânlarını barındıran… İran'ın muhteşem mimarisiyle bezeli mescitleri meydanda yer alıyor.

İsfahan-1

İmam Camii, Lütfullah Camii ve bir zamanlar Safevi Devleti’nin şahlarının ülkeyi yönettiği saray olan Şah Sarayı (Ali Gapu) saatlerce dolaşmaktan keyif alabileceğiniz güzellikte. Şah Meydanı’nda insanlarla birlikte bir akşamüstü gün batımını geçirmenizi öneririm. Meydanda oturun, çimlerin üzerinde yemeğinizi yiyin, ayaklarınızı iki seksen uzatıp şekerleme yapın, kapalı çarşıda büyük büyük kazanlar yapan bakır ustalarını, ipekçileri, nakkaş ustalarını, Acem halı dükkânlarını ziyaret ederek gününüzü keyifle geçirin.

İsfahan-2

1560 yılında Acem Kralı Şah Abbas şehri başkent yapmaya karar verince, şehrin güzel görünümü kazandırılmaya başlanmış. Zayende Nehri’nin üzerindeki şehrin en görkemli köprüsü Siesepol Köprüsü (eski adıyla Allahverdi Köprüsü) görülmeye değer güzellikte. Farsçada Siese “33”, Pol ise “köprü” demek. Köprü, 33 Gözlü Köprü olarak da bilinmekte. Eski İpek Yolu üzerinde bulunan kervanların daha rahat ulaşımı için yapılan köprü, günümüze kadar estetiğini hala korumuş.

İsfahan-3

İran’da beni en çok etkileyen şehir olan İsfahan’ı mutlaka görmelisiniz. Zira ben bu şehri kolay kolay unutacağımı düşünmüyorum.

www.gezgininayakizleri.com

Cüneyt Durhan

1978 Tekirdağ ikametliyim.. Gezmeyi ve seyahat edip , yeni yerler keşfetmeyi seviyorum.. Yeni kültür ve keşfedilecek yerlerin her zaman bir mutluluk kaynağı olduğunu düşünüyorum.Ülke veya şehrin kimliğini tanımak , halktan izlenimler edinmek , yöresel yemeklerini tadmak ve doğa güzelliklerini görmek herkes gibi benide heyecanlandıyor....