NEPAL’DE BİR BAŞKADIR HAYAT

Bu yazı Gezimanya üyesi Ali Yeniay tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

İnsanlara yüksekten bakmayı sevmezdim ama bugün sevdim. Çünkü bu sabah 3.210 metreden baktım dünyaya ve insanlara (Unutmayınız, Uludağ zirvesi 2.542 metre).

Pokhara

Sabaha karşı 03.00’te gözlerimi, karanlıkta ay ışığı vurduğu için üzerinde kaplı kar ve buz kütlelerinden dolayı bembeyaz görünen Annapurna Tepeleri’ne doğru açtım. Bu sabah hedefimiz bulunduğumuz kamp noktasından Ponhil (Poon Hill) tepesine sabah tırmanışı yapıp orada güneşin önce bu dev tepelerin üzerine doğmasını görecektik.

Pokhara-1

Pokhara bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Pokhara-2

Pokhara-3

Biraz bunun heyecanı biraz da odamızda ısıtıcı olmaması sebebiyle soğuktan uyuyamamaktan olsa gerek çıkış saatimizden 1,5 saat önce uyandım ve o küçücük odamızdan bir süre beyaz tepeleri izledim. Sonra 04.45 karanlığında birçok turist gurubu ile birlikte hareket ettik. Şansımız yaver giderse 06.50’de güneş Annapurna ve Manaslu tepelerinin üzerine doğacak ve bulutların izni olursa biz de bu eşsiz manzarayı izleyebilecektik.

Pokhara şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Mangal homestay, Hausnepal_Srijanachow 1, Travellers Home güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Sunshine Resort Pokhara, Om Gaura Zostel, Three Jewels Boutique Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz New modern comfort apartment, Hausnepal_Srijanachow 1, Hotel Day Break gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz JAYANTHAN, Mount Blue Tourist Hostel - Pokhara, Paradise Mount Resort Pvt Ltd tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pokhara aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Pokhara-4

Pokhara-5

Çıkış başladığında buraya oldukça hazırlıksız geldiğimizi biliyorduk ve diğer tam teşekküllü turistlerin garip bakışlarına aldırmada kafalarımıza kıyafetlerimizden gelişigüzel aldık. Çünkü insanın uzun soluklu gezilerinde -hele hele şartların kısıtlı olduğu bu tip ülkelerde- hasta olma gibi bir lüksü yok. Sabahın dondurucu soğuğunu yiyip Ponhil tepesinden Annapurnalarla karşı karşıya geleceğimiz umudu ile zirveye vardık. Ancak görüş mesafesi o kadar düşüktü ki havadaki sisin kalkması ve karşıları görebilmek için heyecanlı bekleyiş başladı.

Pokhara-6

Pokhara-7

Birçoğu bizden önce çıkmış, çoğu profesyonel fotoğrafçı yaklaşık 200 kadar kişi kadar vardık. Biraz zaman geçince bulutların bugün kıskanç olup ardındaki dağları bizden sakınacağını düşünen bazı kişiler erkenden inişe bile başladılar. Hatta Ayhan Hocamın “artık biz de inelim” demesine “10-15 dakika daha bekleyelim” diye karşılık verdim. Bunu dememin üzerinden 5 dakika geçmişti ki herkesten yüksek çığlıklar kopmaya başladı. Çünkü güneş o tepelerin uçlarına vurmaya başladığında sanki bizim içimize vurmuş gibi ısınıverdik.

Pokhara-8

Everest’in kardeşlerini görebilmemiz için hava bu dakikadan sonra bizden yanaydı ve bulutlar Annapurna (Hasat Kraliçesi) ve Manaslu (Ruhların Dağı) sırtlarını bizden kıskanmayı bıraktı. İnanın onları yakından görmek hiçbir şeye benzemiyor. Bulutların üzerinden adeta göğü delen, uçakların uçuş mesafelerine kadar yükselen bu güzellik doğanın insanlığa önemli bir armağanı. Karşımızdaki bu güzelliğe hakim bir tepeden, tam onların karşısından bu güzelliği izlemek sanırım hayatımız boyu unutamayacağımız bir an. Bu anı umarım bir parça daha ileri götürüp, o gördüğüm güzelliğe tırmanırım önümüzdeki yıllarda. Eminim ki asıl adrenalin orada ve o anda hissedilecek.

Pokhara-9

Pokhara-10

Pokhara-11

Bu güzel ortamdan ayrılıp kamp noktamıza geldik ve küçük bir kahvaltıdan sonra yola koyulduk. Bugün gideceğimiz kamp noktamız Ganduruk (Ghandrung). Yine yaklaşık 8 saat daha yürüdük. Yolda molalarda tanıştığımız turistlerin çoğu çok sıcak kanlı. Hemen nereli olduğumuzu soruyorlar ve Türkiye’den dediğimizde hemen hepsi Türkçe bildikleri kelimeleri sıralıyorlar ve Türkiye’de gelip tatil yaptıkları yerlerin adlarını sıralıyorlar. Ait olma güdüsünden olsa gerek mutlu oluyoruz bunları duyunca. Yaşı büyük olsa da cesaret edip buralara çıkabilen kadınlar veya sırt çantasını takıp buralara yalnız başına gelebilmiş kızların kafalarına hayran kalmamak mümkün değil.

Pokhara-12

Pokhara-13
Annapurnalar 8000 rakımın üzerinde

Pokhara-14

Geçtiğimiz dağ köylerindeki her Nepalli istisnasız gülümsüyor ve “Namaste” (Merhaba) dememize aynı sevecenlikle karşılık veriyor. Mola yerlerinde turistler o yerin suyunun içilip içilmeyeceğinin testini hemen kendi ekipmanları ile yapıp grup arkadaşlarına sonuç hakkında bilgi veriyorlar ve bu durum çok hoşuma gidiyor.

Pokhara-15

Bazı kimseler donarken şortla gelenleri anlıyoruz ki soğuk ülkelerden gelip bu tip havalara alışkın olan kimseler. Bazı turist gurupları ile ilerleyen çanta taşıyıcılarına ise acımamak mümkün değil. Kendi ağırlıklarının yarısı kadar çantaları taşımak Nepallilere Himalayaların yüklediği bir hayat yükü olsa gerek.

Dağ köylerinin içinden yol alırken asma köprüler bizi akan suyun bir o tarafına bir bu tarafına atıyor. Yer yer sarkıt biçiminde yüksekten üzerimize inen yeşillikler bize Amazon’da yürüyoruz hissi veriyor. Her biri birbirinden güzel, çok büyük olmayan şelalecikler onları izleme hevesimizden dolayı bizi yavaşlatıyor.

Pokhara-16

Bugün toplam yürüyüşümüz 12 saat sürdü ve bundan dolayı en fazla bugün yorulduk. Yarın şehre inmenin hayalini, daha sonraki gün de safariye gitmenin hayalini kurmaya başladık bile…

Pokhara-17

Ali Yeniay kullanıcısının resmi

Ali Yeniay

"Çok gezen mi bilir, çok okuyan mı?" sorusuna "Gezerek, okuyan ve hatta gezi yazılarını paylaşan" diye cevap veren bir seyyahım ben...