ORTA AVRUPA TURU: PRAG REHBERİ

158214 Şub 2016Gezi Notu
Gizem ŞahinGizem ŞahinSilver Yazar14 Şub 201615820 Yorum

Bir önceki yazımda Prag'a gidiş, para bozdurma ve gezilecek yerler gibi konulara değinmiş ve yazıyı en heyecanlı yerinde bırakmıştım :) Şimdi gelelim: ''Orada ne yiyeceğiz?'', ''Ulaşımı nasıl sağlayacağız?'' gibi soruların cevabına.

Prag'da Yeme-İçme
Çek mutfağı maalesef ki çok başarılı değil. Bu yüzden Çek yemeklerini sadece deniyor ardından da kendi bildiğiniz yemeklerden devam ediyorsunuz. Bende yeme-içme anlamında kendi tecrübe ettiğim şeyleri aktarayım.

Gulaş Çorbası: Biber, soğan ve patatesi bir araya getirip gulaş çorbasını oluşturmuşlar. Çorba ekmeğin içinde servis ediliyor. Tadını beğendim ama özleyeceğim bir tat olacağını sanmıyorum.

Prag

Trdelnik: Prag'a dair özleyeceğim şeylerden biri Trdelnik. Hamurun şekere batırılmasıyla yapılıyor bu tatlı. Pişirilirken kokoreç gibi bir görüntüsü var :))

Prag şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Na Krocince, Apartment Hládkov, The Old Town Luxury Hideaway Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Art Apartments Palladium, Apartments Orebitská gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Mojmirova, Budget Pricna apartments, Apartment Nadrazni tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Prag aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Prag-1

Ballı Kek (Medovik): Çekler normal yemeklerde ne kadar başarısızsa; tatlılarda da bir o kadar başarılı. Bir ballı kekin tadı bu kadar mı güzel olur? Yemelere doyamadım.

Prag-2

Patates: Ben sadece Hollanda da patates olayını meşhur bilirdim ama Çeklerin de patatesleri meşhurmuş. Denemeye fırsatım olmadı gerçi; ama siz giderseniz benim yerime de deneyin mutlaka :)

Prag-3

İçecek faslına gelecek olursak Prag biraları ile meşhurmuş. Fakat ben denediğim hiçbir birayı beğenmedim. (Denediğim biralar: Staropramen, Budweiser)

Prag-4

Prag-5

Ayrıca bira dedim ama temel içeceğimiz su kısmını atladım :) Prag'da musluk suyu içebilirsiniz. Herhangi bir sıkıntı yok. (Denedim) Musluk suyu içmek istemeyenler de marketten su alabilir. Mavi kapaklılar gazsız, yeşil kapaklılar yarı gazlı ve kırmızı kapaklılar da gazlı.

Yediğim içtiğim şeylerden bahsettim ama bunları nerede yedim, nerede içtim; hiç bahsetmedim. Şimdi de o kısma değineceğim...

Cafe Klarov: Burada bir şeyler yeyip içmesem de kafenin için de fiilen bulundum ve fiyatlarını inceledim :)

Prag-6

Bence fiyatlar idare eder. Kafe de merkezi bir konumda. Ayrıca sigara severler içerisinde rahat rahat sigara içebilir.
NOT: Prag'da kafelerin içinde sigara içilebiliyor.

Potrefena Husa: Gulaş çorbasını denediğim yer burasıydı. Fiyat olarak normal diyebileceğimiz bir yer. Çorbası da güzeldi; fakat makarnası için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Suyun içinde sallandırıp gelmişler sanki; tatsız, tuzsuz.

Prag-7

U Prince: Bir otele ait olan bu restoran da (bir otele bağlı olmasına rağmen) fiyatları bakımından idare eder.

Prag-8

İlk Prag biramı da burada tatmıştım. Staropramen birasını :) Dediğim gibi birayı pek beğenmedim ama bunun mekanla ilgisi yok tabi. Bir de Americanonun tadına baktım. O şahaneydi mesela.

Prag-4

Hotel Modra Ruza: Şimdi ''Parayı bol buldun galiba hep otel restoranlarındasın.'' diyeceksiniz ama alakası yok :) Züğürdün önde gideni olmama rağmen ''Aaa bura güzelmiş!'' diye direkt dalınca bir yerlere, otel restoranı olduğunu geç fark ediyorum.
Neyse, bu restoran da ballı keki denediğim restorandı :) Kekleri gerçekten muhteşem. Ayrıca sandviç tarzı şeyler isterseniz de tabaklar kocaman. Hani hem lezzetli hem de porsiyonları büyük.

Prag-10

Earl Grey sunumları da çok sevimli :)

Konaklama

Prag-11

Hotel Golf: 2 gece bu otel de konakladık fakat ben pek beğenmedim. Otelde çözülmeyen ufak tefek sorunlar bir anda devleşiyor ve siz otelden uçar adım kaçmak istiyorsunuz. En iyi yanı; internetinin iyi çalışması, odada su ısıtma kitinin bulunması ve aktarmalı da olsa tramvayla ulaşabilmeniz. Kötü yanı ise kahvaltı da yenilecek bir şey olmayışı, merkeze uzak olması (dağ başı gibi nerdeyse) ve çalışmayan fön makinesi. Otel güya dört yıldızlı ama bizdeki gibi dört yıldızlı beklemeyin.

Ulaşım

Prag-12

Prag'da ulaşımı metro, otobüs ve tramvay gibi ulaşım araçlarıyla sağlayabilirsiniz. 24 saat için 110 Kronluk bilet alırsanız bütün gün biletinizi tüm ulaşım araçlarında kullanabilirsiniz. Ben bir kontrole yakalanmadım gerçi; ama her ihtimale karşı da biletinizi otobüs veya tramvayın içinde, metronun ise girişinde bulunan bilet okuma gişelerinde okutun. Sonra ceza yazılmasın.

Hediyelik Eşya

Prag'da cam sanatı anlamında muhteşem ürünler vardı. Tabi, getirirken kırarım korkusuyla alamıyor insan ama kırmayacağınıza inanıyorsanız alın mutlaka. Kar küresi ve magnet alınabilir. Çek birası hediye edilebilir.Ayrıca Prag'da bir çok kukla bulunuyor. Bunlardan biri de hediye olarak ve ya kendinize anı olarak alınabilir.

Dil

Resmi dilleri Çekçe olsa da Prag'da herkes yeteri kadar İngilizce biliyor; rahat olabilirsiniz. Aynı zamanda Almanca, Slovakça ve Rusça gibi diller de marketlerde büyük yardımcınız olabilir :)

İklim
Kışım gidiyorsanız sıkı sıkı giyinin. İnanılmaz bir soğuğu var. İnsan tir tir titriyor. Yazları da 30 dereceyi buluyormuş ve o zamanda Çek halkı bir yere çıkmazmış :)

Prag rehberim burada sona eriyor. Bir sonraki durakta görüşmek üzere. Sevgilerimleeeee.... :)

Prag şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Prague: 2 saatlik Akşam Bisiklet Turu Güdümlü (28.5 €), Prague: Komünist ve Nükleer Bunker Tur (20 €), Prag: Vltava Nehri'nde 2 Saat Öğle Turu (30 €), Prag: Bira tadımı ve küçük işletmeler (42 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.