ORTA ÇAĞ ŞEHRİ GENT

Bu yazı Gezimanya üyesi Seymen BOZASLAN tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Gent’e geldiğimizde gezimize ilk başlayacağımız yer Korenmarkt. Aracımızla geldiğimiz Gent’de öncelikle yanlış tarifler ve navigasyon hataları nedeniyle bazı yollara tersten girdik, bazı park edilmeyen bölgelere park yaptık ama sonrasında doğruyu bir şekilde bulduk. Ceza yememe umuduyla bu telaşlı araba maceramız bittikten sonra Gent’i keşfetmeye başladık.

Ufak bir benzetme yaparsam, Korenmarkt şehrin Taksim Meydanı. McDonald’s ise Burger King’i... Birçok insan burayı buluşma noktası olarak görüyor. Sokak sanatçıları, hediyelik eşya dükkanları ve restoranların hepsi bu meydanda. Gent bu meydanda var oluyor adeta. Şehrin tüm dinamiği Korenmarkt Meydanı’nda.

Avrupa’nın meydan kültürünün önemli duraklarından biri diyebilirim. Korenmarkt Meydanı’nda gezerken gördüğümüz St. Nicholas Kilisesi'nin gotik mimarisi hemen kendisini fark ettiriyor. Şehrin simge kulelerinden biri de St. Bavo’s Katedrali. 942 yılında inşa edilen bu katedrale yetersiz kalması nedeniyle daha sonraları Romanesk ve Gotik tarzda eklemeler yapılmış.

Gent’in en keyifli noktalarından birisi, Gent’i ikiye bölen Graslei nehri kenarları. Gent’te yaşayan genç kitle akşamları biralarını yemeklerini alıp keyif yapacağı bu nehir kenarlarında toplanıyor. Tipik Belçika evlerinin eşliğinde biranızı yudumlarken Gent’in yerlisi gibi yaşayabilir şehri gözlemleyebilirsiniz.

Bir şehrin tarihini belirleyen kalıntılarıdır. Bu kalıntı bazen bir duvar bazen ise kale olabilir. Gent Kalesi alışılagelmişin dışında şehrin tam göbeğinde. Graslei Nehri kenarında kalıyor. Kontların Şatosu olarak bilinen Gent Kalesi Orta Çağ şehri Gent’i daha görkemli gösterdiği kesin. Kalenin belli bir kısmına kadar ziyaret serbest.

Ghent şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Room 4, hostelGent, GUESTROOMS BIJ HET STATION VAN DRONGEN güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri RAAMHOFcitycenter/highcomfort/light, B&B De Waterzooi, Bennestay. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Brabantdam 84/2, B&B B³ Boat, Quartier Leonard gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Uppelink, Treck Hostel, KaBa Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ghent aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ghent

Gent'te Nerede Kalmalı?

Aslında Korenmarkt çevresinde çok fazla butik hoteller var. Gent gibi Orta Çağ şehrini hissetmek için bence küçük şehir hotelleri tercih edilmeli derim. Benim kaldığım Hotel Cathedral’i tavsiye ederim. Sonrasında ise NH Gent Belfort, B&B De Waterzooi, Sandton Grant Hotel Reylof ve B&B Expo hotellerini tavsiye edebilirim.

Ghent-1

Gent'te Nerelere Uğramalı?

Chocolato: İsminden de anlaşılacağı üzere çikolata temalı bir cafe. Duvarlarının çikolata renkleri ile boyandığı, kakao çekirdeği ve süslü çikolatalarla lezzetli ürünlerin olduğu bir çikolata atölyesi.

True Beans: Gün ışığının içeri girdiği altın ve pastel mavi renklerin hakim olduğu bir salonu var. Lezzetli kahveler, kekler ve hamur işlerini tadabilirsiniz. Büyük davetkar pencereleri sizi içeri çağrıyor adeta.

Labath: Aziz Michael Köprüsü'nün yanında görebilirsiniz. Bir fincan kahve içilebilecek bir mekan.

Barista: Şehrin en iyileri arasında olduğu kesin. Güzel bir kahve için ideal bir mekan.

Exki: Kahvaltısı ve kahveleri ile şehrin göbeğinde yer alıyor. Çikolatalı ürünleri ve hamur işleriyle biliniyor. Gent şehrinde yaşayanlar işe, okula giderken kahvelerini buradan alıp devam ediyor.

Ghent-2

Devamı Instagram'da...
Kullanıcı adı: seymen.b

Seymen BOZASLAN kullanıcısının resmi

Seymen BOZASLAN

Büyük şehirlerde küçük güzellikler peşinde koşmanın, hayallerimle geldiğim yerde başka hayaller kurma neşesi içindeyim.  Gözüme çarpanları hemen karalamayı, açtığım haritadan yeni güzergahlar belirlemeyi, ayakkabımı eskitinceye kadar yürümeyi,  gittiğim şehrin spor tutkusunu araştırmayı, mutfağını test etmeyi ve anılarımı ölümsüzleştirecek...