Osmanlı Şehri Bursa

Bugün Bursa’dayız, Çekirge’den başlıyoruz gezimize. Çekirge bildiğiniz üzere kaplıca otelleriyle meşhur bir ilçesi Bursa’nın. Merkezden Altıparmak Meydanı’na doğru ilerlerken Karagöz ve Hacivat’ın anıtları solumuzda, tam karşısında da Karagöz Müzesi bulunuyor. Rivayete göre Karagöz ve Hacivat, Bursa Ulu Camii inşaatında çalışmaktadırlar. Diğer işçilerle de münakaşa eder dururlar. Padişahın emrettiği sürede inşaatı bitiremezler ve padişah tarafından ölüm fermanları verilir.

Biraz daha ilerleyince sağ kolda Bursa’nın en eski oteli Çelik Palas çıkıyor karşımıza. Atatürk zamanında yapılmış, hatta kaldığı oda da şu an satışa açıkmış. Hemen yanında da Beyaz Köşk’ü görüyoruz, Atatürk her Bursa’ya gelişinde burada kalırmış.

Altıparmak şehir merkezine ilerliyoruz. Kısa bir turdan sonra geldik Osmangazi semtine. Türbe burada olduğundan bu ismi almış ilçe.

Bursa

Bursa bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Osmangazi bir gece rüyasında kalbinden bir çınar ağacı çıktığını, dalların uzayarak tüm vücudunu kapladığını görür. Hiçbir anlam veremez. En kadim dostu Şeyh Edebali’yi çağırarak durumu anlatır. Şeyh Edebali rüyayı yorumlar ve uzun yıllar devam edecek çok büyük bir imparatorluk kuracağını söyler. Osmangazi bu sebeple tam 23 kez Bursa’yı kuşatır. Bu sebeple Osmanlı Devleti’nin ilk başkenti Bursa olur. Oğlu Orhangazi’ye de vasiyet olarak öldüğü zaman gümüş kubbenin altına gömülmek istediğini söyler. Orhangazi babasının vasiyetini yerine getirir ve Osmangazi gümüş kubbenin altına gömülür. Gümüş kubbe de imini tepesinin gümüş olmasından almıştır. Tam karşıda da Orhangazi Türbesi ve arkada Saat Kulesi’ni bulunur. Saat Kulesi’nin arkasındaki terastan tüm kenti kuşbakışı izleyebilirsiniz. Tam fotoğraflık bir manzaradır burası.

Bursa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ara Konak Termal Hotel, Artıç Hotel, Burçman Hotel.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Bursa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bursa-1

Sonraki durağımız olan Ulu Camii’ye yürüyerek ulaşıyoruz. Yapım yılı 1399 ama 1800’lü yıllarda meydana gelen bir depremle yerle bir olur, taş taş üstüne kalmaz ve aslına uygun olarak restore edilir. Bu restorasyon sırasında gayrimüslimlerin maddi yardım yaptıkları bilinmektedir. Onlara teşekkür anlamında arka taraftaki (minare tarafı) en sağdaki ızgaralı pencere haç planlı yapılmıştır.

Bursa-2

O dönemin padişahı Yıldırım Beyazıt, Niğbolu Savaşı’nı kazanırsa şehre 20 tane cami yaptıracağını söyler. Savaş kazanılır ancak 20 cami yapılacak para bulunamaz. Beyazıt bunun üzerine, sonradan damadı olacak olan Emir Sultan’dan yardım ister. Emir Sultan ise 20 cami değil, 20 kubbeli cami yapılmasına dair ikna eder ve Ulu Camii 20 kubbeli olarak yapılır.

Camiye girdiğimizde orijinalliğini koruyan bir minber ve Kâbe örtüsünü görüyoruz.

Bursa-3

Sonrasında durağımız ise Yeşil Türbe. Yeşil Türbe de Çelebi Mehmet (1. Mehmet) tarafından yaptırılmış olup çini motifleri kullanılmıştır. Aynı zamanda Mehmet’in mezarı da burada bulunmaktadır. O dönemin ünlü ressamlarından Osman Hamdi Bey, “Kaplumbağa Terbiyecisi” adlı ünlü tablosunu bu türbede yapmıştır.

Bursa-4

Bu yorgunluğun üzerine en iyi ne gider? Tabii ki İskender Kebabı. Civarda çok yer var malum işin memleketi olunca ama benim tavsiyem Buttim’deki Beşyol Kebapçısı. Yanına da şıra öneriyor kebapçı. Yediğiniz bütün İskender kebapçılarını bir yana bırakın, burası tam yeri…

Nil Kurt

Tam anlamıyla bir seyahat tutkunuyum. Aktif olarak çalışıyor olmam sebebiyle sadece hafta sonlarımı,yıllık izinlerimi ve özel dönemleri kullanarak seyahat etmeye çalışıyorum. Bir gün karşılaşıp, birlikte seyahat etmek ümidiyle... nilingezinamesi.blogspot.com