OSMANLI'NIN SON DURAĞI VİYANA

53631 Ağu 2017Gezi Notu
mutu1453mutu1453Gezgin31 Ağu 20175360 Yorum

Osmanlı’nın ilerleyişinin durduğu son durak Viyana… Bir tarihçi olarak bu yönden ele almak istesem de seyahat yönünün daha ağır bastığı ve Türklerin marketlerde, büfelerde, takside her yerde karşınıza çıktığı bir şehir burası. Viyana’da bu kadar çok Türk olmasını beklemiyordum.

Viyana'da akşam saat 08.00 oldu mu dükkanlar, marketler kapanıyor; alışveriş konusunda çoğu Avrupa ülkesinde olduğu gibi dikkat etmeniz gereken bir konu bu. Eğlence hayatı için Viyana’yı elbette size tavsiye etmeyeceğim buraya gelecekseniz sanata ve mimariye doymak öncelikli ilkeniz olmalı. Dünyaca ünlü Viyana Opera Binası, Mozart gibi müziğin mihenk taşlarına ev sahipliği yapmış ve sanatın merkezi olmuştur. Şehirde Avrupa'da yaygın olarak karşınıza çıkacak milyonlarca kişinin ölümüne sebep olan Veba Anıtı’nı mutlaka görmenizi tavsiye ederim. Balkan ülkelerinde karşımıza çıkan seyyar kiliseler kadar yaygın olan bu yapıtlar unutmamak ve herhalde şükretmek için şehir merkezinin pek çok noktasında sizi karşılaşayacak.

Viyana

Hofburg Sarayı ve Schönbrunn Sarayı ile bahçeleri en az Fransızlar kadar görsel ve sanatsal huzur durakları olarak mutlaka görmeniz gereken yerlere not edebilirsiniz. Şehre birkaç günlüğüne gelecek olanlar için dışarıdan bahçelerini görmek bile yeterli olacaktır. Ben de öyle yaptım; kısa süreli seyahatlerde müze, saray gibi yerler için sıra beklemek ve zaman kaybetmek göze alınamıyor. Ancak sizin müze ve sarayları gezmek için vaktiniz varsa, öğrenci indiriminin mümkün olduğunu unutmayın. Avrupalı olsan da olmasan da indirimden yararlanıyorsunuz.

Viyana-1

Viyana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Walfischgasse, Apartment Augarten, Apartment Karmeliter. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Premarental Apartment, Appartement Cervantes Downtown gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urban Flats Vienna Rudolfsheim, Apartment Mariahilf, Vienna CityApartments - 1020 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Viyana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Avrupa’da efsane kadınlardan olan Sisi’ye Sisi Müzesi ve burada sergilenen kıyafetleri görünce bir kez daha hayran olacaksınız. Öyle ki kadın gezginlerimizin rotasını buraya çevirmek isteyeceğinden şüphe yok! Bizde nasıl her yerde camiler varsa, Viyana'da da kiliseler her yerde ve görmeniz kültürel açıdan bence önemli. Aziz Peter Kilisesi, bu merakınızı giderebilir. Bunun dışında da Barok tarzda yapılan birçok kilise mevcut Viyana'da... Mozart’ın Evi, Sanat Müzesi gibi daha pek çok kültürel faaliyeti barındıran şehirde yemek konusunda hiçbir sıkıntı yaşayamayacaksınız. Zaten Türklerin sahibi olduğu lokantalar, kafeler var demiştim ama Avrupa’da şnitzelin en meşhur olduğu yer burası. Şnitzel derken öyle BİM, Carrefeour gibi yerler de yediklerimiz gelmesin aklınıza. Orta Avrupa’da bu lezzet emek isteyen ve damak tadınızı mest edecek şekilde üretiliyor.

Viyana için en az 3 gün şart. Çünkü kültürel yerler ayrı; Freud, Mozart gibi önemli insanların müze evleriayrı; hanedanlığa ait yapıtlar ve saraylar apayrı güzel ve mutlaka görülmeli.

Viyana şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Viyana: Noel Pazarı Tour (13 €), Viyana: 2 Saatlik Yürüyüş Turu (15 €), Bratislava: Sovyet Dönemi ve Post-Komünist Tur (27 €), Viyana: Palais Auersperg'de Yılbaşı Gecesi Gala (230 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.