OSWIECIM NAZİ KAMPLARI BÖLÜM I: AUSCHWITZ I

88601 Nis 2017Gezi Notu
boray60boray60Gold Yazar01 Nis 20178860 Yorum

Nazi Almanyası tarafından, Polonya'nın Oswiecim Bölgesi'nde II. Dünya Savaşı döneminde kurulmuş toplama kamplarında, dünya tarihinin en acı dönemlerinden birini kendi gözlerimizle görmek için bulunuyoruz. Sistematik katliam kamplardaki tanıklığa başlamadan önce kendimizi psikolojik olarak hazırlamamız gerektiğini de elbette biliyorduk.

Oswiecim'de kısa aralıklarla 3 adet toplama kampı kuruluyor:

1. Auschwitz I  (Krakow'un 60 kilometre batısında, Oswiecim'in güneybatısında)
2. Auschwitz II-Birkenau   (Oswiecim'in 3 kilometre batısında, Birkenau köyünde)
3. Auschwitz III-Monowice  (Oswiecim'in doğusunda, Monowice köyünde)

Auschwitz II-Birkenau

Oswiecim

Oswiecim şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Astra Apartments, Apartament Modern, Design Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Old Tree Villa, White Garden gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Home Traveller, Zajazd Skorpion, Hotel Olecki tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Oswiecim aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İkinci kurulan kamp olmasına rağmen biz ilk olarak bu kampı görmeye gittik. Burası Avrupa'nın bir çok yerinden, hayvan taşımacılığında kullanılan vagonların kullanıldığı trenlerle getirilen tutsak insanların kamplara ulaştığı ilk noktadır. Önceleri Auschwitz Tren Garı'na getirilip oradan kamplara götürülüyorlardı, daha sonra 1944 yılında raylar kampın içerisine kadar uzatılmıştır. Bu dönem ile ilgili film izleyenlerin gördükleri, trenlerden insanların indirilmeleri sahneleri işte tamda burasıdır.

Zaten kapaklar açıldığında vagonların içerisindeki insanların çoğunluğu ölmüş oluyordu, kalanlar ise indiklerinde bir nazi subayının karşılarında diziliyorlardı. Yaşlı, kadın, çocuk ve çalışamaz durumda olanlar Nazi subayının o tarafa işareti ile direk gaz odalarına, çalışabilecek durumda olanlar ise belki bir kaç gün ya da bir kaç ay daha yaşayabilecekleri kamplara alınıyorlardı.

Oswiecim-1

Kamp girişinde, trenlerin geldikleri son noktanın kampın dışarısından ve  içerisinden görüntüleri...

Oswiecim-2

Kampın içerisine girebilme şansını yakalayabilenlerin yattıkları yerler ise üçer katlı, her birinde 5-6 insanın yattığı yanyana yapılmış tahta zeminli bölmeler... Altlarında ve üstlerinde ise elbette hiçbir şey yoktu. Isınmalarının çözümü ise kendilerinin ve birbirlerinin nefesi...

Oswiecim-3

Savaşı kaybettiklerini anladıklarında geride iz bırakmamak için tahtadan yapılmış binaları yakarlar (baca kalıntılı yerler). Sovyet savaş esirlerine yaptırdıkları taş binaları yok etmeye ise zaman bulamadan kaçarlar.

Oswiecim-4

Oswiecim şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Wieliczka Salt Mine: Skip-the-Line Bilet (19.584 €), Krakow: İngilizce Wieliczka Salt Mine Tour Güdümlü (36.42 €), Krakow Yahudi Bölgesi Turu ve Schindler Fabrika Müzesi (19.56 €), Krakow: Balice Havalimanı Transferi Tek Yönlü (21.1189 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.