OTOBÜSLE BALKAN TURU: ÜSKÜP

226720 Nis 2016Gezi Notu
Pınar BulutPınar BulutSilver Yazar20 Nis 201622660 Yorum

Selanik'ten çıkıp Makedonya'ya geçiyoruz.
Makedonya girişinde yine bir sınır geçişi yapacaksınız; ama bu sefer pasaportları rehberin toplayıp göstermesi yeterli. Makedonya vizesiz gidilebilen ülkeler listesinde. Şükür ki henüz icat etmemişler.

Üsküp
İki saat de mola ve gümrük geçme vb. süreleri eklemeyi unutmayalım

Üsküp'e varınca önce tarihi camileri ve eski Bursa sokaklarını andıran Arnavut kaldırımlı çarşılarda dolaşıyoruz. Enfes köfte kokularına dayanamıyoruz tabii. Burada mangalda pişen iki tür köfte var: Biri bizim İnegöl köfte gibi; diğeri içinde kaşar şelaleleri barındıran kocaman lezzet patlaması. Balkanlar deyince "aman cevapcici yemeden dönmeyin" tembihlerini yerine getiriyoruz hemen. Sakın Üsküp'ü bu mahsun, hüzünlü ve güzeller güzeli dar sokaklardan ibaret sanmayın ama.

Üsküp-1
Cevapcici, yani ızgara köfte. Boşnak köftesi... Tadı damak çatlatıyor; yemeden dönmeyin.

Biraz yürüyüp Makedonya Meydanı'na vardığınızda birbirinden muhteşem onlarca heykel karşılayacak sizi. Pek çoğu henüz inşa halindeki bu şahane heykeller ve meydanlar Üsküp'ün üstüne giymeye çalıştığı yeni bir elbise sanki. Nehrin iki yakasına yayılmış, Müslüman ve Hıristiyanların savaşlarından çok yara almış bu başkent, şimdilerde UNESCO 'dan ve Avrupa Birliği'nden aldığı fonlarla yeni bir kimlik yaratıyor gibi.

Üsküp şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Del Toro Apartment, Apartment Alek, Skopje Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Skopje Apartment, Apartment Skopje gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Saso Apartment, Downtown Skopje Apartment, Quiet Central Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Üsküp aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Üsküp-2
Ufak bir hatırlatma: Yunanistan'dan Üsküp'e geçerken olur da Yunan polisi "Nereye?" diye sorarsa yalnızca "Üsküp" deyin. "Makedonya" kelimesini kullanmayın, zıplatmayın adamın sinirlerini.

Vardar'ın bir yakasından diğerini selamlayan devasa Büyük İskender heykeli, havuzlar, müzeler ve köprüler gece ışıklandırmalarıyla muhteşem görünüyor. Bütün bu olup bitene kıyıdan diş gıcırdatıp "En bi hakiki Makedon biziz, İskender de bizim, baklava da" diyen Yunanistan'a bir gülesim geliyor. Avrupa'nın şımarık çocuğuna kardeş gelmiş, siesta uykularının tadı kaçmış sanırım. Canlarım ya!

Buraya kadar gitmişken ömrünü insanlığa yardım için vakfetmiş ve bir zamanlar burada yaşamış Rahibe Teresa'nın evine, şehri tepeden seyredebileceğiniz Üsküp Kalesi'ne, Mustafa Paşa Camisi'ne de uğrayabilirsiniz. Yahya Kemal Beyatlı'nın da doğum yeri olan Üsküp (Skopje) bu haliyle bile çok güzel.

Üsküp-3
"Dünyayı sadece sevgi kurtarır. Sevgi için çalışalım," demiş Rahibe Teressa. İşte bu evde doğmuş ve büyümüş.

Birkaç yıl sonra inşaatlar bittiğinde eminim muhteşem bir Avrupa başkenti olacaktır. Hazır THY ve Pegasus'un oldukça ucuz seferleri varken vizesiz Makedonya'nın başkenti Üsküp'ü doya doya gezmenin tam sırası.

Bu gece 48 saat yatak görmemiş sırtlarımız için dünyanın en rahat uykusunu uyuyabiliriz sanırım Üsküp'te. Yarın yolculuk Belgrad'a...

Üsküp şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Eski ve Yeni Üsküp Walking Tour Yarım Gün (11 €), Üsküp: Matka Kanyonu Manzara Turu (50 €), Üsküp, Ohri Tam Gün Turu (40 €), Üsküp Gönderen: Tam Gün Kosova Tur Priştine ve Prizren için (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.